eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 69

  • 61. Data: 2009-06-30 09:54:48
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <n...@s...com> wrote in message
    news:f1kj451h1562nj5dbiubg6d96sgvjg3lmn@4ax.com...
    > On Mon, 29 Jun 2009 08:51:00 +0200, "Kefir" <k...@r...pl>
    > wrote:
    >
    >>Jasku, a do motocykla za "3-4000 zl" klocki, opony, materialy ekspl,
    >>plyny,
    >>paliwo sa tansze? T
    >
    > No. Wystaczy zamienic klocki ZT na OT. Lejesz minerala zamiast
    > syntetyka - kolejna oszczednosc, zamiast wypasionego plynu do
    > chlodnicy lejesz petrygo, opony dajesz mitas a nie miszleu, plyn
    > hamulcowy
    >
    > I zanim napiszesz o strasznych skutkach takich dzialan, przypomnij
    > sobie zalecenia producentow tych sprzetow i predkosci przez nie
    > osiagane.

    A'propos tanich klockow (hamulcowych oczywiscie), zbiorowe (nie tylko moje)
    doswiadczenie kazaloby polimeryzowac ale odpuszcze: nie znam sie na tym. Do
    tego nie jestem z Krakowa.

    PeeS Dac Ci namiar na (tanie oczywiscie) nalepki "nie jezdze szypciej niz 90
    km/h" ?

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
    Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj
    NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta



  • 62. Data: 2009-06-30 10:53:08
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>


    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:h2cndd$bkn$1@news.onet.pl...
    > Elou!
    > <n...@s...com> wrote in message
    > news:f1kj451h1562nj5dbiubg6d96sgvjg3lmn@4ax.com...
    >> On Mon, 29 Jun 2009 08:51:00 +0200, "Kefir" <k...@r...pl>
    >> wrote:
    >>
    >
    > PeeS Dac Ci namiar na (tanie oczywiscie) nalepki "nie jezdze szypciej niz
    > 90 km/h" ?

    po co? przeciez wszyscy widza jak jezdze hihih


    --
    Easy
    Zielona Dziura
    Co Cie nie zabije, to Cie wzmocni
    NT650V i NTNT650V ;)


  • 63. Data: 2009-06-30 10:54:26
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>


    Użytkownik <n...@s...com> napisał w wiadomości
    news:v8mj455m46efua0269ovsnk83je8qlb688@4ax.com...
    > On Tue, 30 Jun 2009 11:18:42 +0200, Kamil Nowak 'Amil'
    > <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:
    >
    >>Wystarczy nie jezdzic i jest naprawde tanio. A motocykle w sigu czynia
    >>cie motocyklistom.
    >>Wiem co mowie.
    >
    > A ja nie jezdze i mi ciagle wychodzi drogo.
    > Ide na allegro se kupic scyzoryk i moze cos potanie.

    hm.. tak czytam i czytam i nie do konca rozumiem.. fakt ostatnio mało
    jeżdze, ale jakis kosmicznych kosztów nie zauwazyłam...
    paliwo.. opona, klocki (a nie, klocki nie.. kupiłam ale okazało sie ze tamte
    sa jeszcze w bardzo dobrym stanie to leza w szafce) no moze kilka
    niepotrzebnych bajerów....dobra, za dwa sezony ( takie jak ten) pewnie bede
    musiała zmienic tarcze z przodu, ale niekoniecznie.... z tyłu moze szybciej
    hihii

    Easy
    Zielona Dziura
    Co Cie nie zabije, to Cie wzmocni
    NT650V i NTNT650V ;)


  • 64. Data: 2009-06-30 11:33:06
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: n...@s...com

    On Tue, 30 Jun 2009 11:54:48 +0200, "Kefir" <k...@r...pl>
    wrote:

    >Elou!

    czes

    >A'propos tanich klockow (hamulcowych oczywiscie), zbiorowe (nie tylko moje)
    >doswiadczenie kazaloby polimeryzowac ale odpuszcze: nie znam sie na tym. Do
    >tego nie jestem z Krakowa.

    Ej, ja sobie zdaje sprawa ze lepsze klocki lepiej hamuja, ale jak sie
    ma gorsze klocki, swiadomosc jak one hamuja to sie jezdzi z wiekszym
    zapasem na ew hamowanie. Czy to pod wzdledem predkosci czy to
    odleglosci do nastepnego, czy solidnie zwalniajac przed
    skrzyzowaniami. Kupowalem rozne klocki, od jakichs wypasionych do
    zwyklych, tanich lukasow i w wiekszosci przypadkow sila hamowania byla
    wystarczajaca do zablokowania kola, chociaz oczywiscie efektywniej
    hamowalo sie na tych lepszych no i dozowalnosc hamulca tez byla
    lepsza.

    >PeeS Dac Ci namiar na (tanie oczywiscie) nalepki "nie jezdze szypciej niz 90
    >km/h" ?

    Po co mi taka naklejka skoro wszyscy to widza ?

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!


  • 65. Data: 2009-06-30 15:41:30
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: falco <m...@w...pl>

    n...@s...com pisze:
    > ...opony dajesz mitas a nie miszleu...

    Trochę już zjeżdżając z tematu, to wcale nie jest regułą, bo znam opony
    (np. samochodowe) michellin, które ścierają się jak papier jak i z
    taniej półki, także motocyklowe, które sprawdzają się świetnie a
    kosztują 1/3 ceny "markowych".
    Tyle (ot) ode mnie. ;)


    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175


  • 66. Data: 2009-07-01 08:56:59
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    >
    > Myślę, że zwyczajowo warto się trzymać japońskiej czwórki a problem z
    > dostępnością części będzie zminimalizowany.
    > Chyba, że ucelujesz w jakiegoś nietypowca jak virago 400 albo vtr 250.
    Witam,
    z virago 400 też nie powinno byc problemów z częściami jeżeli importerzy chinoli
    wprowadzą/li tak jak obiecywali kopie:
    http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/index.php?opt
    ion=com_content&task=view&id=17&Itemid=26


    --
    pozdrawiam
    mmaurycy
    SYM HUSKY 125 w trakcie update na 150 :)
    http://mmaurycy.googlepages.com/symhusky125


  • 67. Data: 2009-07-02 04:38:22
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jasio napisał(a):
    > Uzytkownik "Kefir" napisal w wiadomosci news:h21r3b$d9r$1@news.onet.pl...
    [...]
    >> Dowiedzialem sie juz od kolegow ( i podsumuje te krynice dla
    >> potomnych), oprocze tgo oczywiscie ze kardan rzadzi a pozniej
    >> - nieprawda jest ze kosztuje znaczie wiecej w produkcji.

    Och! Nie zacietrzewiaj sie tak Kefirze :) Plujesz na ten wal napedowy z
    uporem godnym lepszej sprawy. ;)

    > Argument dosc niejednoznaczny, bo np. za zawieszenie USD czy
    > jednoramienny wahacz równiez placi sie niemalo. A korzysci, podobnie.
    > Masy nieresorowane.

    Dupa a nie masy nieresorowane. O ile w USD moze to byc jeden z
    argumentow, o tyle w jednoramieniowym wahaczu jest on zdecydowanie
    nietrafiony. Zeby zachowac odpowiednia sztywnosc takiego wahacza w
    porownaniu z "klasycznym" to musi byc on troszkie bardziej rozbudowany.
    I raczej nie bedzie lzejszy :)

    > I nieprawda, ze tylko dziani maja prawo i obowiazek korzystac z
    > motocykli. Równiez "dziani inaczej" moga je miec.

    Amen. :)

    >> - efekt zyroskopowy dodatkowych wirujacych mas nie istnieje;
    >
    Alez istnieje, istnieje, a jakze. Tylko, ze mylisz chyba efekt
    zyroskopowy walu korbowego silnika ustawionego wzdluznie marek "od
    zawsze" stosujacych wal kardana i z nim utozsamianych (BMW, Moto Guzzi)
    z tymze efektem pochodzacym od cienkiego preta samego walu.

    >> - nie ma wplywu na sprezystosc/prace zawieszenia w trakcie gdy
    >> przenosi moment napedowy.
    >
    > Proporcjonalnie do predkosci, to raz. A kostrukcja motocykla moze ten
    > problem niwelowac lub powiekszac. To dwa.

    Czy ja wiem? Ja bym powiedzial, ze zalezy od mocy. A ze jej nie
    naduzywam, to i nic takiego nie zauwazylem :)

    >> - o jednym jeszcze nie wspomnielismy ale to tez pewnnie bzdura wyssana
    >> z palca: to nieprawda ze kardan jest najbardziej stratnym
    >> przeniesieniem napedu
    >
    > To akurat nie wiem skad wziales. Chetnie sie doksztalce.
    >
    Tez poczulem sie zaciekawiony i szczekam na wyjasnienia :)

    >> Ja polatam na lancuchu dookola budy.
    >
    > Twój wybór.
    > Ja na kardanie sie wybiore znów w poprzek Europy, bo moge.
    > Oczywiscie wolniej w zakretach, ale tylko dlatego, ze w ogóle wolniej.
    > Jakos tak mniej wieje, jak przestalem swiat zza owiewek ogladac.

    Ano. Dla kazdego cos milego ;)
    Nie wyobrazam sobie swojego szosowego motocykla dedykowanego do szeroko
    pojetej turystyki z czyms innym niz kardan. Za to zupelnie nie
    przeszkadza mi lancuch ani w wuesce ani w Terefere.
    Choc gdybym mial jezdzic SuperTenera, to jednak glownie po asfaltach i
    wtedy lancuch juz by mnie zaczal wkurwiac :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 68. Data: 2009-07-02 06:55:08
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: n...@s...com

    On Thu, 02 Jul 2009 06:38:22 +0200, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

    >nietrafiony. Zeby zachowac odpowiednia sztywnosc takiego wahacza w
    >porownaniu z "klasycznym" to musi byc on troszkie bardziej rozbudowany.
    >I raczej nie bedzie lzejszy :)

    Jeskli mnie pamiec nie myli to w triąfie masa wzrosła o 6kg po zmianie
    na mono, ale nie wiem czy czegos innego tez nie przykombinowali.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!


  • 69. Data: 2009-07-02 10:10:07
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    n...@s...com napisał(a):
    > On Thu, 02 Jul 2009 06:38:22 +0200, zbigi
    > <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:
    >
    >>nietrafiony. Zeby zachowac odpowiednia sztywnosc takiego wahacza w
    >>porownaniu z "klasycznym" to musi byc on troszkie bardziej rozbudowany.
    >>I raczej nie bedzie lzejszy :)
    >
    > Jeskli mnie pamiec nie myli to w triąfie masa wzrosła o 6kg po zmianie
    > na mono, ale nie wiem czy czegos innego tez nie przykombinowali.

    Mogli pokombinowac cos innego. Na pewno musieli wzmocnic wezel ramy z
    ulozyskowaniem wahacza - no ale to juz nie sa masy nieresorowane ;)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

strony : 1 ... 6 . [ 7 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: