-
31. Data: 2011-03-25 09:47:52
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-25 06:39, MMS pisze:
> W dniu 2011-03-24 23:59, Tomasz Pyra pisze:
>> W dniu 2011-03-24 11:21, MMS pisze:
>>> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
>>> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
>>> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
>>> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
>>> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
>>> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
>>> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
>>
>> Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
>> połączenia z pompą oleju.
>
> Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
> podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
> wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
> przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.
>
Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak
poziom oleju spadnie.
Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu
- musiałbyś podłączyć manometr.
Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym
niż właściwe.
-
32. Data: 2011-03-25 11:54:20
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-03-25 10:47, Tomasz Pyra pisze:
>>> Takie objawy, to najczęściej pęknięcie smoka, albo rozszczelnienie jego
>>> połączenia z pompą oleju.
>>
>> Ale czy w przypadku nieszczelności nie byłoby tego objawu nie tylko
>> podczas bardzo ostrego skręcania ? Powinno się to też pokazywać przy
>> wyższych obrotach, kiedy ciśnienie oleju wzrasta i wzrasta też jego
>> przepływ przez smok. Nie jestem specjalistą. Tylko tak gdybam.
>>
>
> Jeżeli pęknięcie masz poniżej linii oleju, to objawi się dopiero jak
> poziom oleju spadnie.
>
> Druga sprawa że nie wiesz czy masz ten objaw tylko przy ostrym skręcaniu
> - musiałbyś podłączyć manometr.
> Lampka ciśnienia zapala się zazwyczaj przy ciśnieniu jakieś 10x niższym
> niż właściwe.
No masz rację.
Nic mi nie pozostało jak ściągnąć misę i zobaczyć w jakim stanie jest smok.
-
33. Data: 2011-03-26 13:57:05
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>
> Silnik 1.9 JTD 16V 140kkm przebiegu.
> Olej ELF EXCELLIUM LDX 5W40.
> Poziom oleju w granicach 3/4 między min i max.
> Jak _bardzo_ ciasno i dość szybko wchodzę w zakręt, to pokazuje się
> komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dosłownie na sekundę ale jednak.
> Wygląda na działanie siły odśrodkowej. Co z tym zrobić oprócz
> zmniejszenia prędkości w zakrętach ? ;)
> Zmienić olej na 10W40 ?
Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem tak samo. Okazało się, że
obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach
jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u
mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem,
co jest nie tak.
--
Grzexs
-
34. Data: 2011-03-26 14:29:16
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale ja miałem tak samo. Okazało się, że
> obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach jakoś
> tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u mnie
> akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem, co jest
> nie tak.
chlopie co ty gadasz. jaka obejma na jakim przewodzie...
-
35. Data: 2011-03-27 09:46:19
Temat: Re: Kontrolka oleju.
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-03-26 14:57, Grzexs pisze:
> obejma na jednym z przewodów olejowych się poluzowała i na zakrętach
> jakoś tak się to złącze rozszczelniało pod wpływem siły odśrodkowej (u
> mnie akurat przy skręcaniu w lewo). Nie wspomnę, że z miesiąc szukałem,
> co jest nie tak.
Mniej więcej w którym miejscu ?