    From: f...@a...pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Konkursy - zbywalność praw autorskich
    Date: Wed, 18 Nov 2009 18:51:47 +0100

    Dnia 18-11-2009 o 15:31:22 XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    > Aby ustalić grupę, do jakiej należy, należy
    >
    > nie chodzii o to jak ksiegowo zakwalifikowac przyslane zdjecia. to
    > juz jest szczegol techniczny.

    Nie wiedziałeś więc nakreśliłem zasadę, tak jak nie wiedziałeś czy się
    amortyzuje, a od tego to zależy

    > nie chodzi o to jak nazwac osobe organizujaca konkurs - dla US posiada
    > NIP i US wie jak ja traktowac podatkowo.
    > Czesto dane dobro moznaby zakwalifikowac w roznych grupach i formalnie
    > bedzie to o.k.
    >
    > waznym jest ze ono musi byc jakosc zakwalifikowane.

    No właśnie....

    > ja zmierzam ku temu ze organizatorzy konkursu przyjmujac zdjecia wraz
    > z naleznymi prawami zostaja obdarowani.

    Roztrząsasz i dzielisz na czworo, czytaj dokładnie to co pisałem
    poprzednio we wszystkich odpowiedziach, to wszystko się zazębia i nic nie
    jest samodzielnym bytem.
    Co do obdarowania pisałem, jak obdarowany to darowizna i sposób
    kwalifikacji, jak kwalifikacja to sposób ujmowania wartości (cytat: ....
    środki trwałe ujmuje się w księgach w wartości początkowej (brutto)
    odpowiadającej .... wartości rynkowej środków trwałych otrzymanych w
    formie darowizny czy w formie aportu...) Jeżeli już masz wycenę to nie
    wiem o co chodzi - kwalifikujesz i odpowiednio umieszczasz - opodatkowujesz

    > a skoro sa obdarowani ( i najczesciej przez osoby niespokrewnione ) to

    Nie są , mówimy o przeniesieniu prawa autorskiego majątkowego od początku.
    W dalszych rozważaniach było tylko zawarte w jakim zakresie i w takim
    zakresie udzielałem odpowiedzi. W chwili kiedy wspomniałeś o obdarowaniu
    pisałem o obdarowaniu, kiedy o zakwalifikowaniu to o zakwalifikowaniu. Nie
    mylmy pojęć. Akurat w tej materii każde słowo posiada własną interpretację
    i znaczenie dlatego należy wypowiadać się precyzyjnie. Nie obraź się więc
    że pisałem i wytykałem o osobach prawnych itp.

> [...]
    > sprawdzac ,sa do tego tabele . wg mnie musza byc opowiednio
    > zakwalifikowane z calymi konsekwencjami prawnymi.
    > Jak wycenic - to tez szczegol techniczny - biegly wie jak to zrobic .
    > i dobrze wiemy ze w wycenach bieglych sa cholernie skomplikowane
    > wzory , a w tych wzorach jest zawsze tzw wspolczynnik , ktory biegly
    > przyjmuje jak mu sie podoba.
    >

    > MOim zdaniem -powtorze jeszcze raz - przejmujacy w ten sposob zdjecia
    > jak w przytoczonym regulaminie wraz z prawami majatkowymi uzyskuje
    > przychod a z przychodow podatkowo wszyscy wg jakis zasad sie

    j.w, trzeba ustalić, zakwalifikować, od tego zależy dalsze postępowanie

    > Podejrzewam , ze organizatorzy konkursu formulujacy regulamin w ten
    > sposob , ze staja sie wlascicielami zdjec z wszelkim i przynalznymi
    > prawami nie zdaja sobie z tego wogole sprawy.

    Niekoniecznie, raczej zgłaszający nie do końca są świadomi jakie prawa im
    przynależą, co mogą a co nie mogą przenieść umową, oświadczeniem, i jakie
    są tego konsekwencje. Jeżeli nie wie tego organizator to jego strata :)
    jak natknie się na takiego co wie

    > problemem dochodzenia zaplaty przez wysylajacego wogole sie nie
    > zajmuje - tutaja spraw widze czarno lub bezsensowo , chociazby dlatego
    > ze gra nie bedzie warta swieczki.

    No nie zawsze .... ;) (j.w)

    --
    FKV