  • 1. Data: 2011-07-21 09:00:58
    Temat: Konsultanci Play.
    Od: "Darek" <a...@g...pl>

    Może mi ktos wyjaśnić skąd konsultanci telefoniczni Playa mają numery
    uzytkowników Orange że dzwonia do nich z propozycją przejscia do Play ? Czy
    to jest normalne ? Bo rozumiem że dana sieć dzwoni do swoich użytkowników
    aby przeszli z karty na abonament itd. ale z z innej sieci dzwonili to juz
    raczej dziwne delikatnie mówiąć.

  • 2. Data: 2011-07-21 10:30:25
    Temat: Re: Konsultanci Play.
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 21 Jul 2011 11:00:58 +0200, "Darek" <a...@g...pl>
    wrote:

    >Może mi ktos wyjaśnić skąd konsultanci telefoniczni Playa mają numery
    >uzytkowników Orange że dzwonia do nich z propozycją przejscia do Play ?
    Z generatora numerów:
    + skryptu sprawdzającego w jakiej sieci jest numer.

    WAM

  • 3. Data: 2011-07-21 15:51:11
    Od: "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy>

    Dnia Thu, 21 Jul 2011 12:30:25 +0200, WAM napisał(a):

    > Z generatora numerów:
    > 501 000 000
    > 501 000 001
    > 501 000 002
    > + skryptu sprawdzającego w jakiej sieci jest numer.

    E, bardziej bym się skłaniał że kupili bazę danych użyszkodników.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Stirlitz spacerował po dachu kancelarii Rzeszy. Nagle poślizgnął się, upadł
    i tylko cudem zahaczył o wystający gzyms, unikając upadku z dużej
    wysokości.
    Następnego dnia cud posiniał i obrzękł.

  • 4. Data: 2011-07-21 16:40:48
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    21.07.2011 12:30 WAM <n...@n...nopl.pl> w wiadomości
    <news:krvf27dq16f2crpmpms4iu9bnn1ucv7vbi@4ax.com> napisał(a):

    > Z generatora numerów:
    > 501 000 000
    > 501 000 001
    > 501 000 002
    > + skryptu sprawdzającego w jakiej sieci jest numer.

    To akurat jest niedozwolone prawem, więc nie sądzę.

    --
    Mateusz Berlik - berloo
    kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

  • 5. Data: 2011-07-21 18:21:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-21 18:40, berloo pisze:

    > To akurat jest niedozwolone prawem, więc nie sądzę.

    A w której ustawie jest taki zapis?

  • 6. Data: 2011-07-21 18:42:46
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    21.07.2011 20:21 "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> w wiadomości <news:j09qk0$gbm$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > A w której ustawie jest taki zapis?

    Prawo telekomunikacyjne, art. 172.

  • 7. Data: 2011-07-21 18:52:39
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-21 20:42, berloo pisze:
    > 21.07.2011 20:21 "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    > <m...@t...waw.pl> w wiadomości<news:j09qk0$gbm$1@news.onet.pl>

    > Prawo telekomunikacyjne, art. 172.

    To nie jest automatyczny system wywołujący, a przynajmniej nie taki w
    rozumieniu dyrektywy 97/7/WE.

  • 8. Data: 2011-07-21 18:59:35
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    21.07.2011 20:52 "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> w wiadomości <news:j09se7$mga$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > To nie jest automatyczny system wywołujący, a przynajmniej nie taki w
    > rozumieniu dyrektywy 97/7/WE.

    Dyrektywa mówi o automatycznym systemie wywołującym BEZ UDZIAŁU
    ROZMÓWCY. W naszej ustawie tej drugiej części zabrakło, nie ma też
    dokładnej definicji. Umyślnie lub nie, stworzono nie do końca precyzyjny
    zapis, który wg moich informacji interpretowany jest m.in. jako zakaz
    losowania czy też seryjnego wywoływanie numerów przez firmy zajmujące
    się telemarketingiem.

    --
    Mateusz Berlik - berloo

  • 9. Data: 2011-07-21 19:12:22
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-21 20:59, berloo pisze:
> [...]
    > zapis, który wg moich informacji interpretowany jest m.in. jako zakaz
    > losowania czy też seryjnego wywoływanie numerów przez firmy zajmujące

    Zgodnie z taką interpretacją, osoba prowadząca rozmowy o treści
    marketingowej, korzystająca z książki telefonicznej (obojętnie czy w
    outlooku na numerze stacjonarnym, czy na komórce, czy z numeru z książki
    pkt) zamiast wybrać numer ręcznie z klawiatury, popełnia wykroczenie.

    Było parę sporów o zawężającej i rozszerzającej implementacji dyrektyw w
    prawach krajowych i, w przypadku naszej branży, ETS zawsze stawał na
    stanowisku, że ma być tak jak w dyrektywie i nic więcej.

  • 10. Data: 2011-07-22 21:25:20
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > użytkowników aby przeszli z karty na abonament itd. ale z z innej sieci
    > dzwonili to juz raczej dziwne delikatnie mówiąć.

    wyraziłeś zgode na wykorzystywanie danych osobowych do m.in ofert, to teraz
    masz. Ja w sumie też.
    Opieprzyłem najpierw konsultanta playa, potem sie pryzznał, ze baze mają
    bezpośrednio od orange i zasadniczo moge im skoczyć.

    Jacek