  • 51. Data: 2011-08-11 23:24:04
    Temat: Re: Koral i jego auto
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-08-11 23:06, DoQ pisze:

    > ATSD jaka kolejność zapłonów generuje fajny dźwięk?
    > Jakiś czas temu zastanawiałem się nad tym, czemu Vki brzmią tak różnie...

    Nie tylko, przede wszystkim długość oraz ułożenie (nie wiem jak to
    inaczej nazwać) rur kolektorowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 52. Data: 2011-08-12 00:08:19
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 11 Aug 2011 23:24:04 +0200, Maciej Browarczyk
    <m...@N...org> wrote:

    > Nie tylko, przede wszystkim długość oraz ułożenie (nie wiem jak to
    > inaczej nazwać) rur kolektorowych.

    Tu, w przeciętnym silniku, wiele nie namieszasz: poza motorami
    do sportu każdy rząd cylindrów będzie miał wydechy zbiegające
    się w jednej rurze.

    Wracając do tematu:

    http://boxwrench.net/specs/chevy_sb.htm
    http://forums.bimmerforums.com/forum/showpost.php?p=
    15627077&postcount=2

    r.
    _____________

  • 53. Data: 2011-08-12 00:19:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 00:08, Robert Rędziak pisze:

    > Wracając do tematu:
    > http://boxwrench.net/specs/chevy_sb.htm
    > http://forums.bimmerforums.com/forum/showpost.php?p=
    15627077&postcount=2

    U mnie jest 1-6-3-5-2-4, ale np. w V6 od mitsubishi już 1-2-3-4-5-6.
    Dźwięk jednego i drugiego wydaje się faktycznie różny..

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 54. Data: 2011-08-12 00:29:37
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > U mnie jest 1-6-3-5-2-4, ale np. w V6 od mitsubishi już 1-2-3-4-5-6.
    > Dźwięk jednego i drugiego wydaje się faktycznie różny..

    A u mnie chyba 1-4-2-5-3-6. ;-)

  • 55. Data: 2011-08-12 01:19:02
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-08-12 00:08, Robert Rędziak pisze:

    > Tu, w przeciętnym silniku, wiele nie namieszasz: poza motorami
    > do sportu każdy rząd cylindrów będzie miał wydechy zbiegające
    > się w jednej rurze.

    No się bym nie zgodził do końca z tym, np. Mondeo 2.5 V6 i ST200, mają
    inne dźwięki i inne wydechy a silniki są praktycznie te same. W 2.5 V6
    bodaj obydwa rzędy 3 cylindrów schodzą się w jedną rurę, natomiast w
    ST200 przez cały samochód idzie po rurze na stronę, do tego po środku
    chyba jest X-pipe.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 56. Data: 2011-08-12 02:38:58
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Maciej Browarczyk

    > No się bym nie zgodził do końca z tym, np. Mondeo 2.5 V6 i ST200, mają
    > inne dźwięki i inne wydechy a silniki są praktycznie te same.

    Głównie inny airbox robi tą różnicę. :)

    > W 2.5 V6
    > bodaj obydwa rzędy 3 cylindrów schodzą się w jedną rurę, natomiast w
    > ST200 przez cały samochód idzie po rurze na stronę, do tego po środku
    > chyba jest X-pipe.

    Początek wydechu w obu tych autach jest taki sam, różnice pojawiają się
    dopiero za tłumikiem środkowym (sam tłumik tez się różni, ale
    nieznacznie).

  • 57. Data: 2011-08-12 09:16:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-08-2011 00:29, to pisze:
    > A u mnie chyba 1-4-2-5-3-6. ;-)

    Ewidentnie pali nie po kolei jak mój, w weekend poprzekładam kable żeby
    było 1,2,3,4,5,6 ;)))

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 58. Data: 2011-08-12 10:06:09
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > PS: O gustach jednak się nie dyskutuje ;-) Niektórzy preferują cięzkie,
    > nijakie kloce zamontowane w samochodzie z zawieszeniem rodem z dyliżansu
    > ;-)

    Wiesz, to tak samo jak niektórzy wolą wzmacniacze lampowe a innym
    wystarczy "panasonic" z marketu. Ktoś używa pióra wiecznego, a ktoś
    pisze długopisem bic.
    Tak samo jest z samochodami, jeden woli ponadczasowe auto z duszą, które
    obecnie ma 30 i więcej lat a drugi woli nowoczesny z mega nowoczesnym
    zawieszeniem, nijaki przyrząd do jeżdżenia.
    Porównanie Stingraya z 70 lat z nowym audi jest bez sensu, może warto
    porównać audi z lat 70 :-P

    pozdrawiam
    mario

  • 59. Data: 2011-08-12 13:28:34
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Ewidentnie pali nie po kolei jak mój, w weekend poprzekładam kable żeby
    > było 1,2,3,4,5,6 ;)))

    A ja poprzekładam cylindry. ;)

  • 60. Data: 2011-08-12 13:57:08
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Mario

    > Porównanie Stingraya z 70
    > lat z nowym audi jest bez sensu, może warto porównać audi z lat 70 :-P

    A może warto porównać nową Corvettę z nowym R8?