  • Data: 2019-12-29 21:19:17
    Temat: Re: Konwerter TCP/IP<->RS485
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/12/2019 19:32, jacek pozniak wrote:
    > Czepiasz się słówek.

    Obawiam się że to jest znacznie większa różnica niż tylko słówko.

    > Urządzenia komutujące operują na warstwie IP lub
    > podobnej.
    > Raczej nie ciachają Twojego strumienia w dowolnym miejscu.

    Ciachają, tylko że te ciachnięcia w przypadku strumienia to tylko
    opóźnienia odczytu i zachwoania funkcji read po stronie odbiorcy.

    > Przynajniej tak
    > mi się wydaje.

    Ogólnie strumień nie jest w zasadzie ciachany. Po prostu bajty
    przychodza jeden po drugim i to jak zostały wygenerpowane na stacie
    (przerwy, długości zapisów itd itp) nie ma wpływu na to jak zostaną
    odebrane.

    Nadajnik wysyła coś i robi przerwę a po stronie odbiorcy przylatuje
    posklejane albo pocięte w innych miejscach. Strumień jest strumień,
    liczy się tylko kolejnośc bajtów i tylko to jest zagwarantowane,
    zależności czasowe znikają po wielokrotnym enkapsulowaniu. A modbus
    wymaga zależności czasowych.

    To jest właśnie główna róznica z protokołem UDP. W UDP masz pewnośc że
    dostaniesz dane w "ramce" w takiej formie jak ją wysłałeś. W TCP ramek
    nie ma, jest ciągle kapiący strumień bajtów, jeden po drugim, bez
    żadnych dodatkowych informacji.