    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Konwerter do anteny GPS
    Date: Wed, 25 Aug 2021 16:29:59 +0000 (UTC)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Chodzi chyba o to, ?e karta w Pi4 jest nareszcie pod?aczona POPRAWNIE do
    > CPU, wczesniej by?y to jakie? ?a?osne workaroundy. Jak jest pod?aczona w
    > tym Orange? Kilka Orange jakie mia?em by?y z?omem. Np. oopsowa? kernel
    > przy obci??eniu, wydajno?c by?a ?ladowa, albo co? nie chcia?o dzia?a? i
    > ju?. Kt?ra? z p?ytek "powi?kszaj?cych" do Pi mia?a wr?cz podpi?ty
    > Ethernet po ... SPI. Jak by kto? w twarz da? z li?cia...

    Mi Orange Pi PC chodzi ladnie. Procek troche sie grzal pod obciazeniem,
    to dalem maly przyklejany radiator. Wydajnosc jest taka jak
    powinna byc. Oczywiscie jesli chodzi o procek to wydajnosc
    jest ograniczona przez zasilanie i chlodzenie, jak sie procek
    grzeje to kernel zmniejsza czestotliwosc zegara. Ja uzywam
    Armbiana, system od producenta to byla katastrofa.

    Uzywam tez Orange Pi Zero. Jak chodzi to chodzi ladnie,
    ale juz drugi raz mi sie sypnal system. Pierwszy raz
    byly przeklamania na karcie SD, przeinstalowalem na
    troche nowsza wersje Armbiana i po jakims czasie znowu mi
    padl. Nie wiem na razie czy drugi pad to tez karta
    (jeszcze nie mialem czasu tego badac). Ale uzywam tanich
    chinskich kart... Zasilacz do tego Zero to tez taki sobie:
    chinska kostka co daje max 850 mA (do Orange Pi PC mam
    zasilacz od producenta).

    --
    Waldek Hebisch