  • Data: 2020-01-01 19:01:23
    Temat: Re: Konwerter TCP/IP<->RS485
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/12/2019 10:52, Piotrek wrote:
    > Wprawdzie można to zaprogramować dowolnie debilnie (np. socatem w
    > internetach)

    I działa perfekcyjnie w ramach tych 99.9%.

    >, ale przecież w takim konwerterze nie musisz mieć prostego
    > passthrough.

    A mam coś wypasionego w środku? Właśnie na to poszukuje odpowiedzi.

    > Możesz mieć proces konsumujący znaki z RS485, którym jesteś
    > w stanie wychwycić koniec ramki.

    Serio? A jak zgadniesz gdzie jest koniec ramki w TCP? Mówie o pzypadku
    wysyłania ramki *do* urządzenia, TCP->RS485.

    > I wtedy wysyłasz pakiet w internety
    > otwierając i zamykając socket.

    Łomatko, aleś wymyślł, znakowanie ramek poprzez zamykanie socketu :D
    Problem z detekcją występuje w druga stronę: w jaki sposób konwerter
    TCP->RS485 wykrywa koniec ramki na strumieniu TCP. Jeśli robi to
    timeoutem to robi to ... źle. Przy czytaniu, jako że nadawca wie ile
    bajtów ma dostać, wykrycie konca ramki która przyszła z urządzenia jest
    osiągalne w miarę sensownie. O ile urządzenie zwraca odpowiedzi o znanej
    ilosci znaków.

    > Nie upieram się, że to najlepsze rozwiązanie ale działać powinno w
    > dowolnym środowisku.

    A już takim w którym jest śjakieś 30 sek na timeout po zamknięciu
    socketa i otwarciu to na pewno ;)