    From: jacek pozniak <j...@f...pl>
    Date: Sun, 29 Dec 2019 23:02:31 +0100
    Subject: Re: Konwerter TCP/IP<->RS485
    Newsgroups: pl.misc.elektronika

    heby wrote:

    > Obawiam się że to jest znacznie większa różnica niż tylko słówko.

    > Ciachają, tylko że te ciachnięcia w przypadku strumienia to tylko
    > opóźnienia odczytu i zachwoania funkcji read po stronie odbiorcy.

    > Ogólnie strumień nie jest w zasadzie ciachany. Po prostu bajty
    > przychodza jeden po drugim i to jak zostały wygenerpowane na stacie
    > (przerwy, długości zapisów itd itp) nie ma wpływu na to jak zostaną
    > odebrane.
    Strumień, o ile nie przesyłasz po RS232, JEST ciachany, przy nadawaniu bo
    jest obudowywany w ramki IP, po 1400 bajtów lub miej, jeśli socket uzna, że
    już się nazbierało dość danych do wysłania lub jakaś tam przerwa w napływie
    danych jest.
    Jeśli te dane się zmieszczą w 1400 bajtach to raczej przyjdą w jednym
    kawałku bo do rozmiaru ramki IP są zazwyczaj dostosowane pozostałe elementy
    infrastruktury.

    > Nadajnik wysyła coś i robi przerwę a po stronie odbiorcy przylatuje
    > posklejane albo pocięte w innych miejscach. Strumień jest strumień,
    > liczy się tylko kolejnośc bajtów i tylko to jest zagwarantowane,
    > zależności czasowe znikają po wielokrotnym enkapsulowaniu. A modbus
    > wymaga zależności czasowych.
    Mówisz tu o pryncypiach ale wątek jest o konwerterze, który został wymyślony
    prawdopodobnie do zastosowań Modbus.

    Konwerter działa, wykorzystuje TCP, i raczej nie ma tu mowy o robieniu
    jakichś przypadkowych przerw pomiędzy bajtami.
    Po prostu on wysyła całe zapytanie, prawdopodobnie w ramach jednego segmentu
    danych i z konwertera po drugiej stronie wychodzi tak samo.
    Konwertery nie wprowadzają, żadnego narzutu, stosowałem w bezpośredniej
    współpracy konwertera ze skryptem bashowym; transmisja szła poprzez jakieś
    telewizje kablowe czy coś podobnego.

    Takie zachowanie powoduje, że jest on przeźroczysty dla Modbusa (no moze
    opóźnienia większe mogą się zdarzyć ale to nie narusza protokołu)

    > To jest właśnie główna róznica z protokołem UDP. W UDP masz pewnośc że
    > dostaniesz dane w "ramce" w takiej formie jak ją wysłałeś. W TCP ramek
    > nie ma, jest ciągle kapiący strumień bajtów, jeden po drugim, bez
    > żadnych dodatkowych informacji.
    Może w tych konwerterach (ACT-2000) można ustawić aby chodziło po UDP ale
    nie stosowałem bo nie daje gwaranci dostarczenia danych.

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl