  • 71. Data: 2012-03-15 15:28:00
    Temat: Re: Kornacki w piątek
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2012-03-15 14:39, kamil pisze:
    > Jakie NAGLE? Drzwi były już otwarte, kiedy autobus ruszał.

    zgadza sie, dlatego zabrania sie pozostawianie otwartych drzwi bez
    upewnienia sie, ze nie spowoduje to zagrozenia bezpieczenstwa ruchu
    drogowego.

  • 72. Data: 2012-03-15 15:34:24
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    to napisał(a):
    > Bezpiecznie to by było, gdyby kierowca autobusu spojrzał w prawe lusterko
    > choćby przed ruszeniem i skojarzył obecność człowieka otwierającego drzwi
    > auta z "zachodzącym" tyłem jego autobusika i kontrolował potem, co się w
    > tym miejscu dzieje.

    Już to było przerabiane, i nie mam ochoty na bezsensowne na bicie piany.
    --
    Krzysiek

  • 73. Data: 2012-03-15 16:31:34
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Robert_J

    > Oczywiście. A Ty zapewne jesteś sędzią ;-)))

    Z tego, co się tu pisze, kierowca autobusu przyjął mandat, a jego
    ubezpieczalnia nie będzie raczej tak głupia, żeby sądzisz się w
    oczywistej sprawie. Więc sąd nie będzie niczego stwierdzał.

  • 74. Data: 2012-03-15 16:32:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin mister

    > pozostawil otwarte drzwi bez upewnienia sie, ze nie spowoduje to
    > zagrozenia bezpieczenstwa ruchu.

    Upewnił się -- obok stał autobus, więc zagrożenia żadnego nie było.
    Dopiero potem kierowca autobusu stworzył zagrożenie wykonując manewr, na
    który miejsca nie miał.

  • 75. Data: 2012-03-15 16:34:57
    Od: to <t...@i...pl>

    begin wchpikus

    > Dobrze ze sa ludzie znajacy przepisy i umiejacy je interpretowac.. Nie
    > chcialbym z Toba dyskutowac na drodze, po stluczce np.. od razu policja
    > i zero gadania..szkoda nerwow:)

    Tylko, że jakoś dziwnie, w omawianej sytuacji winnym okazał się ten,
    którego ja jako winnego wskazuje.

  • 76. Data: 2012-03-15 16:37:10
    Od: to <t...@i...pl>

    begin ToMasz

    > nie macie wyobraźni za grosz. Autobus omija osobówkę. Omija ją na 15cm?
    > NIe! zostawia sobie 80cm. Po co? bo kierowca wie że zachodzi przy
    > skręcie. Wie że kieruje kolubryną. NAgle kierowca osobówki powieksza
    > swoje auto o 75cm otwierając drzwi.

    To jest problem kierowcy autobusu. Szczególnie, że w tej sytuacji autobus
    nie wykonywał żadnego manewru gdy drzwi były otwierane. Dopiero, w
    końcowej fazie ich otwierania, zaczynał się toczyć DO PRZODU. Później
    zaczął skręcać i zawadził o drzwi.

    Ja.

  • 77. Data: 2012-03-15 16:38:59
    Od: to <t...@i...pl>

    begin mister

    > zgadza sie, dlatego zabrania sie pozostawianie otwartych drzwi bez
    > upewnienia sie, ze nie spowoduje to zagrozenia bezpieczenstwa ruchu
    > drogowego.

    To nie dotyczy tej sytuacji. Nie da się przewidzieć, że kierowca autobusu
    nagle zacznie skręcać, a przy tym założył sobie tak mały margines na
    "zachodzący" tył, że urwie drzwi.

  • 78. Data: 2012-03-15 16:39:52
    Od: to <t...@i...pl>

    begin mister

    > niestety, ale zeby zostac kierowca zawodowym nie mozna miec zeza
    > rozbieznego obu oczu, co wlasnie zasugerowales.

    Do tego nie trzeba zeza rozbieżnego, aczkolwiek, trzeba oczywiście
    pewnych predyspozycji. Dlatego nie każdy nadaje się na kierowce dużego
    pojazdu.

  • 79. Data: 2012-03-15 16:49:42
    Temat: Re: Kornacki w pitek
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    to wrote:

> [...]
    > Dopiero, w końcowej fazie ich otwierania, zaczynał się toczyć DO
    > PRZODU. Później zaczął skręcać i zawadził o drzwi.

    Czyli już się poruszał.

    Jak otworzysz drzwi tuż przed nadjeżdżającym samochodem, to też
    będzie jego wina, "bo nadjeżdżał"?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 80. Data: 2012-03-15 16:52:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kamil wrote:

    > Jakie NAGLE? Drzwi były już otwarte, kiedy autobus ruszał.

    Nie. Kornacki zaczął drzwi otwierać, autobus ruszył, a Kornacki je
    puścił luzem i wiatr je otworzył na oścież, "przytulając" je do boku
    autobusu.

    --
    Pozdro
    Massai