eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleKoszty eksploatacyjne-porównanie marek?Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
  • Data: 2009-07-02 04:38:22
    Temat: Re: Koszty eksploatacyjne-porównanie marek?
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jasio napisał(a):
    > Uzytkownik "Kefir" napisal w wiadomosci news:h21r3b$d9r$1@news.onet.pl...
    [...]
    >> Dowiedzialem sie juz od kolegow ( i podsumuje te krynice dla
    >> potomnych), oprocze tgo oczywiscie ze kardan rzadzi a pozniej
    >> - nieprawda jest ze kosztuje znaczie wiecej w produkcji.

    Och! Nie zacietrzewiaj sie tak Kefirze :) Plujesz na ten wal napedowy z
    uporem godnym lepszej sprawy. ;)

    > Argument dosc niejednoznaczny, bo np. za zawieszenie USD czy
    > jednoramienny wahacz równiez placi sie niemalo. A korzysci, podobnie.
    > Masy nieresorowane.

    Dupa a nie masy nieresorowane. O ile w USD moze to byc jeden z
    argumentow, o tyle w jednoramieniowym wahaczu jest on zdecydowanie
    nietrafiony. Zeby zachowac odpowiednia sztywnosc takiego wahacza w
    porownaniu z "klasycznym" to musi byc on troszkie bardziej rozbudowany.
    I raczej nie bedzie lzejszy :)

    > I nieprawda, ze tylko dziani maja prawo i obowiazek korzystac z
    > motocykli. Równiez "dziani inaczej" moga je miec.

    Amen. :)

    >> - efekt zyroskopowy dodatkowych wirujacych mas nie istnieje;
    >
    Alez istnieje, istnieje, a jakze. Tylko, ze mylisz chyba efekt
    zyroskopowy walu korbowego silnika ustawionego wzdluznie marek "od
    zawsze" stosujacych wal kardana i z nim utozsamianych (BMW, Moto Guzzi)
    z tymze efektem pochodzacym od cienkiego preta samego walu.

    >> - nie ma wplywu na sprezystosc/prace zawieszenia w trakcie gdy
    >> przenosi moment napedowy.
    >
    > Proporcjonalnie do predkosci, to raz. A kostrukcja motocykla moze ten
    > problem niwelowac lub powiekszac. To dwa.

    Czy ja wiem? Ja bym powiedzial, ze zalezy od mocy. A ze jej nie
    naduzywam, to i nic takiego nie zauwazylem :)

    >> - o jednym jeszcze nie wspomnielismy ale to tez pewnnie bzdura wyssana
    >> z palca: to nieprawda ze kardan jest najbardziej stratnym
    >> przeniesieniem napedu
    >
    > To akurat nie wiem skad wziales. Chetnie sie doksztalce.
    >
    Tez poczulem sie zaciekawiony i szczekam na wyjasnienia :)

    >> Ja polatam na lancuchu dookola budy.
    >
    > Twój wybór.
    > Ja na kardanie sie wybiore znów w poprzek Europy, bo moge.
    > Oczywiscie wolniej w zakretach, ale tylko dlatego, ze w ogóle wolniej.
    > Jakos tak mniej wieje, jak przestalem swiat zza owiewek ogladac.

    Ano. Dla kazdego cos milego ;)
    Nie wyobrazam sobie swojego szosowego motocykla dedykowanego do szeroko
    pojetej turystyki z czyms innym niz kardan. Za to zupelnie nie
    przeszkadza mi lancuch ani w wuesce ani w Terefere.
    Choc gdybym mial jezdzic SuperTenera, to jednak glownie po asfaltach i
    wtedy lancuch juz by mnie zaczal wkurwiac :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: