  • 51. Data: 2009-06-27 23:52:32
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości
    news:h21mo1$238$1@news.onet.pl...

    > Zeby nie bylo to kardana nie lubie i juz, ale...
    >
    > Podczas przerobki zmuszony bylem zamienic oryginalny pas zebaty na
    > lancuch (dluzszy wahacz, szersze kolo itp.) No i jestem zdegustowany
    > ! Nie dosc ze przy nizszych obrotach szarpie to jeszcze jak halasuje
    > !

    Nowość yamahy - xj6.
    O ile ten wielki glut blachy robiący za tłumik przeżyję. Choć z
    trudem.
    To do biedy matki nierządnicy i członka wacława, łańcuch hałasował jak
    sprzęgło w ktm rc-8. Czyli bardzo.

    > Tak wiec spierdalac mi z tymi Waszymi kardanami i lancuchami. Pasek
    > to jest to :)

    Szarpać nie szarpie, dłuższe przebiegi, smarować nie trzeba...
    Ale problemy z kardana pozostają - nie tak łatwo zmienić przełożenia,
    jak zębatki przy łańcuchu. To jest najważniejszy argument za
    łańcuchem.
    Bo stety czy niestety, moje mikre doświadczenia pozwalają mi nie
    przejmować się masami nieresorowalnymi. Dzięki temu również USD mnie
    nie kręci. (:

    --
    Jasio
    vx etz

  • 52. Data: 2009-06-28 00:13:28
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Kefir" napisal w wiadomosci
    > ELou!
    > "Lukasz Baranski" wrote in message
    >>
    > OK. Poczytales sobie. A tak z praktyki Lukaszu: ktory to Twoj
    > motocykl i jak dlugo jezdzisz.
    > Moj pierwszy motocykl takze byl z kardanem. Pozniej zaczalem sie
    > rozgladac za takimi ktore umieje jezdzic a nie kosztuja kroci i
    > bardzo mi z tym dobrze.
    >
    > Dowiedzialem sie juz od kolegow ( i podsumuje te krynice dla
    > potomnych), oprocze tgo oczywiscie ze kardan rzadzi a pozniej
    > - nieprawda jest ze kosztuje znaczie wiecej w produkcji.

    Argument dosc niejednoznaczny, bo np. za zawieszenie USD czy
    jednoramienny wahacz równiez placi sie niemalo. A korzysci, podobnie.
    Masy nieresorowane.
    Przy czym one same z siebie, te mniejsze masy USD i jednoramiennych
    wahaczy nie generuja znacznie wyzszych kosztów obslugi i eksploatacji,
    jak to robi lancuch. Serio.

    Bo zagubila sie gdzies moja mysl przewodnia - w przypadku motocykla za
    3-4000zl wymiana lancucha moze stanowic wazna inwestycje.
    Wiliam, ten od chinskiego rometa - "poprawial" po Chinczykach, zeby
    móc zalozyc sobie nieoryginalny lancuch i zebatki. A jakie byly z tego
    oszczednosci? Kolo 100zl, OIDP.
    I nieprawda, ze tylko dziani maja prawo i obowiazek korzystac z
    motocykli. Równiez "dziani inaczej" moga je miec.

    > - klamliwe jest jakoby zwiekszal niekorzystnie mase pojazdu;

    W VTX wazyl 15kg i jakos nikomu nie przeszkadzal. [To zart.]

    > - efekt zyroskopowy dodatkowych wirujacych mas nie istnieje;

    Istnieje, ale moze byc bardziej lub mniej wyczuwalny przez sama
    konstrukcje motocykla.

    > - w warunkach drogowych nie ma wplywu na trakcje (wyjasnie moze co
    > mam na mysli: przez trakcje prowadzenie tylnego kola jak najdluzej
    > po nawierzcni jak najmniej w powietrzu)

    Moze nie porównujmy wszystkiego do xj 900, bo i sam motocykl ma pewne
    wady.

    > - nie ma wplywu na sprezystosc/prace zawieszenia w trakcie gdy
    > przenosi moment napedowy.

    Proporcjonalnie do predkosci, to raz. A kostrukcja motocykla moze ten
    problem niwelowac lub powiekszac. To dwa.

    > - BMW robi sportowe motocykle z kardanem (przez sportowe rozumiem
    > takie ktore dorowniuja innym SPORTOWYM a nie sluza do scigania w BMW
    > Cup.)

    Nie znam sie na drogich, palacych olej, motocyklach.

    > - o jednym jeszcze nie wspomnielismy ale to tez pewnnie bzdura
    > wyssana z palca: to nieprawda ze kardan jest najbardziej stratnym
    > przeniesieniem napedu

    To akurat nie wiem skad wziales. Chetnie sie doksztalce.

    > To moze powiedzmy tym glupim producentom ze robia zle motocykle bo
    > bez kardana zycie jest szare i plaskie?

    Robia i zle motocykle i kazdy o tym wie. Inaczej bysmy tyle nie
    szukali, prawda?
    A zycie bez problemów "kardan, lancuch czy pasek?" faktycznie mogloby
    byc bardziej szare.

    > Ja polatam na lancuchu dookola budy.

    Twój wybór.
    Ja na kardanie sie wybiore znów w poprzek Europy, bo moge.
    Oczywiscie wolniej w zakretach, ale tylko dlatego, ze w ogóle wolniej.
    Jakos tak mniej wieje, jak przestalem swiat zza owiewek ogladac.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 53. Data: 2009-06-28 17:36:06
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Kefir wrote:

    > Juz nie marzy mi sie to moto ale, tak powazniej: nie masz uwag do
    > zawieszenia FJR? I nie chodzi mo o porownanie z Zygzakiem ;)

    Mam uwagi, ale nie maja one nic wspolnego z kardanem, zwyczajnie
    spierdolono kilka rzeczy. Do zawieszenia zygzaka tez mam uwagi, hehe.
    K.14.

  • 54. Data: 2009-06-28 17:38:15
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Kefir wrote:
    > Elou!
    > "kocyk" <k...@Z...pl> wrote in message

    > Uciekla. Przez te dziure moze. Uwaga o prtoducentach wszak pozyteczna: (
    > Hondziarze zareagowali blyskawicznie ;) hint - watek o VFR 1200)
    > Acha, bedac przy prywatnych wycieczkach: strrrasznie Ci dziekuje od
    > dziecka marzylem by zostac cynikiem. Jedna marzenia sie spelniaja.

    > Tak, najlepiej usiadz i sie obraz. A kto bedzie wykuwal kanony do
    > cytowania, he?

    Mogles ty sie poobrazac, to pozazdraszczalem, a co. Tylko juz mi
    przeszlo. Moze teraz tez zostane cynikiem? Bo tez zazdraszczam.
    K.14.

  • 55. Data: 2009-06-28 17:38:56
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    gildor wrote:

    > no ale Ty ich nie smarujesz przecież.

    Jednego nie smarowalem na probe, ale na wyjazdach nie eksperymentowalem.
    K.

  • 56. Data: 2009-06-29 06:51:00
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Jasio" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Przy czym one same z siebie, te mniejsze masy USD i jednoramiennych
    > wahaczy nie generuja znacznie wyzszych kosztów obslugi i eksploatacji, jak

    One generuja wyzszy koszt w produkcji i rzutuja na cene zakupu nowego
    sprzeta.

    > Bo zagubila sie gdzies moja mysl przewodnia - w przypadku motocykla za
    > 3-4000zl wymiana lancucha moze stanowic wazna inwestycje.

    Jasku, a do motocykla za "3-4000 zl" klocki, opony, materialy ekspl, plyny,
    paliwo sa tansze? To czesty blad uzyszkodnikow ze kupuja tani motocykl
    oczekujac ze takze beda jezdzic nim tanio a jest wrecz odwrotnie: nawet
    dobrze wygladajace jezdzidlo z tarczami ponizej minimum grubosci, oponami,
    klockami i innymi materialami eksploatacyjnymi do wymiany po porzadnym
    serwisie podwoi swa wartosc. Znowu: koszt zestawu napedowego to pikus przy
    w/w vide wspomniane wczesniej 3%.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
    weFAQ&v=qvj

  • 57. Data: 2009-06-29 07:37:55
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

