    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fac08d8$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fac217c$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fac36ec$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fad7896$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fad8da6$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1hws5t63pzja8$.jj717cebq53k.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fafa543$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Date: Sun, 13 May 2012 21:19:30 +0200

    news:slrnjqvbk5.hpa.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > To wszystko przez wtłaczanie większej liczby standardowych sektorów na
    > ścieżkę. Czasem przez dodanie ścieżek. A nawet przez wydłużenie sektora.
    > Ale to wszystko w ramach tej samej modulacji i struktury sektora.

    Hmm... jak się tym bawiłem i czytałem manual, to pisali, że w wersji mniej
    wtłaczającej rzeczywiście korzystało z BIOSu komputera, ale do wersji MAX
    pisali, że już ma własny BIOS. Była nawet opcja, że zadając format, dodać
    można było przełącznik, powodujący, że program badał, ile max. wejdzie na
    dyskietkę i wtedy formatował. Paradoksalnie, zdarzało się, że program ten,
    występujący te w wersji 2m21, był jako jedyny, który uzdatniał dyskietkę,
    która przy normalnym formatowaniu uparcie zwracałą, że ślad zerowy jest
    be... Oczywiście, nie należało na takiej dyskietce polegać. Wersja 2m21
    dawała to, że taka dyskietka była normalnie czytelna pod zwykłym BIOSem,
    dopiero 2m30 wymagał wgrania dedykowanego sterownika.
    Modulacja i struktura... przyznam, że nie wczytałem się aż tak głęboko, albo
    nie napisali. W każdym razie nieczytelny sektor spod tego zachowywał się
    inaczej, niż tradycyjny.