  • 1. Data: 2020-05-04 19:10:13
    Temat: Koronawirus i zgony
    Od: szod <b...@a...pl>

    Tak przy okazji paniki w sprawie grypy... wróć koronawirusa :P Tak jakby
    koronawirusy nie wywoływały grypy...

    https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/10321058/liczb
    a-pochowkow-w-polsce-spadla-branza-pogrzebowa-nie-wi
    dzi-zabojczego-efektu-epidemii.html

    O pewnym zakładzie pogrzebowym słyszałem, że jak tak dalej będzie to
    muszą pracowników na urlopy wysyłać :P O rany, panika, pandemia, setki
    umarłych, a zakłady ledwo przędą. I to w sytuacji gdy ludzie nie mogą
    się dostać do lekarza. Wniosek? Nie idź do lekarza, bo szybciej umrzesz :P

  • 2. Data: 2020-05-04 22:59:41
    Temat: Re: Koronawirus i zgony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik szod b...@a...pl ...

> [...]
    > setki umarłych, a zakłady ledwo przędą. I to w sytuacji gdy ludzie
    > nie mogą się dostać do lekarza. Wniosek? Nie idź do lekarza, bo

    Ale wiesz ze w marcu było wiecej zgonów niz w marcu rok temu.
    Podobno tylko o 200 ale jednak.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 3. Data: 2020-05-05 15:53:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-04 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik szod b...@a...pl ...

    a-pochowkow-w-pol
    ektu-epidemii.htm

    > Ale wiesz ze w marcu było wiecej zgonów niz w marcu rok temu.
    > Podobno tylko o 200 ale jednak.

    Różnice są znacznie większe, co prawda nie u nas bo jeszcze nie ma
    wynik.ów z gus-u ale w europie tak,
    https://www.money.pl/gospodarka/koronawirus-w-polsce
    -i-na-swiecie-analizujemy-dane-dot-smiertelnosci-w-h
    iszpanii-lombardii-i-polskich-duzych-miastach-650696
    4437837953a.html

    wykres pokazuje 24 kraje i śmiertelność na przestrzeni lat, o ile od
    2016 do 2019 na wiosnę (kwiecień) był spadek z średniej 60 parę tys do
    50tys to w tym roku w kwietniu jest jest pik ponad 87tys, dopiero w maju
    jest spadek do 62 tys. Czyli wyraźnie jest widoczny wpływ pandemi.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2020-05-05 15:54:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-05 o 15:53, Janusz pisze:

> [...]
    > 50tys to w tym roku w kwietniu jest jest pik ponad 87tys, dopiero w maju
    > jest spadek do 62 tys. Czyli wyraźnie jest widoczny wpływ pandemi.

    Nie dodałem że są to dane tygodniowe.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-05-05 16:10:30
    Od: z <...@...pl>

    Przy okazji bo usłyszałem to podczas obrad Senatu.

    Skuteczność testów genetycznych to TYLKO 70%. Przyznali to polscy
    epidemiolodzy.

  • 6. Data: 2020-05-06 17:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

> [...]
    > do 50tys to w tym roku w kwietniu jest jest pik ponad 87tys, dopiero
    > w maju jest spadek do 62 tys. Czyli wyraźnie jest widoczny wpływ

    Z jednej strony ciekawy artykuł, z drugiej strony gdzie sa dane z
    Austrii, Danii (spadek liczby zgonów), Niemiec (mały odsetek zgonów)
    etc...

    Druga sprawa która budzi moje watpliwości to;
    "Wszystko przez sposób klasyfikowania ofiar. W wielu krajach - w tym
    również w Polsce - oficjalne statystyki są budowane głównie na bazie
    potwierdzonych lub podejrzewanych zakażeń (np. w Belgii). A przecież
    często ustalenie powodów śmierci jest skomplikowane."

