  • Data: 2020-04-23 14:25:14
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.04.2020 o 14:13, Janusz pisze:

> [...]
    =PL:pl
    > Ale z drugiej strony ludzie w zimniejszym klimacie są bardziej
    > zahartowani,

    Co nie zmienia tego, że na "wirusówki" chorują głównie w sezonie
    jesienno zimowym, więc jednak sezonowość jest.

    > więc pewnie
    > i tak mniejsza jest transmisja wirusa niż na południu europy.

    Już prędzej, że jak jest gówniana pogoda i nie trzeba do pracy, to
    mniejsza zachęta do wychodzenia z domu.

    > Ale popatrz na Iran, Turcję, Izrael czy RPA.

    Iran to chyba aż tak ciepły nie jest o tej porze roku - raptem pięć
    stopni więcej średnio. Za to dwa razy więcej opadów. Istambuł tak samo.
    Za to RPA ma pogodę jaką my będziemy mieli za miesiąc... Ale mają tam na
    oko cztery razy mniej przypadków na twarz, więc może jednak...

    > Tam sporo chorych, więc klimat tak średnio zatrzymuje wirusa, zresztą
    > wirusolodzy już się z tego wycofują że lato skończy z wirusem.

    Zdaje się nikt nie mówi o zatrzymaniu wirusa przez pogodę, a o
    zmniejszeniu transmisji. Ale to spekulacje, bo na razie za mało danych.
    Gdzieś czytałem, że są odmianyc grypy co lubią lato i w zimę się nie
    pojawiają - ale uprzedzam że nie sprawdzałem.

    --
    Shrek