  • 11. Data: 2020-04-16 11:33:21
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.04.2020 o 09:14, J.F. pisze:

    > Chinczycy tak mowili, i Trump, i Johnson, i pewnie Wlosi, Francuzi,
    > Hiszpanie ...

    jak dla mnie to strasznie dziwne (Johnson) - ewidentnie wygląda mi na
    to, że uległ ludziom straszonym przez media, domagającym się ograniczeń

    > We Wloszech bylo w szczycie prawie 1000 zgonow dziennie tylko z powodu
    > wirusa.
    > A juz mieli tryb paniki, bo izolowali poszczegolne rejony.

    tymczasem Szwecja mówi, że przypadków ma dużo, bo domy opieki nie dbały
    o starszych:
    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/najnowsze-fakty/news-glowny-epidemiolog-szwecji-n
    ie-sadze-by-covid-19-kiedykolwie,nId,4443040

    czyli dokładnie tak jak w każdym innym kraju, niezależnie od tego ile
    gospodarki zostało zamkniętej

    Lukasz

  • 12. Data: 2020-04-16 12:24:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >jak dla mnie to strasznie dziwne (Johnson) - ewidentnie wygląda mi na
    >to, że uległ ludziom straszonym przez media, domagającym się
    >ograniczeń

    No coz, sam mial przyklad jak to wyglada, choc respiratora nie uzyto.

    A statystyki mowia, ze smiertelnosc w Anglii wysoka, a w Walii,
    Szkocji i Irlandii pln niska.
    Przynajmniej na razie.

> [...]
    nie-sadze-by-covid-19-kiedykolwie,nId,4443040

    >czyli dokładnie tak jak w każdym innym kraju, niezależnie od tego ile

    No widzisz - wszystko wiedzieli, a g* zrobili :-)

    Tylko jak chcesz dbac o starszych, jesli opiekunowie zyja w
    spoleczenstwie z szalejaca epidemia ?
    Zamknac ich profilaktytycznie w domu opieki poki zdrowi, czy
    przydzielic auta sluzbowe, zeby sie z tlumem nie mieszali ?

    A wirus nie tylko starych atakuje, mlodych tez.
    Zobaczymy te szkole pozarnictwa - na razie 47 zakazonych, ale chyba
    wszyscy dosc lekko.

    J.

  • 13. Data: 2020-04-16 12:47:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.04.2020 o 11:24, J.F. pisze:
    > Tylko jak chcesz dbac o starszych, jesli opiekunowie zyja w
    > spoleczenstwie z szalejaca epidemia ?
    > Zamknac ich profilaktytycznie w domu opieki poki zdrowi, czy przydzielic
    > auta sluzbowe, zeby sie z tlumem nie mieszali ?

    Opiekunkowie długi czas nie mieli środków ochrony. Opieka często polega
    na tym, że przyjdziesz, posprzątasz i zrobisz zakupy. Jak zrobisz to bez
    rękawiczek, maseczki i dodatkowego dbania o higienę, to zwiększasz
    ryzyko pewnie kilkunastokrotnie. Do tego mógłbyś zebrać zamówienia
    telefonicznie i pójść (nawet bez tych rękawiczek) jeden raz do sklepu,
    lub kilkanaście razy dziennie (jak jest teraz) nastawiać się na kontakt
    z potencjalnymi nosicielami.
    Myślę że to powinny być pierwsze kroki ZAMIAST zakazu pracy ludziom,
    którzy mają większe prawdopodobieństwo zejść na grypę albo zginąć w
    drodze do pracy....

    > A wirus nie tylko starych atakuje, mlodych tez.

    tylko jaki procent tych młodych (i w zasadzie tych starych też) atakuje?
    bo jak przyjmiesz, że 80% nosicieli nie ma objawów (tak mówią
    epidemiolodzy), to wyjdzie że osoby powyżej 70 czy 80rż mają 98% szans
    na przeżycie, a pozostałe>99.9% ...

    Lukasz

  • 14. Data: 2020-04-16 13:19:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >Opiekunkowie długi czas nie mieli środków ochrony. Opieka często
    >polega na tym, że przyjdziesz, posprzątasz i zrobisz zakupy. Jak
    >zrobisz to bez

    Mialem na mysli raczej "domy opieki". Swietne miejsce na rozmnazanie
    wirusa ... tylko trzeba go tam zawlec pierwszy raz.

> [...]

    >mówią epidemiolodzy), to wyjdzie że osoby powyżej 70 czy 80rż mają
    >98% szans na przeżycie, a pozostałe>99.9% ...

    Moze i tak, ale tymczasem ... zmarl fizjoterapeuta ze szpitala w
    Radomiu.
    46 lat.

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-46-letni-fizjoterapeuta-ze-szpitala-w
    -radomiu-nie-zyje-koron,nId,4443168

    "Mężczyzna zmarł w drugim radomskim szpitalu - przy ul. Tochtermana,
    gdzie przebywał na leczeniu.
    [...]
    Fizjoterapeuta zaraził się koronawirusem w pracy w Mazowieckim
    Szpitalu Specjalistycznym.
    Od początku epidemii w placówce tej wykryto SARS-CoV-2 u 212 osób.
    Zakażenia ujawniono u personelu oraz chorych z oddziałów: chorób
    wewnętrznych, neurologicznego, rehabilitacji, onkologicznego i
    chirurgicznego.
    Szpital ma też problem z przekazywaniem pacjentów do placówek
    zakaźnych - a dokładnie do radomskiego szpitala miejskiego,
    przekształconego w jednoimienny, czyli taki, który leczy tylko
    pacjentów z koronawirusem.
    Ta lecznica twierdzi, że nie ma miejsc i trzeba było negocjacji ze
    służbami wojewody, by zgodziła się przyjąć pacjentów, ale tylko
    niektórych.
    Do końca tygodnia trafi tam 6 z 21 chorych przebywających w szpitalu
    wojewódzkim. "

    I tak to u nas na razie wyglada - jeszcze nie zabraklo respiratorow,
    ale system juz na granicy :-)

    J.

  • 15. Data: 2020-04-16 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale my chcemy ilosc zmarlych w ogole.
    > To latwe do policzenia.

    Gdzies trafiłem ostatnio ze tylko 200 zgonów wiecej w marcu niz rok temu.

    Ale potwierdza sie to co mowiłem z miesiac temu - przez pierwsze 3
    tygodnie epidemii policja pochowała sie i na ulicy nie uswiadczyłes. A
    ulice puste i ludzie jakby im coś odpierdoliło - wszedzie sie spiesza
    pomimo tego ze wszedzie przejezdzasz bez korków. Efekt taki ze ponoc x2
    liczba zgonów w wypadkach.
    Prawda to? O jakich liczbach mowa?

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/195223
    0,1,marzec-nie-taki-
    zabojczy-nie-bylo-rekordowej-liczby-zgonow.read

    Ale mamy tez takie informacje:
    https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34962,25863040
    ,w-marcu-w-rzeszowie-
    na-koronawirusa-nie-zmarl-nikt-ale-zgonow.html

    Ale tu inna ciekawostka:
    https://www.medexpress.pl/koronawirus-uratuje-zycie-
    milionom-ludzi-jakim-
    cudem/77027

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 16. Data: 2020-04-16 17:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I tak to u nas na razie wyglada - jeszcze nie zabraklo respiratorow,
    > ale system juz na granicy :-)

    Nie rozumiem, smieszy cie to?

    Na razie wniosek jest jeden - jezeli sie nie dusisz, unikaj słuzby
    zdrowia.
    Pieknie mielismy przetrenowane procedury.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 17. Data: 2020-04-16 18:36:28
    Od: "ąćęłńóśźż" <...@...pl>

    O co chodzi z domami opieki?
    Dlaczego są ogniskami zarazy??
    Przywlekają salowe (personel pomocniczy), pielęgniarki, lekarze, odwiedzający?

    -----

  • 18. Data: 2020-04-16 19:20:02
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.04.2020 o 12:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup

    > Mialem na mysli raczej "domy opieki". Swietne miejsce na rozmnazanie
    > wirusa ... tylko trzeba go tam zawlec pierwszy raz.

    całkiem zapomniałem o polskich DPS'ach... tutaj tego chyba nie ma (tzn.
    jak są to i tak każdy ma swój pokój, więc da się odizolować

> [...]
    > 46 lat.
    >
    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-46-letni-fizjoterapeuta-ze-szpitala-w

    tym bardziej nie wiem dlaczego zamiast siać panikę nie zastanawiamy się
    dlaczego takie przypadki się zdarzają. Może był po prostu przemęczony,
    może stres go zabił... Myślę że w 95% przypadków znalazłby się jakiś
    wspólny czynnik
    Ja przykładowo uważam się za zdrowego, ale szlugi długi czas paliłem
    więc płuca już nie te, śmieciowe żarcie zdarzy się zjeść, no i co
    najgorsze- kilkanaście lat prowadziłem firmę w Polsce, więc poziom
    stresu utrzymywany był w górnych granicach - ale z tym się pożegnałem 3
    lata temu, więc teraż IMO nic mi nie grozi i mogę spokojnie pracować

    > I tak to u nas na razie wyglada - jeszcze nie zabraklo respiratorow, ale
    > system juz na granicy :-)

    albo twierdzi że miejsc nie ma, bo więcej nie zakontraktowane i nikt za
    to nie zapłaci...

    Lukasz

  • 19. Data: 2020-04-16 19:30:28
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.04.2020 o 17:36, ????? pisze:
    > O co chodzi z domami opieki?
    > Dlaczego są ogniskami zarazy??
    > Przywlekają salowe (personel pomocniczy), pielęgniarki, lekarze, odwiedzający?

    to są trochę inne domy opieki niż w Polsce
    W UK wygląda to tak (tak sobie wyobrażam), że na starość możesz sprzedać
    swój dom i kupić mieszkanie w domu opieki. W zamian masz zapewnioną
    opiekę i co tam chcesz. Dom opieki to zwykły blok, np tutaj:
    https://goo.gl/maps/i3gf3VLSwomgFi2p6
    W linku powyżej akurat domy dla osób nie wymagających stałej opieki (8
    bloków po kilkanaście pięter, 6 mieszkań na każdym piętrze, a to nawet
    nie jest połowa i to w tak małej miejscowości) - opiekunki wciąż się
    kręcą, ale nie ma nikogo na miejscu 24h (ale takie bloki są kilkaset
    metrów dalej, nie różnią się niczym - poza tym, że jest recepcja 24h),
    ludzie normalnie lepiej lub gorzej się poruszają. Są też takie gdzie
    ludzie są przykuci do łóżek, ale też da się ich odizolować bo mają
    oddzielne pokoje.
    Łatwo zgadnąć, że jeśli opiekunka jest nosicielem to roznosi zarazę po
    wszystkich mieszkaniach. A tych opiekunek nikt nie bada, jak mają objawy
    (czyli już za późno) mają 7 czy 14 dni siedzieć w domu...

    Lukasz

  • 20. Data: 2020-04-16 20:19:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedoścignione dla kandydatów na kandydatów na folksdojczów niemcy chwalą się ogromną
    ilością zrobionych testów. Milion siedemset tysięcy zrobili. Szwabskich trupów jest
    połowa tego co u nas zachorowań. Zmarli w przeliczeniu na milion wychodzą 8 my 46
    szwaby. Wniosek. Teraz masowe testy nic nie dają a niepotrzebnie kosztuja. Testy będą
    potrzebne jak świat wejdzie w fazę szczepień. Żeby sprawdzić kogo zaszczepić a kto
    przechorowal i nie musi być szczepiony.