-
1. Data: 2016-04-14 17:01:51
Temat: Re: Koniec spalin
Od: masti <g...@t...hell>
twistedme wrote:
> Na razie w Holandii od 2025 r.
>
>
> Holendrzy robią krok w stronę wycofania ze sprzedaży samochodów
> spalinowych. Izba niższa parlamentu wsparła postulat holenderskiej
> Partii Pracy (PvdA), który zakłada, że od 2025 roku wszystkie
> sprzedawane w kraju samochody będą przyjazne środowisku.
>
> Plan zakłada, że od 2025 roku wszystkie samochody benzynowe i z
> silnikami diesla będą zastąpione przez pojazdy ekologiczne - elektryczne
> i napędzone wodorem (tylko te będą mogły być zarejestrowane).
>
>
> http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/holandia-odchodzi-od
-samochodow-spalinowych,635693.html
>
>
>
> Ciekawe, czy rzeczywiście uda się w tak niedalekiej w sumie przyszłości
> całkowicie zastąpić silniki spalinowe.
yle, że tu jest sprzeczność. Bo samochody elektryczne wcale nie są
przyjazne środowisku. One tylko przenoszą zanieczyszczenia w inne
miejsce
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
2. Data: 2016-04-14 17:03:45
Temat: Koniec spalin
Od: twistedme <t...@o...pl>
Na razie w Holandii od 2025 r.
Holendrzy robią krok w stronę wycofania ze sprzedaży samochodów
spalinowych. Izba niższa parlamentu wsparła postulat holenderskiej
Partii Pracy (PvdA), który zakłada, że od 2025 roku wszystkie
sprzedawane w kraju samochody będą przyjazne środowisku.
Plan zakłada, że od 2025 roku wszystkie samochody benzynowe i z
silnikami diesla będą zastąpione przez pojazdy ekologiczne - elektryczne
i napędzone wodorem (tylko te będą mogły być zarejestrowane).
http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/holandia-odchodzi-od
-samochodow-spalinowych,635693.html
Ciekawe, czy rzeczywiście uda się w tak niedalekiej w sumie przyszłości
całkowicie zastąpić silniki spalinowe.
-
3. Data: 2016-04-14 17:11:14
Temat: Re: Koniec spalin
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-04-14 o 17:01, masti pisze:
> twistedme wrote:
>
>> Na razie w Holandii od 2025 r.
>>
>>
>> Holendrzy robią krok w stronę wycofania ze sprzedaży samochodów
>> spalinowych. Izba niższa parlamentu wsparła postulat holenderskiej
>> Partii Pracy (PvdA), który zakłada, że od 2025 roku wszystkie
>> sprzedawane w kraju samochody będą przyjazne środowisku.
>>
>> Plan zakłada, że od 2025 roku wszystkie samochody benzynowe i z
>> silnikami diesla będą zastąpione przez pojazdy ekologiczne - elektryczne
>> i napędzone wodorem (tylko te będą mogły być zarejestrowane).
>>
>>
>> http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/holandia-odchodzi-od
-samochodow-spalinowych,635693.html
>>
>>
>>
>> Ciekawe, czy rzeczywiście uda się w tak niedalekiej w sumie przyszłości
>> całkowicie zastąpić silniki spalinowe.
>
> yle, że tu jest sprzeczność. Bo samochody elektryczne wcale nie są
> przyjazne środowisku. One tylko przenoszą zanieczyszczenia w inne
> miejsce
>
Jak czytałem to też tak sobie pomyślałem ile w tym wszystkim faktycznego
zysku a ile działania na zasadzie "od mieszania w szklance herbata
będzie słodsza". Chyba podobnie jest w przypadku paneli słonecznych.
-
4. Data: 2016-04-14 17:52:52
Temat: Re: Koniec spalin
Od: Shrek <...@w...pl>
On 14.04.2016 17:01, masti wrote:
>> Ciekawe, czy rzeczywiście uda się w tak niedalekiej w sumie przyszłości
>> całkowicie zastąpić silniki spalinowe.
>
> yle, że tu jest sprzeczność. Bo samochody elektryczne wcale nie są
> przyjazne środowisku. One tylko przenoszą zanieczyszczenia w inne
> miejsce
To zależy, co to znaczy "ekologiczne". Bo jeśli chodzi o emisję C02 w
przypadku energetykie węglowej, samochody elektryczne wyemitują więcej.
Jeśli chodzi o HC, NOx, CO i cząstki stałe, prawie napewno będzie to
mimo wszystko na plus dla elektryków. Pozostaje jeszcze sprawdzić na ile
szkodliwa jest produkcja i eksploatacja akumulatorów w stosunku do
wydobycia ropy i choćby utylizacji (lub co gorsza jej braku) oleju
silnikowego.
Ogólnie "ekologiczny" to w praktyce znaczy to co politykom akurat wygodnie.
Shrek
-
5. Data: 2016-04-14 18:54:57
Temat: Re: Koniec spalin
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 14 Apr 2016 15:01:51 -0000 (UTC), masti napisał(a):
> yle, że tu jest sprzeczność. Bo samochody elektryczne wcale nie są
> przyjazne środowisku. One tylko przenoszą zanieczyszczenia w inne
> miejsce
Wiesz że dzwoni tyle że nie wiesz gdzie i dlatego piszesz banialuki.
Owszem, miałbyś rację gdyby wszystkie elektrownie działały na węgiel.
Ale udział węgla w zachodnioeuropejskiej energetyce stale maleje.
Popatrz tylko na udział energii jądrowej w bilansie Francji czy udział
energii wiatrowej w energetyce Hiszpanii czy Holandii, czy np. udział
energii słonecznej w energetyce niemieckiej.
--
Jacek
I hate haters.
-
6. Data: 2016-04-14 19:10:04
Temat: Re: Koniec spalin
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2016-04-14 17:01, masti wrote:
> yle, że tu jest sprzeczność. Bo samochody elektryczne wcale nie są
> przyjazne środowisku. One tylko przenoszą zanieczyszczenia w inne
> miejsce
Pewno częściowo licza na fakt że niemcom odpali stellator i
elektrycznośc bedzie w śmiesznej cenie za kilkanascie lat.
PS. Czasami przeniesienie w inne miejsce było by dobre bo warto je mieć
skumulowane w kilku elektrowniach niż rozrzucone po milionie
niekontrolowanych diesli na frytki.
-
7. Data: 2016-04-14 19:28:06
Temat: Re: Koniec spalin
Od: Shrek <...@w...pl>
On 14.04.2016 18:54, Jacek Maciejewski wrote:
> Wiesz że dzwoni tyle że nie wiesz gdzie i dlatego piszesz banialuki.
> Owszem, miałbyś rację gdyby wszystkie elektrownie działały na węgiel.
> Ale udział węgla w zachodnioeuropejskiej energetyce stale maleje.
> Popatrz tylko na udział energii jądrowej w bilansie Francji
75% - to ma sens. Ale obawiam się, że długo (o ile wogóle) gdzieś poza
Francją taka sytuacja nastąpi. Nie ma "klimatu" do otwierania nowych
elektrowni atomowych w imię ekologii, a i sami "zieloni" będą się do
torów przykuwać;)
> czy udział
> energii wiatrowej w energetyce Hiszpanii
17,5% - mało, zresztą do tego trzeba specyficznych warunków. Elektrownie
wiatrowe mają tą wadę, że są mało stabilnym źródełem. Jakby samochody
dało się zatankować na tydzien, to miałoby sens, choć niekoniecznie
ekonomiczny.
, czy np. udział
> energii słonecznej w energetyce niemieckiej.
6% - tyle co nic.
Ogólnie biorąc pod uwagę, że dominuje jednak węgiel, a trzeba
zauważalnie więcej skopcić w elektrowni dla samochodu elektrycznego niż
w silniku na miejscu, to jednak na CO2 elektryki wychodzą na minusie.
Przynajmniej na razie.
Na tą chwilę samochody elektryczne nie mają praktycznie żadnych zalet,
poza tym, że emitują zaniczyszczenia poza miastem - tu pójdą raczej w
kierunku transportu publicznego, bo po prostu samochody zajmują za dużo
miejsca i tego nie przeskoczysz - zaparkowany wózek zajmuje więcej
miejsca niż powierzchnia na pracownika w biurze.
Ekonomia - ta zależy od polityki i podatków, więc nie ma specjalnie
czego porównywać. Ekologia - sprawa nie jest oczywista. Wygoda - bez
wątpienia wygrywają na razie spalinowe. Pewną zaletą może być zwijanie
asfaltu przy starcie;)
Shrek.
-
8. Data: 2016-04-14 20:27:34
Temat: Re: Koniec spalin
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 14 Apr 2016 19:28:06 +0200, Shrek napisał(a):
> 6% - tyle co nic.
6%? To popatrz:
http://tnij.org/bhcto9p
--
Jacek
I hate haters.
-
9. Data: 2016-04-14 20:37:04
Temat: Re: Koniec spalin
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie ma klimatu do budowy nowych elektrowni jadrowych bo beda malo oplacalne za
kilkanascie lat. Caly czas Europa z Japonia pracuja nad budowa uzytkowego reaktora
termojadrowego. Kilka lat temu szacowano ze jakos tak w okolicach 2025 roku bedzie
juz dzialal. Pewno holenderski rzad wie wiecej niz szary lud i stad plany masowego
wprowadzenia elektrykow. Koszt budowy elektrowni atomowej jest tak wysoki ze moglby
sie nie zwrocic do czasu uruchomienia energetyki termojadrowej. W Polsce tez wzieli
na wstrzymanie z elektrownia atomowa. Samochod elektryczny kazdemu kojarzy sie z
akumulatorem. W Izraelu przybaniowali i pracuja nad bateria o bardzo duzej
pojemnosci. Podobno im to wyszlo. Maja jakies dzialajace prototypy. Zasada dzialania
taka jak baterii alkalicznej, rozpuszcza sie jeden biegun. Ich myk polega na tym ze
zamiast cynku rozpuszcza sie elektroda zrobiona z aluminium. Glin jest jednym z
najczesiej wystepujacych pierwiastkow na Ziemi. Ale uzyskanie z rudy metalu wymaga
ogromych ilosci pradu. To o czym wszyscy by marzyli ze wymienia sie wyczerpane zrodlo
pradu stalo by sie realne. Znormalizowane rozmiary baterii zalatwily by wszystkie
problemy i nie bylo by sytuacji ze ktos mial nowy akumulator i wymienili mu na
zuzyty. Kazdy by kupowal nowa baterie. Na akumulatorach opartych na licie oprzec sie
w masowej motoryzacji nie mozna bo na Ziemi litu malo i jest zajebiscie drogi.
-
10. Data: 2016-04-14 21:20:12
Temat: Re: Koniec spalin
Od: Shrek <...@w...pl>
On 14.04.2016 20:37, Zenek Kapelinder wrote:
> Nie ma klimatu do budowy nowych elektrowni jadrowych bo beda malo oplacalne za
kilkanascie lat. Caly czas Europa z Japonia pracuja nad budowa uzytkowego reaktora
termojadrowego. Kilka lat temu szacowano ze jakos tak w okolicach 2025 roku bedzie
juz dzialal.
Jak byłem mały, to twierdzono, że w zasadzie da się już poleciec na
Marsa i z powrotem. Minęło ćwierć wieku i okazało się, że NASA lata na
orbite ruskimi sojuzami. Więc ostrożnie z opieraniem energetyki na
"podobno".
A cena energii do napędzania motoryzacji (i nie tylko)i tak zależy
głównie od podatków.
Shrek.