  • 11. Data: 2020-05-07 23:59:35
    Temat: Re: Koronawirus i zgony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Może zacznij od siebie :)

    Chetnie. Tylko prosze konkretnie.

    > Gdzie, w Polsce?

    Tak. w Polsce.

    > Popatrz na te wykresy, Holandia dane z ostatnich 30 lat, tygodniowo
    > https://i.redd.it/th4sc5sgzjw41.png
    > widać wyraźny pik i zahamowany powszechną kwarantanną (ciekawe co by
    > było bez niej).
    > tu Francja dane dzienne
    > https://vader.joemonster.org/upload/riy/182976300c23
    0b97tk38hvhqzv41.
    > jpg Anglia i Walia
    > https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_1118717
    > 19_mortality_01-nc.png
    >
    > Hiszpania dzienny
    > https://i.redd.it/ual3xqfxs5t41.jpg
    >
    > Nadal uważasz że to tylko mały przyrost?

    Z którą moją wypowiedzią polemizujesz?
    Napisałes ze w PL jest spory spadek zgonów.
    Odpisałem ci ze to nieprawda, ze zgonów jest 200 wiecej niz w marcu rok
    temu. (porównujac miesiac do miesiaca)
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/195223
    0,1,marzec-nie-taki-
    zabojczy-nie-bylo-rekordowej-liczby-zgonow.read

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 12. Data: 2020-05-08 12:53:32
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    i dane ze Szwecji gdzie dziadkowie nie musieli kiblowac

    90% zmarlych mialo wiecej niz 70 lat

    90 Prozent aller Coronavirus-Toten waren älter als 70 Jahre
    Von den rund 10,2 Millionen Schweden sind nach Angaben des Sozialministeriums 1,5
    Millionen älter als 70 Jahre. Davon leben etwa 79.000 in Heimen, 192.000 werden
    demnach von Pflegediensten betreut. Bis Ende April waren 90 Prozent aller Patienten,
    die in Schweden in Verbindung mit Covid-19 verstorben waren, älter als 70 Jahre.

    fakty sa nieublagane, trzeba izolowac tylko grupy ryzyka, rozpierdolenie gospodarki
    nie bylo konieczne ... jestesmy rzadzeni przez kretynow to tak gdyby ktos jeszcze
    mial watpliwosci :-)

    Das Ziel, ältere Menschen in der Pandemie zu schützen, sei gescheitert, hatte
    Ministerpräsident Stefan Löfven bereits zuvor zugegeben. Ein Besuchsverbot in Heimen
    war beispielsweise erst am 1. April eingeführt worden. Zu spät, wie Kritiker
    monieren.

    Stefan przyznal (chwala mu za to bo reszta skurwxxx nie miala takiej odwagi) ze
    spaprali sprawe ochrony staruszkow -> 50% to pensjonariusze domow starcow/opieki)
    czyli to samo co w Belgii.

  • 13. Data: 2020-05-08 15:13:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-07 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Chetnie. Tylko prosze konkretnie.

    > Tak. w Polsce.
    To czemu zakłady pogrzebowe płaczą że mają mniej o 40%?

    0b97tk38hvhqzv41.
    oduction/_1118717

    > Z którą moją wypowiedzią polemizujesz?
    "Przeciez tu własnie mowa o danych które to dziwne liczenie omijaja bo
    biora pod uwage ogólno liczbe zgonów.
    Dzieki temu unikamy efektu "roznych sposobów kwalifikowania do covid".

    no i wcześniejsze
    "Druga sprawa która budzi moje watpliwości to;
    "Wszystko przez sposób klasyfikowania ofiar. W wielu krajach - w tym
    również w Polsce - oficjalne statystyki są budowane głównie na bazie
    potwierdzonych lub podejrzewanych zakażeń (np. w Belgii). A przecież
    często ustalenie powodów śmierci jest skomplikowane."

> [...]
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/195223
    0,1,marzec-nie-taki-
    > zabojczy-nie-bylo-rekordowej-liczby-zgonow.read
    Bo innych było mniej? bo te zgony nie są równo rozłożone i są miejsca
    gdzie jest
    mniej (te mityczne 40%) a są gdzie jest wiecej?
    Popatrz na Bergamo, ta mieli przyrost prawie 400%, ten rejon 'dał'
    większość zgonów we Włoszech. U nas to też nie jest równo rozłożone,
    popatrz na tą mapę, co prawda to nie są zgony tylko zarażeni ale daje
    jakiś obraz rozłożenia epidemi w kraju.
    https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1ALMh-_
    iOhBUnrJJNpc0_33f6NzFCICdg&ll=52.555960390954795%2C1
    9.411507260350163&z=7

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2020-05-08 17:59:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > To czemu zakłady pogrzebowe płaczą że mają mniej o 40%?

    Nie wiem, musisz zapytać te zakłady pogrzebowe.
    Albo podac inne dane o liczbie zgonów. Byc moze zalinkowany przeze mnie
    artykuł był fake newsem.

> [...]
    > potwierdzonych lub podejrzewanych zakażeń (np. w Belgii). A przecież
    > często ustalenie powodów śmierci jest skomplikowane."

    No to ja nie rozumiem w jaki sposób pokazanie tego ze w niektorych
    krajach jest wyrazny pik ilosci zgonów koresponduje z moimi uwagami na
    temat sposobu liczenia zgonów covidowych np w PL.

    0,1,marzec-nie-t
    > Bo innych było mniej? bo te zgony nie są równo rozłożone i są
    > miejsca gdzie jest
    > mniej (te mityczne 40%) a są gdzie jest wiecej?

    I dlatego ze w jednych miejscach jest wiecej a w inynch mniej to suma
    sumarum jest ich mniej chociaz jest ich odrobine wiecej?
    O czym ty kur mowisz?
    Jaka jest twoja teza, bo wprowadzasz taki metlik w dyskusji ze nie
    wiadomo o co ci chodzi.

> [...]
    > https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1ALMh-_
    iOhBUnrJJNpc0_33f
    > 6NzFCICdg&ll=52.555960390954795%2C19.411507260350163

    No i?
    Jak to sie ma tego ze w PL jest 200 zgonó wiecej marzec do marca?
    A w niektorych krajach jest mniej (patrz Dania czy Austria)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 15. Data: 2020-05-08 21:21:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jak to sie ma tego ze w PL jest 200 zgonó wiecej marzec do marca?
    Dobra poddaję się, 200 na cały miesiąc to jest na poziomie normalnej
    fluktuacji,
    więc nie ma o czym mówić, te wykresy co Ci dałem pokazują że w tamtych
    krajach
    był wyraźny skok, ale one się nie zamkneły tak jak u nas, więc ten wpływ
    widać.

    > A w niektorych krajach jest mniej (patrz Dania czy Austria)?
    I to może być z tych samych powodów co u nas, mniej wypadków, mniej
    'planowych' zgonów, na zawały mniej umiera itd.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2020-05-09 10:00:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy udało się po raz pierwszy od 31 lat umrzeć jakiemuś Wietnamczykowi w Polsce?

    -----

  • 17. Data: 2020-05-09 23:21:39
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    I zaczynają się protesty, cos mi się widzi że będzie zmiana świń przy korycie ;-)

    https://m.bild.de/regional/stuttgart/stuttgart-aktue
    ll/gegen-corona-regeln-mega-demo-mit-mehr-als-10000-
    demonstranten-70546726.bildMobile.html

  • 18. Data: 2020-05-10 12:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

> [...]
    > tamtych krajach
    > był wyraźny skok, ale one się nie zamkneły tak jak u nas, więc ten

    Probujesz mnie przekonac do czegoś? Ja nigdzie nie twierdziłem ze w
    tamtych krajach nie widac piku.
    Zastanawiam sie dlaczego niektore kroaje ktore sie zamkneły maja mniej
    ofiar a u nas niewiele ale jednak wiecej.
    Zastanawiam sie dlaczego taka Szwecja ma tak dobre wyiki w stosunku do
    krajów Południa.
    Ale nigdzie nie twierdziłem, ze nie widac piku...

    > I to może być z tych samych powodów co u nas, mniej wypadków, mniej
    > 'planowych' zgonów, na zawały mniej umiera itd.

    Moze...
    Tyle ze z tego co mowili, u nas wypadków mniej ale trupów wiecej.
    Powod - ludzie jezdza jak wariaci i ewentualne wypadki maja wieksze
    konsekwencje.
    Nic w tym zreszta zaskakujacego - jak tylko zaczeła sie pandemia to
    pisałem ze tak bedzie bo widziałem co debile robią na pustych drogach.
    Policja zorientowała się po miesiacu bo przez miesiac trudno było
    jakikolwiek radiowóz na drodze zobaczyc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 19. Data: 2020-05-10 12:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Czy udało się po raz pierwszy od 31 lat umrzeć jakiemuś
    > Wietnamczykowi w Polsce?

    Jest jakies ukryte dno tego pytania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 20. Data: 2020-05-10 13:44:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-10 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > ofiar a u nas niewiele ale jednak wiecej.
    > Zastanawiam sie dlaczego taka Szwecja ma tak dobre wyiki w stosunku do
    Zamiast powtarzać mity o Szwecji popatrz na :
    https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
    Szwecja 319zmarłych/milion, jest w ścisłej czołówce za Hiszpanią 569,
    Włochami 503,
    UK 465, Francją 403.
    Za nią daleko sa np Duńczycy 91, Niemcy 90, Austria 69.

> [...]
    > Tyle ze z tego co mowili, u nas wypadków mniej ale trupów wiecej.
    > Powod - ludzie jezdza jak wariaci i ewentualne wypadki maja wieksze
    Ale ogólnie wypadków z trupami jest podobno podobnie jak w poprzednich
    latach,
    więc ogólnie mniej wypadków ale konsekwencje takie same.

> [...]
    > Policja zorientowała się po miesiacu bo przez miesiac trudno było
    > jakikolwiek radiowóz na drodze zobaczyc.
    To prawda ale już ostatnio widziałem że sie 'obudzili' czyli odrobili z
    robotą
    przy kwarantannach i zaczynają się pojawiać na drogach.

    --
    Janusz