> [...]
    > eksploatacyjnymi do wymiany po porzadnym serwisie podwoi swa
    > wartosc. Znowu: koszt zestawu napedowego to pikus przy w/w vide

    No, do NTV, od której sie zaczelo zbaczanie z tematu, paliwa idzie
    malo, czesci dostepnych jest sporo.
    Ile kosztuja tarcze i jak dlugo trzeba jezdzic, zeby przestalo bolec
    przy sprzedawaniu uzywanego sprzeta z nowymi tarczami to nam DeFresz
    moze opowiedziec. (:
    A jak to jest kupowac uzywane czesci na ebayu i miec pózniej kilka
    takich samych w garazu - to moge opowiedziec ja. Skleroza nie boli,
    ale pieniedzy szkoda.

    Moze powiem tak - 240funcików kosztuje pi razy oko przeglad tylnego
    zawieszenia wraz z wymiana sprezyny na twardsza, jakas mala fanaberia
    typu podniesienie/opuszczenie tylu.
    http://maxtonsuspension.co.uk/
    NIKT w Polsce, kto kupi motocykl za 3100zl z wycieknietym
    amortyzatorem z tylu, nie zrobi takiego czegos.

    Konczac - motocykl z wielkiej japonskiej czwórki [nie wiem, moze to
    moja spiskowa teoria dziejów, ale w kazdej branzy w której Japonczycy
    sa mocni sa 4 liczace sie japonskie marki] moze byc zarówno skarbonka
    jak i swietnym zakupem. Przy czym wolalbym chyba kupic nowoczesna
    125-250 ccm [125 - YBR, CG, EN] na lancuch za te same pieniadze co NTV
    z kardanem, ale pelnoletnia. To w aspekcie kosztów.
    Bo jakkolwiek by nie ogladac, to spalania ponizej 4l/100km zadna NTV
    miec nie bedzie.
    Tylko wiadomo, Falco lubi, jak wygladaja - i to bedzie dla niego
    najwiekszy problem.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 58. Data: 2009-06-30 08:53:52
    Od: n...@s...com

    On Mon, 29 Jun 2009 08:51:00 +0200, "Kefir" <k...@r...pl>
    wrote:

    >Jasku, a do motocykla za "3-4000 zl" klocki, opony, materialy ekspl, plyny,
    >paliwo sa tansze? T

    No. Wystaczy zamienic klocki ZT na OT. Lejesz minerala zamiast
    syntetyka - kolejna oszczednosc, zamiast wypasionego plynu do
    chlodnicy lejesz petrygo, opony dajesz mitas a nie miszleu, plyn
    hamulcowy

    I zanim napiszesz o strasznych skutkach takich dzialan, przypomnij
    sobie zalecenia producentow tych sprzetow i predkosci przez nie
    osiagane.

    >serwisie podwoi swa wartosc. Znowu: koszt zestawu napedowego to pikus przy
    >w/w vide wspomniane wczesniej 3%.

    nie wiem co to te 3%, ale wiem ze lancuchy kosztuja sporo i ze czesto
    sie je wymienia. A jak juz doliczysz smarowidla to wogole wychodzi
    kosmos :(

    pozdr
    newrom
    ZT - zjadajace tarcze ;)
    OT - oszczedzajace tarcze ;)
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 59. Data: 2009-06-30 09:18:42
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    n...@s...com napisał(a):

    > nie wiem co to te 3%, ale wiem ze lancuchy kosztuja sporo i ze czesto
    > sie je wymienia. A jak juz doliczysz smarowidla to wogole wychodzi
    > kosmos :(

    Wystarczy nie jezdzic i jest naprawde tanio. A motocykle w sigu czynia
    cie motocyklistom.
    Wiem co mowie.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 60. Data: 2009-06-30 09:22:52
    Od: n...@s...com

    On Tue, 30 Jun 2009 11:18:42 +0200, Kamil Nowak 'Amil'
    <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:

    >Wystarczy nie jezdzic i jest naprawde tanio. A motocykle w sigu czynia
    >cie motocyklistom.
    >Wiem co mowie.

    A ja nie jezdze i mi ciagle wychodzi drogo.
    Ide na allegro se kupic scyzoryk i moze cos potanie.

    pozdr
    newrom