  • 1. Data: 2011-07-11 23:32:12
    Temat: Kot Schrödingera a Straż Gminna z Człuchowa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Ciekawej korespondencji ze Strażą Gminną z Człuchowa ciąg dalszy.

    Niedawno wskazałem siebie jako osobę kierującą pojazdem i odmówiłem
    przyjęcia mandatu za wykroczenie. Podałem też wszelkie moje dane które
    chcieli.

    No i dostałem jednocześnie pocztą:
    - mandat karny za niewskazanie osoby kierującej pojazdem (wystawiony na
    dane kierowcy które im podałem)
    - notatkę urzędową w związku z odmową przyjęcia mandatu za przekroczenie
    prędkości, w celu skierowania do sądu wniosku o ukaranie.

    I nie że jest do wyboru jedno albo drugie - każde od innego strażnika,
    na trochę inne dane (jedne z cepik, drugie z mojego oświadczenia),
    osobnymi listami przyszło.

    Z korespondencji wynika więc, że jednocześnie wskazałem i że nie
    wskazałem kierującego który rzekomo przekroczył prędkość. I pomimo że
    kierujący jest ponoć niewskazany, to jednak odmówił przyjęcia mandatu za
    przekroczenie prędkości, za co został skierowany wniosek do sądu.

    Jeszcze wysłali mi do podpisania oświadczenie w którym mam podpisać że
    pouczyli mnie o konsekwencjach nieodbierania korespondencji, chociaż
    żadnego pouczenia z konsekwencjami już nie dołączyli...

    "Ja tu widzę niezły burdel."

  • 2. Data: 2011-07-11 23:59:40
    Temat: Re: Kot Schrödingera a Straż Gminna z Człuchowa
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-11 23:32, Tomasz Pyra pisze:
    > Jeszcze wysłali mi do podpisania oświadczenie w którym mam podpisać że
    > pouczyli mnie o konsekwencjach nieodbierania korespondencji, chociaż
    > żadnego pouczenia z konsekwencjami już nie dołączyli...

    A czasami na odwrocie mandatu nie jest napisana na formułka?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 3. Data: 2011-07-12 00:07:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2011 23:32, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > pouczyli mnie o konsekwencjach nieodbierania korespondencji, chociaż
    > żadnego pouczenia z konsekwencjami już nie dołączyli...

    Skontaktuj się z mediami, bo to jest faktycznie niezły kabaret :)

    "Schizofrenia w straży gminnej!" ;->

  • 4. Data: 2011-07-12 00:08:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-11 23:59, venioo pisze:

    > A czasami na odwrocie mandatu nie jest napisana na formułka?

    Nie, dokładnie wszystko sprawdziłem.
    Odesłałem im na moim oświadczeniu że mnie mnie nie pouczyli :)

  • 5. Data: 2011-07-12 00:34:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 00:07, Andrzej Lawa pisze:

    > Skontaktuj się z mediami, bo to jest faktycznie niezły kabaret :)

    Ja myślę, że to jeszcze nie jest koniec :)
    Żal by było to przerywać.
    Z mediami to się podzielę jak to wszystko się skończy.

    W ogóle jakąś stronę trzeba będzie zrobić z poradnikiem jak nie
    sponsorować tych gminnych biznesów fotoradarowych.
    Bo w sumie nawet jak komuś gmina zrobi w pełni zasadną fotkę za
    przekroczenie prędkości, to wystarczy odmówić przyjęcia mandatu, resztę
    korespondencji olać (albo jak się komu chce to pobawić się tak jak ja) i
    w najgorszym razie dostanie się 50zł więcej kosztów postępowania
    nakazowego, ale sama grzywna może być nawet mniejsza, może się trafić
    umorzenie, przedawnienie, a najważniejsze że kasy nie dostanie już ta
    gmina, a skarb państwa.

    Teraz odmawiam przyjęcia mandatu za niewskazanie i strażnicy skierują do
    sądu wniosek o ukaranie i za niewskazanie i za przekroczenie prędkości.
    Mam nadzieje że sąd przychyli się do tego, żeby obie sprawy połączyć ;)

    > "Schizofrenia w straży gminnej!" ;->

    Mam nadzieje, że sąd ustali czy wskazałem czy nie wskazałem kierującego,
    bo sam już nie wiem :)

  • 6. Data: 2011-07-12 08:15:07
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    >W dniu 2011-07-12 00:07, Andrzej Lawa pisze:
    > Mam nadzieje, że sąd ustali czy wskazałem czy nie wskazałem kierującego,
    > bo sam już nie wiem :)

    nie martw się, myślę że znajdą się na to świadkowie, zarówno na to że
    wskazałeś, jak i na to że nie wskazałeś ;-)

    Lukasz

  • 7. Data: 2011-07-12 12:17:12
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > pouczyli mnie o konsekwencjach nieodbierania korespondencji, chociaż
    > żadnego pouczenia z konsekwencjami już nie dołączyli...

    Po prostu piękne :)

    Nie dość że pomiar nielegalny, że zmierzona prędkość nie wskazuje na
    przekroczenie (w granicy dopuszczalnego błędu można jechać poniżej), to teraz to.

    Wrzucaj to na jakąś stronę, wraz ze skanami dokumentów (z ewent. zamazanymi
    danymi osobowymi). I ustaw koniecznie jakieś GoogleAds -- to jeszcze Ci się
    koszty tej zabawy zwrócą ;)

    \SK