-
Data: 2015-10-08 21:17:26
Temat: Re: Korki na autostradzie
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-10-08 o 16:00, Liwiusz pisze:
> W dniu 2015-10-08 o 15:57, Adam pisze:
>
>> W wielu miastach europejskich tak się dzieje.
>> W Warszawie przykładowo też.
>> Zaświeca się zielone i powoli szereg samochodów rusza, sukcesywnie
>> zwiększając i prędkość, i odstępy. Co w tym dziwnego?
>> O takim sposobie pisał już m.in. Witold Rychter i to niedługo po wojnie.
>>
>> A czy rusza 30 pojazdów - to nie liczyłem ;)
>
> I w czym to w ogóle ma pomóc? Pomijając już fakt, że Warszawę to ty albo
> tylko w telewizji widziałeś, albo mamy inną definicję "wspólnego ruszania".
>
Bywało, że tygodniowo kręciłem kilka tysięcy kilometrów. Teraz już aż
tylu klientów nie mam. Ale miesięcznie kilka tys. po Warszawie robię,
trochę też po Polsce.
Już nie widuję dużych różnic w prowadzeniu auta przez kierowców z
różnymi rejestracjami. Swego czasu już z dużej odległości można było
poznać, czy to przykładowo rzeszowiak, czy krakowiak, czy inny
poznaniak. Od kilkunastu lat różnice się zacierają.
Co do ruszania: oczywiście, nie chodzi o ruszenie z piskiem opon. Chodzi
o wprawienie pojazdu w ruch, potem przyśpieszanie. Ja mam łatwiej, bo od
kilku lat jeżdżę głównie automatami, więc na początek tylko noga z
hamulca :)
Ale bywa, że w ciągu jednego dnia prowadzę dwa lub trzy auta, czasem
zapakowane towarem po sufit dostawczaki.
Badania płynności ruchu były przeprowadzane w PL już chyba w latach
60-tych. Później były opisywane choćby w podręcznikach wyższej szkoły
techniki jazdy czy wyższej szkoły doskonalenia jazdy. OIDP opisywał to
też Sobiesław Zasada w którejś ze swoich książek, opisywał to Witold
Rychter chyba w "Doświadczony kierowca radzi". W ówczesnych realiach
zysk z równoczesnego ruszania był znaczny.
W zasadzie można to nawet zasymulować w komputerze. Spokojnie dało by
się w jakimś visualu, od biedy pewnie nawet w języku SQL, robiąc
obliczenia na tabeli w pętli, coś jak liczenie statystyk.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 08.10.15 21:30 masti
- 08.10.15 21:36 Shrek
- 08.10.15 21:38 Shrek
- 08.10.15 21:50 Tom N
- 08.10.15 22:03 Tom N
- 08.10.15 22:53 Czesław Wiśniak
- 08.10.15 23:20 Tom N
- 09.10.15 00:51 Czesław Wiśniak
- 09.10.15 01:11 Tom N
- 09.10.15 01:35 Adam
- 09.10.15 06:37 Shrek
- 09.10.15 08:43 Czesław Wiśniak
- 09.10.15 09:54 Adam
- 09.10.15 09:55 Czesław Wiśniak
- 09.10.15 10:00 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security