  • 21. Data: 2008-06-23 22:43:15
    Temat: Re: Krajowa Izba Komunikacji Ethernetowej
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał:

    > ee... znam taką sieć co zaczynała od kilkudziesięciu (no.. trochę mniej
    > niż 100 ;) klientów na SDI i.. trochę urosła. Obecnie ponad 200mbit
    > łącz, powoli wdrażane IPTV itepe...

    No patrz, ja też znam jedną taką, co w trakcie mega-kryzysu degradacji ruchu
    TPSA<>MAN-y przygarnęła do siebie sporą gromadkę biznesu i potem im już tak
    zostało. ZTCW nawet dają radę chłopaki i z sukcesami ostro jadą dalej z
    koksem ;-) Kupić już ich chcieli niejedni, ale okazało się, że "niedasię"
    ;-)

    > jak to się mówi - każdy od czegoś zaczynał ;)

    Ta, od wyrzyganego 2 Mb/s na GTS-ianym Aperto. Potem było z górki ;-))

    --
    TOM

  • 22. Data: 2008-06-24 10:31:59
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

    > ee... "u nas" akurat wyjście w świat jest najmniejszym problemem. Ceny
    > internetu to praktycznie "grosze" w stosunku do obsługi samej sieci.

    "u nas" czyli gdzie ? Ja wiem że w miastach jest megawybór, ale Polska
    to nie tylko duże miasta

    > Gorzej niekiedy z sieciami, gdzie dosył to często radio ewentualnie
    > "przejętymi" od kogoś trzepakami z przewieszkami itepe... gdzie
    > rozsądnych pakietów ludziom nie można dać ;)

    a co przeszkadza mając siec na FastEthernecie dać sensowne pakiety ?

    dosył radiem ? sorki, ale w ciągu ostatniego roku ceny gratów spadły w
    nieprzyzwoity sposób, za te same pieniądze można kupić sprzet
    pozwalający przewalić 3 razy tyle ruchu

    sieci mają to do siebie, że trzeba w nie inwestować, kto nie inwestuje
    ten ginie. ja u siebie w tym momencie na wioski gdzie mam 10 klientów
    robie dosył po którym da się te 30 megabitów posłać bo czemu nie robić
    skoro sprzęt jest tak tani ?

    futszaK

  • 23. Data: 2008-06-24 10:33:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Ale to dotyczy tylko mniejszych miejscowosci.

    tylko że tych mniejszych jest większość, zresztą nawet w większych
    miejscowościach nie każdy trzepak jest na tyle duży żeby mieć LiRa i
    styk z takich level3 lub Telią

    futszaK

  • 24. Data: 2008-06-24 11:07:48
    Od: Martin Fox <l...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Jun 2008 09:35:32 +0200, krzysztof manijak napisał(a):

    > albo gorzej - Hyperion

    Z ciekawosci - czemu hyperion jest jeszcze gorszy?

    --
    Martin Fox

  • 25. Data: 2008-06-24 11:10:08
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    Martin Fox pisze:
    > Z ciekawosci - czemu hyperion jest jeszcze gorszy?

    a gdzie Ci lepiej placili? ;>

  • 26. Data: 2008-06-24 12:00:35
    Od: krzysztof manijak <m...@x...pl>

    Martin Fox pisze:

    > Z ciekawosci - czemu hyperion jest jeszcze gorszy?
    to moje osobiste doświadczenie, dużo by trzeba pisać.

    --
    km.

  • 27. Data: 2008-06-24 16:25:26
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 24.06.2008 futszaK <f...@g...com> napisał/a:

    > "u nas" czyli gdzie ? Ja wiem że w miastach jest megawybór, ale Polska
    > to nie tylko duże miasta
    no cóż - ja się w Poznaniu obracam :)

    > a co przeszkadza mając siec na FastEthernecie dać sensowne pakiety ?
    niekiedy dosył do tego FE ;)

    > dosył radiem ? sorki, ale w ciągu ostatniego roku ceny gratów spadły w
    > nieprzyzwoity sposób, za te same pieniądze można kupić sprzet
    > pozwalający przewalić 3 razy tyle ruchu
    cóż.. tylko że małe radiolinie są już ciut mało rozwojowe (bo na jak
    długo starczy takie marne 64-80mbit? ;), a z koleji większe radiolinie to
    niestety tylko duże sieci stać (ukłon dla TS :) - a i tak w którymś
    momencie się one skończą...

> [...]
    > ten ginie. ja u siebie w tym momencie na wioski gdzie mam 10 klientów
    > robie dosył po którym da się te 30 megabitów posłać bo czemu nie robić
    cóż.. wioski to ciut inna bajka... tam 30mbit radia to nawet na 5ghz
    pójdzie ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 28. Data: 2008-06-25 06:18:48
    Od: Martin Fox <l...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jun 2008 13:10:08 +0200, Marcin J. Kowalczyk napisał(a):

    > a gdzie Ci lepiej placili? ;>

    W sumie to w Netii legalnie nie pracowalem, wiec ciezko porownac :P
    A w hyperionie to juz inna rozmowa, co inna spolkja zalezna to inne
    wyplaty :)

    --
    Martin Fox

  • 29. Data: 2008-06-25 07:37:23
    Od: futszaK <f...@g...com>

    > cóż.. tylko że małe radiolinie są już ciut mało rozwojowe (bo na jak
    > długo starczy takie marne 64-80mbit? ;),

    jak potrzeba więcej to i jest kasa na światełko (na dzień dzisiejszy)

    sorki, ale przy 50mbit da się sprzedać leciutko 500, przy średnim ARPU
    40zł od abonenta i 1 megowym pakiecie mamy 20kPLNów
    sorki, ale z tych pieniędzy da się wydzierżawić kawałek studzienki fTP i
    puścić na początek jednogigowego fibera...

    > cóż.. wioski to ciut inna bajka... tam 30mbit radia to nawet na 5ghz
    > pójdzie ;)

    no i starczy, 5ghz na wioskach da rade jeszcze długo, a skoro w Czechach
    udostępnili 11 to i u nas prędzej czy później to nastąpi

    futszaK

  • 30. Data: 2008-06-25 12:44:33
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 25.06.2008 futszaK <f...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > sorki, ale z tych pieniędzy da się wydzierżawić kawałek studzienki fTP i
    > puścić na początek jednogigowego fibera...
    ano da się.. wszystko się da. Ale budowanie kilometrów światełek w
    mieście mimo wszystko trochę kosztuje i.. trwa. Zwłaszcza gdy nie mówimy
    o budowie jednego światełka, a raczej o kilku ;)

    ano :)