-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
Date: Thu, 02 Jul 2009 06:38:22 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <h2hdl2$f6v$1@news.onet.pl>
References: <h1so3o$3ok$1@mx1.internetia.pl> <h1sp8u$6r$1@inews.gazeta.pl>
<h1tvk8$ubv$1@mx1.internetia.pl> <h1v7ah$9kf$1@inews.gazeta.pl>
<h1v9u4$hcv$1@news.onet.pl> <h1vbbs$olg$1@inews.gazeta.pl>
<h1vd2t$qhb$1@news.onet.pl> <h1vqlo$8v6$1@news.onet.pl>
<h1vv21$o1l$1@news.onet.pl> <h200jo$sm4$1@news.onet.pl>
<h20246$1l7$1@news.onet.pl> <h208k3$l27$1@news.onet.pl>
<h20tim$47c$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h21r3b$d9r$1@news.onet.pl>
<h26cjg$gno$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: r3.elektron.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1246509539 15583 85.255.255.43 (2 Jul 2009 04:38:59 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Jul 2009 04:38:59 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <h26cjg$gno$1@inews.gazeta.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 090701-0, 2009-07-01), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:603767
[ ukryj nagłówki ]Jasio napisał(a):
> Uzytkownik "Kefir" napisal w wiadomosci news:h21r3b$d9r$1@news.onet.pl...
[...]
>> Dowiedzialem sie juz od kolegow ( i podsumuje te krynice dla
>> potomnych), oprocze tgo oczywiscie ze kardan rzadzi a pozniej
>> - nieprawda jest ze kosztuje znaczie wiecej w produkcji.
Och! Nie zacietrzewiaj sie tak Kefirze :) Plujesz na ten wal napedowy z
uporem godnym lepszej sprawy. ;)
> Argument dosc niejednoznaczny, bo np. za zawieszenie USD czy
> jednoramienny wahacz równiez placi sie niemalo. A korzysci, podobnie.
> Masy nieresorowane.
Dupa a nie masy nieresorowane. O ile w USD moze to byc jeden z
argumentow, o tyle w jednoramieniowym wahaczu jest on zdecydowanie
nietrafiony. Zeby zachowac odpowiednia sztywnosc takiego wahacza w
porownaniu z "klasycznym" to musi byc on troszkie bardziej rozbudowany.
I raczej nie bedzie lzejszy :)
> I nieprawda, ze tylko dziani maja prawo i obowiazek korzystac z
> motocykli. Równiez "dziani inaczej" moga je miec.
Amen. :)
>> - efekt zyroskopowy dodatkowych wirujacych mas nie istnieje;
>
Alez istnieje, istnieje, a jakze. Tylko, ze mylisz chyba efekt
zyroskopowy walu korbowego silnika ustawionego wzdluznie marek "od
zawsze" stosujacych wal kardana i z nim utozsamianych (BMW, Moto Guzzi)
z tymze efektem pochodzacym od cienkiego preta samego walu.
>> - nie ma wplywu na sprezystosc/prace zawieszenia w trakcie gdy
>> przenosi moment napedowy.
>
> Proporcjonalnie do predkosci, to raz. A kostrukcja motocykla moze ten
> problem niwelowac lub powiekszac. To dwa.
Czy ja wiem? Ja bym powiedzial, ze zalezy od mocy. A ze jej nie
naduzywam, to i nic takiego nie zauwazylem :)
>> - o jednym jeszcze nie wspomnielismy ale to tez pewnnie bzdura wyssana
>> z palca: to nieprawda ze kardan jest najbardziej stratnym
>> przeniesieniem napedu
>
> To akurat nie wiem skad wziales. Chetnie sie doksztalce.
>
Tez poczulem sie zaciekawiony i szczekam na wyjasnienia :)
>> Ja polatam na lancuchu dookola budy.
>
> Twój wybór.
> Ja na kardanie sie wybiore znów w poprzek Europy, bo moge.
> Oczywiscie wolniej w zakretach, ale tylko dlatego, ze w ogóle wolniej.
> Jakos tak mniej wieje, jak przestalem swiat zza owiewek ogladac.
Ano. Dla kazdego cos milego ;)
Nie wyobrazam sobie swojego szosowego motocykla dedykowanego do szeroko
pojetej turystyki z czyms innym niz kardan. Za to zupelnie nie
przeszkadza mi lancuch ani w wuesce ani w Terefere.
Choc gdybym mial jezdzic SuperTenera, to jednak glownie po asfaltach i
wtedy lancuch juz by mnie zaczal wkurwiac :)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.07.09 06:55 n...@s...com
- 02.07.09 10:10 zbigi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=