  • Data: 2010-11-23 16:25:03
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:icgifl$1mip$1@news2.ipartners.pl...

    > Owszem może i ma "mniej-więcej", a powinien mieć dokładnie tę
    > samą geometrię i rozkład świecenia w jej obrębie.

    Zastanów się jakie są rozrzuty parametrów między żarówkami...
    I jaka tolerancja wymiarów czy ułożenia żarnika...
    Nigdy jedna żarówka halogenowa nie będzie mieć
    "dokładnie takiej samej" jak inna żarówka halogenowa
    - to po prostu fizycznie niemożliwe.

    > Poza tym skoro strumień jest jaśniejszy, to separacja obszaru
    > światła i cienia powinna być ostrzejsza, tak aby natężenie
    > oświetlenia tam, gdzie go być nie powinno, nie podniosło się.
    > Tymczasem separacja się na pewno nie polepszy, a są spore szanse,
    > że pogorszy.

    Czy zmiana strumienia światła spowodowana niedokładnym
    odwzorowaniem pozycji elementu świecącego w HIDzie w stosunku
    do drucika w halogenie będzie większa niż zmiana spowodowana
    posadzeniem grubej teściowej na tylnym fotelu bez zmiany żarówki?
    Szczerze wątpię... A jeśli mam rację, to dyskusja jest tylko akademicka.