-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
Date: Thu, 12 Aug 2010 18:45:29 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 47
Message-ID: <i418ca$kl6$1@inews.gazeta.pl>
References: <i3hphu$mdr$1@inews.gazeta.pl> <m...@b...softax.pl>
<i3oogs$ils$1@inews.gazeta.pl> <i3oq4u$o3u$1@inews.gazeta.pl>
<i3oru9$pf$1@inews.gazeta.pl> <i3os4o$1c7$1@inews.gazeta.pl>
<i3p1qh$shn$2@mx1.internetia.pl> <i3pgf7$8l0$1@inews.gazeta.pl>
<i3phcm$os9$1@mx1.internetia.pl> <i3pndc$3l6$1@inews.gazeta.pl>
<i3poi9$ob8$1@mx1.internetia.pl> <i3qrkm$60j$1@inews.gazeta.pl>
<i3rjfm$6a1$1@mx1.internetia.pl>
<4c615a2a$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
<i3rraa$daa$1@mx1.internetia.pl> <i3s7mc$4v2$1@inews.gazeta.pl>
<i3s85m$sr1$1@mx1.internetia.pl> <i3tgnq$q0u$1@inews.gazeta.pl>
<i3u3g9$jed$2@mx1.internetia.pl>
<4c62a8e7$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>
<i3uch6$8kr$1@mx1.internetia.pl>
<4c62d19d$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
<i3v71c$84h$1@mx1.internetia.pl>
<4c63bfab$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>
<i40ts3$4ah$3@mx1.internetia.pl>
<4c6409cd$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1281631434 21158 82.210.140.98 (12 Aug 2010 16:43:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Aug 2010 16:43:54 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <4c6409cd$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.10) Gecko/20100619
Icedove/3.0.5
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2303209
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.08.2010 16:48, Yans van Horn pisze:
> On 2010-08-12 15:41, DoQ wrote:
> > Yans van Horn pisze:
> >
> >> Spoko, Jak dla mnie nadal możesz uważać, że samochód z napędem
> >> spalinowym jest zupełnie jak lokomotywa i rekuperuje energię :-)
> >
> > Odpowiedz jak jest faktycznie juz otrzymales w tym wątku. Mam rozumiec
> > ze dalej bedziesz rżnał głupa?
>
> Nie ma to jak wysoki poziom kultury :-)
>
> Wytłumaczę zatem jak słodkiemu misiowi:
Zdaje się, że coś o kulturze wspominałeś? :)
> Gdybyś nie mial włączonych świateł (lub innych mocnych odbiorników
> energii elektrycznej), opór stawiany przez alternator byłby mniejszy,
> zatem hamując silnikiem (a w 95% tak należy hamować, hamulca praktycznie
> nie używając) byłbyś w stanie pokonać _większy dystans_ co znaczy
> zaoszczędzić _większą_ i mierzalną ilość paliwa. Nie hipotetyczne
> wartości energi generowanej przez alternator, które tak naprawdę (poza
> ładowaniem akumulatora) są wyłącznie stratami upośledzającymi MPG.
Ktoś tu trafnie określił takie opowieści jako dorabianie ideologii,
by obronić nieświeże teorie. Tak naprawdę hipotetyczne to jest właśnie
takie teoretyzowanie, że hamulców można nie używać w 95%, ponieważ
większą drogę się pokona nie hamując, bądź hamując tylko silnikiem.
Swoją ścieżką sam się zapędziłeś w kozi róg twierdząc, że hamowanie
z 'bardziej' obciążanym alternatorem jest skuteczniejsze, więc
można zacząć hamować silnikiem później i część energii odzyskać.
Jeżeli brak będzie odbiorników energii, to jak trzeba będzie jej
nadmiar wyemitować bezproduktywnie przez hamulce.
> Po zakończeniu podróży - ta właśnie zaoszczędzona ilość paliwa
> znajdowała by się nadal w baku.
Dobre - ta zaoszczędzona ilość to jaka jest? Teoretyzować możesz
sobie do woli na torze w wyścigu o kropelce, ale zupełnie inaczej
to wygląda w realnej eksploatacji pojazdów.
Tak czy inaczej - poproszę o jakieś realne wyliczenie ile można
teoretycznie zaoszczędzić tej benzyny przez wyłączenie świateł.
Zaznaczam - realne.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.10 19:22 J.F.
- 12.08.10 20:13 MichałG
- 12.08.10 20:32 DoQ
- 12.08.10 22:36 Gwidon
- 12.08.10 22:38 Gwidon
- 12.08.10 22:55 MadMan
- 13.08.10 12:34 Yans van Horn
- 13.08.10 12:49 Yans van Horn
- 13.08.10 13:31 Artur 'futrzak' Maśląg
- 13.08.10 14:33 Yans van Horn
- 13.08.10 15:23 Artur 'futrzak' Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO