  • Data: 2010-11-23 16:44:51
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:icfvhv$rbh$1@news.onet.pl...

    > Widac z daleka, jak jest zwykla zarowka nawet zle ustawiona to nie
    > jebie tak po oczach.
    >
    > A akurat w PL jest to bardzo popularne, aczkolwiek widze ze w duzych
    > aglomeracjach sie chyba za to wzieli bo jakos ilosc tego pospadala.
    >
    > Ja nie wiem jak to dokladnie jest, ale te przerobki co sa w PL (bo Ty
    > piszesz o US) to poprostu nie maja odciecia, swieci toto cala powierzchnia
    > lampy, dlatego widac z daleka bo wyglada to tak jakby jechac na "dlugich"
    > Poprostu w takich starych lampach byla ukierunkowania wiazka, po
> [...]

    Bo Wy mówicie o konwersji w której ktoś sobie wymienia
    halogena podwójnego, takiego co ma dwa druciki wolframowe
    w jednej bańce szklanej na HIDa. Wtedy są nieuchronnie problemy,
    bo HID nie będzie miał tego maskującego lusterka z boku bańki.

    Taka żarówka co ma dwa druciki, jeden dla długich a drugi dla
    mijania polega na tej blaszce, lusterku na bańce szklanej do
    formowania wiązki mijania. Reflektor bowiem daje wiązkę "długich".

    Ja mówię o żarówce HB4, amerykańskie oznaczenie 9006.
    To jest żarówka bez lusterka. Z pojedynczym włóknem wolframu!
    Mam dwa osobne reflektory w swoich lampach: jeden do drogowych
    a drugi do mijania. Dwie osobne żarówki po obu stronach auta.

    A więc nie polegamy na tym lusterku którego nie ma w żarówce HB4.
    I tutaj konwersja na HIDa powinna dać dużo lepsze rezultaty.
    Tak myśle...