    Naprawde w Polsce tak jest? Bo przeciez na poczatku pandemii na pewno tak
    nie było. W PL za zgony spowodowane covid uznawano tylko potwierdzone
    przypadki. Zadne podejrzane zakazenia nie były ujmowane w statystyce
    covidów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 7. Data: 2020-05-06 18:49:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-05-2020 o 17:59, Budzik pisze:

> [...]
    > potwierdzonych lub podejrzewanych zakażeń (np. w Belgii). A przecież
    > często ustalenie powodów śmierci jest skomplikowane."

    Zależy gdzie.
    W Poznaniu tak właśnie jest.

    W innych regionach - spójrz sam w statystyki.
    Wielokrotnie niższe bez żadnego uzasadnionego powodu.

  • 8. Data: 2020-05-07 15:29:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-06 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Z jednej strony ciekawy artykuł, z drugiej strony gdzie sa dane z
    > Austrii, Danii (spadek liczby zgonów), Niemiec (mały odsetek zgonów)
    Może dlatego że nie są reprezentatywne?
    Niemcy sami się przyznali że liczą jak im wygodnie, czyli wirus jest na
    samym końcu przyczyn.
    Poza tym ktoś wybrał tylko 24 kraje, może dlatego że tylko te dały
    dokładne dane?
    Nie wiadomo, ale widać trend, zawsze na wiosnę był zniżkowy, teraz była
    zwyżka i to ostra, teraz już powinno powoli wszędzie w europie spadać
    poza wschodem (Białoruś, Rosja).

> [...]
    > nie było. W PL za zgony spowodowane covid uznawano tylko potwierdzone
    > przypadki. Zadne podejrzane zakazenia nie były ujmowane w statystyce

    Nawet gdyby wszystkich wrzucili do worka covid to i tak mniej ludzi
    umarło niż
    w poprzednich latach, zakłady pogrzebowe podają że mają spadek o 40%, to
    sporo.
    A gdyby tak nie było to przecież by nie płakały, a zmarli byliby
    upychani po kątach,
    wczoraj widziałem w TTV samochody chłodnie na parkingach w brooklyn-ie w
    NY bo się kostnicach nie mieszczą, tyle mają trupów.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-05-07 19:55:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

> [...]
    > Nie wiadomo, ale widać trend, zawsze na wiosnę był zniżkowy, teraz
    > była zwyżka i to ostra, teraz już powinno powoli wszędzie w europie

    W jakim sensie dane nie sa reprezentatywne?
    Przeciez tu własnie mowa o danych które to dziwne liczenie omijaja bo
    biora pod uwage ogólno liczbe zgonów.
    Dzieki temu unikamy efektu "roznych sposobów kwalifikowania do covid".

    Z tego co widze w danych zródłowych sa dane zarówno z Niemiec jak i z
    Austrii czy Danii.
    Naszych nie ma...

> [...]
    > wczoraj widziałem w TTV samochody chłodnie na parkingach w
    > brooklyn-ie w NY bo się kostnicach nie mieszczą, tyle mają trupów.

    Janusz please, sprawdz najpierw zanim napiszesz.
    W marcu umarło 200 osób wiecej niz w marcu zeszłego roku.
    I to pomimo shutdownu.

  • 10. Data: 2020-05-07 22:01:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-07 o 19:55, Budzik pisze:

    > Janusz please, sprawdz najpierw zanim napiszesz.
    Może zacznij od siebie :)

    > W marcu umarło 200 osób wiecej niz w marcu zeszłego roku.
    > I to pomimo shutdownu.
    Gdzie, w Polsce?
    Popatrz na te wykresy, Holandia dane z ostatnich 30 lat, tygodniowo
    https://i.redd.it/th4sc5sgzjw41.png
    widać wyraźny pik i zahamowany powszechną kwarantanną (ciekawe co by
    było bez niej).
    tu Francja dane dzienne
    https://vader.joemonster.org/upload/riy/182976300c23
    0b97tk38hvhqzv41.jpg
    Anglia i Walia
    https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_111871719_mortality_01-nc.png

    Hiszpania dzienny
    https://i.redd.it/ual3xqfxs5t41.jpg

    Nadal uważasz że to tylko mały przyrost?

    --
    Janusz