-
51. Data: 2019-08-11 10:45:04
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-08-2019 o 10:04, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Cavallino,
>
> Sunday, August 11, 2019, 8:37:40 AM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> Złudna jest taniość jeżdżenia starymi samochodami.
>> Jest jeszcze opcja kupienia 2 latka, na gwarancji.
>> Utrata wartości duuuuużo niższa, a reszta jak dla nowego.
>
> A mi się zapala czerwony alarm - co za kretyn sprzedaje 2-letnie auto?
> To najgorszy moment na sprzedaż!
Leasing się kończy po 2-3 latach, to sprzedaje.
Tak właśnie kupiłem swojego Sportage - gdy miał 28 miesięcy.
Miał być na rok, żebym już nie musiał się użerać z Dusterem, ale po
małych poprawkach okazał się na tyle bezawaryjny, a dotego wygodny,
praktyczny i dynamiczny, że na razie jest już u mnie trzeci rok, a może
dociągnie i do końca gwarancji (jeszcze kolejne 1,5 roku).
Ja do tej pory z tego co obserwuję to na wartości stracił może 10-15% od
mojej ceny zakupu.
Czyli niewiele ponad 5 % rocznie.
-
52. Data: 2019-08-11 10:45:43
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-08-10 o 20:42, Zenek Kapelinder pisze:
> W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu
pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co
dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie
pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo
lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem
zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do
nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?
>
Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo
padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane,
że po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest
niezłym wynikiem.
Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się
wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach -
owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas
eksploatacji.
T.
-
54. Data: 2019-08-11 10:59:45
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
> A gdzie koszt napraw?
> Raz wtopisz, bo zepsuje się coś poważniejszego i WSZYSTKIE
> oszczędności biorą w łeb.
Kolega mysli ze nowy to sie nie psuje...
Nie wie tylko ze te nowe psuja sie bardziej i DROZEJ! :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson
-
55. Data: 2019-08-11 10:59:45
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
> grubo ponad 15mln km
oczywiscie 1,5mln...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King
-
53. Data: 2019-08-11 10:59:45
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...
>>>> Ostatnio jechałem octavka 2.0 140km (albo 150?)
>>>> Przejazd Poznan Gdansk Poznan - 5 osób plus pełen bagaznik -
>>>> srednio tam gdzie sie dało 150 - srednie spalanie 5,5litra...
>>>
>>> to teraz powiem ci coś lepszego - 3-litrowy diesel >200KM spali tyle
>>> samo :)
>>>
>> Zdziwiłbym się ale wierze na slowo.
>
> miałem i Octavie 2.0 140KM i BMW 3.0 184KM i BMW 3.0 z programem na
> 320KM. spalanie miały podobne - tzn. w mieście 3.0 paliło zauważalnie
> więcej, na trasie (w sensie nieautostradowej) 3.0 max 0.5l więcej, na
> autostradzie... powyżej 190km/h 3.0 palił mniej niż 2.0 (bo dla 2.0 to
> już był prawie max)
>
Ok, w to jestem w stanie uwierzyc.
:)
No ale rozmawiajmy o normalnych predkosciach a nie jakichs chwilowych 200
na godzine.
>>>
>>>> Czego chciec wiecej...
>>>
>>> zawieszenia nie z taczki :)
>>>
>> Hmmm... Mowisz o drodze czy o torze?
>
> tak mi się przypomniało, jak z Audi A6 przesiadłem się do Octavii i
> jeździłem po serwisach, gdzie mówili że wszystko ok - i dopiero jak
> znajomy powiedział że on też tak ma (auto skakało, szczególnie to było
> odczuwalne na jednym z odcinków A4) to sobie uświadomiłem, że to klasa
> niżej i tak być musi (bo w A6 tego nie było..)
>
Masz po prostu wygórowane wymagania...
nie przecze ze zapewne da sie zrobić auto bardziej komfortowe od octavii
i odpowiednio drozsze ale czy to bedzie rozwiazanie optymalne finansowo?
W kwestii wygody - w jednym z odcinków zakupu kontrolowanego miłosnik bmw
przyszedł kupic kolejna bmw. Wyjechał citroenem c5 :))))
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.
-
56. Data: 2019-08-11 11:46:31
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello T.,
Sunday, August 11, 2019, 10:45:43 AM, you wrote:
>> W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu
pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co
dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie
pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo
lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem
zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do
nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?
> Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo
> padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane,
> że po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest
> niezłym wynikiem.
> Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się
> wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach -
> owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
> nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas
> eksploatacji.
W Teslach przede wszystkim aktywnemu chłodzeniu.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
57. Data: 2019-08-11 12:57:42
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 11.08.2019 o 10:59, Budzik pisze:
> Ok, w to jestem w stanie uwierzyc.
> :)
> No ale rozmawiajmy o normalnych predkosciach a nie jakichs chwilowych 200
> na godzine.
Przy normalnych prędkościach 1,8 hondy(136km) w porównaiu do 2,5t volvo
(210km automat):
Miasto honda 14,5 volvo 16,5,
trasa 90-110 (krajówki plus wojewódzkie) honda 10-11 volvo 11-12
Autostrada 140 honda 10,5-11 volvo 10-11
Autostrada 160 honda 12-13 volvo 11-12 (generalnie już mniej)
Autostrada 200 - nie sprawdzałem;)
Wszystko w LPG
--
Shrek
-
58. Data: 2019-08-11 13:23:54
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 10 Aug 2019 16:21:58 +0200, Poldek
> Można kupować prąd taniej przy wysokich mocach, ale trzeba go odbierać
> równomiernie. Na razie ładowarka - strzelam - 75% czasu stoi w
> gotowości, a 25% czasu pobiera wysoką moc. Przy wysokich mocach umownych
> jest spora opłata stała "za gotowość" i ta opłata jest wkalkulowana w
> cenę ładowania dla klienta -> wyższa cena za 1 kWh. W miarę
> upowszechniania elektryków proporcja opłaty "za gotowość" do 1 kWh
> będzie stopniowo spadać i w związku z tym cena 1 kWh płacona przez
> końcowego klienta będzie spadać. Druga sprawa, będzie więcej ładowarek,
> będzie jakaś konkurencja. Na razie klient jadący elektrykiem nie ma
> wyboru, jak benzynowicz, który może podjechać do tańszej stacji.
> Będą się pojawiały różne karty z abonamentami, ofertami typu stała
> opłata za ładowanie w sieci ładowarek itp.
> 20 lat temu rozmowy przez telefon komórkowy kosztowały 5 zł/min. Teraz
> za 19 zł można dzwonić cały miesiąc bez przerwy.
Jakoś w UK/DE/Ogólnie_Zachód tego problemu nie mieli -- kiedyś, jak EV było
tyle co kot napłakał, i dzisiaj mają takie same ceny (niskie). Zapewne za
sprawą interwencji rządów. Tylko u nas wszystko na głowie i zamiast
ułatwiać to nic nie robią poza jałowym piepprzeniu o milionie elektryków.
:P
--
Pozdor
Myjk
-
59. Data: 2019-08-11 13:29:53
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 11 Aug 2019 10:45:43 +0200, T.
> Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się
> wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach -
> owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą
> nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas
> eksploatacji.
Ale ignoranci tego nie rozumieją niestety (szczególnie ToMaszek). Dość rzec
że w Teslach jest jeszcze chłodzenie jak i ogrzewanie baterii, zaś sama
ładowarka pokładowa kosztuje blisko 10 tys. zł.
Do tego sam fakt że spadnie pojemność baterii wcale nie wyklucza samochodu
z użytku. Jest na FB na grupie KSE Tesla przyciągnięta po taksówce w DE z
przelotem 525tkm na oryginalnej baterii.
--
Pozdor
Myjk
-
60. Data: 2019-08-11 13:54:30
Temat: Re: Koszt przejechania 100km
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 11.08.2019 o 13:23, Myjk pisze:
> Jakoś w UK/DE/Ogólnie_Zachód tego problemu nie mieli -- kiedyś, jak EV było
> tyle co kot napłakał, i dzisiaj mają takie same ceny (niskie). Zapewne za
> sprawą interwencji rządów. Tylko u nas wszystko na głowie i zamiast
> ułatwiać to nic nie robią poza jałowym piepprzeniu o milionie elektryków.
> :P
No jasne - wyborcy pisu na 100% chętnie dołożą się do wypasionych bryk
dla kasiastych hipsterów:P
--
Shrek