  • Data: 2009-02-05 10:20:45
    Temat: Re: Koniec taniej Sigmy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz napisal:
    > Tak się tylko zastanawiam, jaka paskudna cholera zabrania naszym
    > szacownym włodarzom bronić interesów narodowych w ramach struktur EU -

    Kilka przyczyn:
    a) prymitywizm: nieznajomosc jezykow i nieznajomosc mechanizmow negocjacyjnych,
    b) pozerstwo: zamiast 'nie potrafisz, nie pchaj sie na afisz' mamy
    'nie matura, lecz chec szczera (dojscia i oportunizm) zrobi z ciebie
    oficera wywiadu/radnego/posla/prezesa spolki SP/ministra'
    c) pazernosc osobista: sprzedam interesy reprezentowanej spolecznosci za lapowke,
    d) pazernosc partyjna: mam zrobic cos duzego co da zyski dopiero po wyborach? Nigdy!
    e) niekompetencja: jak maly Jasio wyobraza sobie wielka polityke i gospodarke;
    to jest pochodna (a) i (b)
    f) utrwalony mechanizm dokooptowywania nowych czlonkow partii poprzez
    korupcje (dochodowe stanowiska) i demoralizacje (kryteria wyboru i selekcji);
    tego mechanizmu nie da sie obalic inaczej, jak tylko poprzez kryterium uliczne;
    zmiana ordynacji wyborczej w Sejmie mozliwa nie jest, bo WSZYSCY poslowie
    i WSZYSTKIE partie ciagna z tego zyski.

    To te przyczyny, ktore uwazam za najistotniejsze. Mam wyliczac dalej?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek