  • Data: 2013-02-10 15:49:02
    Temat: Re: Kopia starego dysku twardego
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-09 19:06, Robert Wa?kowski pisze:
    > Mam taki dysk
    > http://img18.imageshack.us/img18/5250/dyskd.jpg
    > Jest to dysk z komputera steruj?cego maszyn?.
    > Dysk chyba ma si? ku ko?cowi. Zacz?? wydawa? dziwne d?wi?ki i kilka razy
    > przy w??czaniu komputera pojawia? si? b??d disk fail 80.
    >
    > Koputer to jaki? 486 33 MHz.
    > Nie mog? odnale?? nazwy p?yty g??wnej.
    > http://img849.imageshack.us/img849/7870/plytac.jpg

    Obawiałem się że to jest rzeczywiście jakiś komputer przemysłowy
    specjalizowany, HDD jeszcze MFM itp. Ale to jest standardowa płyta 486
    (aż dziwne że w przemysłowym z VLB) i dysk IDE. Ustaw go na sztywno na
    starszej płycie na
    cyl: 1001
    heads: 15
    sect/track: 17

    i powinien działać + wskazany pod dos dyskietokowy ghost 7 itp.

    > Pr?bowa?em pod??czy? dysk pod przej?ci?wk? na USB. Ale nie dzia?a.
    > Pod??czony do wsp?czesnego komputera podczas startu pojawia si? komunikat
    > co? o firmware, ?e nieodpowiednie.

    Bo te przejściówki są o kant d*y potłuc. Poszukaj starszej płyty
    486/pentium, ew. pentium II/III z wbudowanym kontrolerem IDE i powinno
    być OK.

    > Jest szansa zrobieia kopi dysku, tak aby po pod??czeniu do starej p?yty
    > wszystko ruszy?o?

    Tak. Jak HDD jeszcze nie wyciągnął kopyt, ehm głowic.

    > Bo chyba problem jest tylko pod??czenie do koputera i kupienie dysku, kt?ry
    > b?dzie wsp?pracowa? z tym starym koputerem.
    > Tam jest DOS.

    Jak to taki mały dysk i DOS (czyt. to nie windows i nie ma dużo
    zapisów) to do komputera przemysłowego IMHO dużo lepiej kupić zamiast
    używanego, starego i w nieznanym stanie technicznym HDD mechanicznego
    adapter CompactFlash - IDE i kartę CompactFlash i z tego zrobić HDD.
    Używam w kilku specjalizowanych komputerach i bardo sobie chwalę. Koszt
    przejściówki po parę zł (3,5" kupowałem po AFAIR 7 zł/szt, ramki 2,5" na
    2x CF 21 zł) a sama karta CF o takiej pojemności to też grosze i do tego
    jest nowa, w odróżnieniu od takich dysków IDE.

    > I jeszcze jedno pytanie. Wyj??em procesor z podstawki. Ale nie wiem w jakiej
    > pozycji go w?o?y?. Bo pasuje w ka?dej co 90*.

    No to przyjrzyj się tej podstawce ZIF3 i samemu procesorowi. Zarówno w
    jednym, jak i drugim masz w jednym z rogów mały trójkąt. Już wiesz jak
    to dopasować?

    --
    /MB