  • Data: 2010-09-06 00:58:52
    Temat: Re: Kontrolery SATA na PCI (nie-express)
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-05 23:14, Piotr Wozniacki pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam sobie 2 dyski (SATA II), i chcę je skonfigurować w TANI Raid ).
    > Problem w tym, że nie mam już wolnego PCIe. Znalazłem taki sterownik na
    > PCI:
    >
    > http://www.4world.pl/categories/product/43/94/2/
    >
    > - i mam pytania do tych, co podobnego używają:

    używają i maja dość negatywne zdanie.

    > 1. Czy wymaga on zainstalowani na dyskach zworek, włączających tryb SATA
    > I (1.5Gbps)?

    nie

    > 2. Jakie transfery osiąga w praktyce w konfiguracji RAID 0?

    Tyle ile da PCI :)

    Ale. raida na tym sensownego nie postawisz dlaczego? bedzie to i tak
    raid programowy i niestety mocno niestabilny (jak to VIA). Właściwości
    SMART tym nie odczytasz, systemu z tego nie zbootujesz, generlanie dobre
    jak porty SATA pod dodatkowe dyski pracujace jako zwykłe nie macierzowe.

    Jełsi chcesz się pobawić w raidy to lepiej wymień płytę główną która
    "sprzętowo" obsługuje coś takiego.