eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Date: Tue, 10 Aug 2010 12:13:34 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 41
    Message-ID: <i3r8oe$2d3m$1@news2.ipartners.pl>
    References: <i3hphu$mdr$1@inews.gazeta.pl> <m...@b...softax.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1281435214 78966 157.25.157.219 (10 Aug 2010 10:13:34
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Aug 2010 10:13:34 GMT
    In-Reply-To: <m...@b...softax.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2302681
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-08-09 12:22, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Gwidon wrote:
    >> Znalazłem dziś program, który oblicza ile tracimy na niepotrzebnym zużyciu
    >> paliwa przez nakaz jazdy na światłach w dzień.
    >> Mnie wyszło 240 zł rocznie, a wam?
    >>
    >> http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
    >
    > A skąd założenie że ten program działa w ogóle z sensem?
    >
    >
    > Proste szacowanie:
    >
    > moc zużywana przez oświetlenie w dzień: 130W (2x55W mijania 4x5W pozycyjne przód i
    tył).

    Plus deska rozdzielcza, tablice rejestracyjne i jakieś duperelki.

    > Średnia moc podczas bardzo łagodnej jazdy to 10KW. Czyli 1.3% zużytego paliwa.

    Po co ci jakaś tam średnia moc silnika? Co to ma do rzeczy?

    Ważny jest: łączny czas włączenia świateł oraz pobierana z silnika (za pośrednictwem
    alternatora) dodatkowa moc. Nie zapomnij o sprawności alternatora. Sprawność silnika
    niestety nie jest identyczna w różnych warunkach pracy, ale można w pierwszym
    przybliżeniu uśrednić ją i przeliczyć pracę na zużyte paliwo.

    > Przyjmijmy że 50% czasu to jest jazda w dobrych warunkach pogodowych w dzień.

    Bardzo subiektywne założenie. To powinien być zmienny parametr kalkulacji.

    > W dodatku to szacowanie nie uwzględnia, że kiedy np. stoisz w korku "na biegu
    jałowym"
    > to światła nic nie dodają -- energia i tak byłaby zmarnowana (zużywana jest na
    podtrzymanie pracy silnika).

    Niestety nie ma tak dobrze. Alternator bardziej obciąży silnik, a układ
    dbający o stałość obrotów biegu jałowego zwiększy dawkę powietrza i paliwa.
    Dotyczy to każdego obciążenia, nie tylko świateł i nie tylko od alternatora.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: