  • 31. Data: 2011-05-12 08:19:59
    Temat: Re: Koniec sezonu czyli jednak zostane skutersem :)
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2011-05-10 13:56, Tytus pisze:

    > No i jutro w krotkich spodenkach i koszulce polo i w sandalach i jecie
    > pojade do roboty.

    Kiedys sie nad tym zastanawialem i nie wymyslilem... Czy wywrotka i
    slizg na skuterze mniej boli niz wywrotka i slizg na motocyklu i dlatego
    na skuciakach sie jezdzi w krotkich portkach i koszulkach?
    Pytam bo nie wiem - nie mialem nigdy skuciaka wiec i nie bylo okazji sie
    wywrocic. I zaznaczam, ze nie chodzi mi o to, ze "czysta na kole" sie
    skutersonem jechac nie da wiec jest bezpieczny. Raczej o taki ruch
    miejski, o taki jak ostatnio w Kraq pod Kauflandem na bratyslawskiej...
    Dostawczak na lewoskrecie zajechal droge motocykliscie na DT o ile
    pamietam. Typowy dzwonek, motocyklista w ciuchach wlasciwych. Myslicie,
    ze jakby jechal skuterem na golasa to by mu sie nic nie stalo bo "jedzie
    skuterem"?

    --
    jarek

  • 32. Data: 2011-05-12 17:28:18
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** Jarek Pudelko
[...]

    A slyszales o powaznym wypadku z udzialem skuta??? (pomijajac tego z
    przedwczoraj co pod prad na poniatowskim pomykal)
    Skuter nie zapierdala, nie przyspiesza i jest bardziej widoczny dla
    sprawcow na 4 kolkach.
    Gleby na moto biora sie w 90% z przewagi ilosci kM nad iQ - co byl
    uprzejmy zauwazyc niedawno jeden z kolegow.
    Na skucie trudno zaklocic ta proporcje _ oczywiscie w niektorych
    przypadkach jest to mozliwe (pozdrawiam kolezanke z nowej czerwonej
    Vespy ktora codziennie beztrosko pomyka sobie cala szerokoscia drogi z
    Marek gdzies na Prage)
    W sumie w miescie skut porusza sie w tempie roweru ze sprawnym
    rowerzystom (u mnie AVG stale ok 30-38km/h)

    T.

  • 33. Data: 2011-05-12 17:51:42
    Od: Glub <g...@g...com>

    Tytus <v...@o...pl> wrote:

> [...]
    > przedwczoraj co pod prad na poniatowskim pomykal)
    > Skuter nie zapierdala, nie przyspiesza i jest bardziej widoczny dla

    Dla Ciebie skuter=motorower?
    Bo nie mam pewności.

    --
    Glub SW-T400

  • 34. Data: 2011-05-12 18:44:30
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Jarek Pudelko wrote:

    > Kiedys sie nad tym zastanawialem i nie wymyslilem... Czy wywrotka i
    > slizg na skuterze mniej boli niz wywrotka i slizg na motocyklu i dlatego
    > na skuciakach sie jezdzi w krotkich portkach i koszulkach?

    Skuter jest lekki, ciezko sie nim wywalic.

> [...]
    > pamietam. Typowy dzwonek, motocyklista w ciuchach wlasciwych. Myslicie,
    > ze jakby jechal skuterem na golasa to by mu sie nic nie stalo bo "jedzie

    E nie. To nie tak. Skuter nie ma az takich przyspieszen, to raz. Dwa, ze
    siedzi sie bardziej w skuterze, niz na skuterze. Przy nawet ewentualnej
    glebie skuter nie przyciska ci nog do asfaltu, przy dzwonie tez jestes
    czyms z prozdu osloniety, ogolnie brzmi to dziwnie, ale latwiej jest sie
    pozdzierac rowerem, niz na skucie.
    Poza tym pamietaj, ze powyzsze jest prawdziwe tylko w przypadku
    motocyklisty na skuterze, a nie skutersa amatora. Jak idziesz sie
    poscigac gokartami tez nie ubierasz kombi z ochraniaczami, nie? A
    teoretycznie jedziesz ostrzej, niz autem. Ale doswiadczenie z auta
    procentuje.
    K.

  • 35. Data: 2011-05-12 20:40:28
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Glub"
    Dla Ciebie skuter=motorower?
    Bo nie mam pewności.

    Nie koniecznie - aczkolwiek w miescie nie ma wiekszej roznicy - czesto mam
    problem jezdzac 250ccm z dogonieniem jadacej ok 90-100 km/h rzekomej 50ccm.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

    P.S. Po wawie raczej nie jezdza hipermarkety

  • 36. Data: 2011-05-12 21:29:34
    Od: PB <p...@b...spamowania.biegala.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2011 10:19:59 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):

> [...]
    > pamietam. Typowy dzwonek, motocyklista w ciuchach wlasciwych. Myslicie,
    > ze jakby jechal skuterem na golasa to by mu sie nic nie stalo bo "jedzie

    Nie wiem, miesiąc temu w kurtce i grubym polarze zaliczyem szlif
    skutem na mokrej nawierzchni przy ok. 20km/h. Skończyo się złamanym
    lewym obojczykiem. Przesrane - jeszcze się zrasatam. Sądzę że skut z
    Vmax powiedzmy 70km/h jest jednak w pewnych sytuacjach bezpieczniejszy
    niż maszyna ktora potrafi w 10s zrobić 200 km/h. Oczywiście sporo
    zależy od awarunków w danej chwili...

    Piotr Biegała
    Warszawa - South Praga

  • 37. Data: 2011-05-12 21:56:43
    Od: Glub <g...@g...com>

    "Tytus" <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > mam problem jezdzac 250ccm z dogonieniem jadacej ok 90-100 km/h rzekomej 50ccm.

    Bo zastanawiam sie nad różnicą miedzy glebą na moto, jakimś maxi jak
    Burgman 650 czy Silverwing a skuterem motorowerem.

    --
    Glub SW-T400

  • 38. Data: 2011-05-12 22:41:01
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On May 10, 1:56 pm, Tytus <v...@o...pl> wrote:
    > Siemka
    >
    > Cieplutko siem zrobilo i przemieszczajac sie po zakorkowanej Warszawie
    > nachodza mniem ponure mysli starego czlowieka.
    > Po kiego ja siem poce w tym integralu, po kiego smaze jajka na
    > litrowej V'ce bo to ze wentylator chlodnicy podgrzewa prawe kolano to
    > nawet dobrze bo pobolewa mnie ale co mi z tego ze mam swietnie
    > wentylowana kurtke jak ta wentylacja ma sens pow 100 km/h ???
    > Taki bol egzystencjalny...
    > No i jutro w krotkich spodenkach i koszulce polo i w sandalach i jecie
> [...]

    XT czy tez inny singiel, Gópkó jeden (pisownia zamierzona, bez
    polityki). Spala prawie tyle samo, fakt że opony zjada z uroczym
    mlaskaniem. Nadal zreszta nie wiem dlaczego gdyz usiluje byc grzeczny.

    --
    PoZdrawiam, Artu / Kef & czypadaki z czego XT660X dyzurna.

  • 39. Data: 2011-05-13 05:46:23
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Glub"
    Bo zastanawiam sie nad różnicą miedzy glebą na moto, jakimś maxi jak
    > Burgman 650 czy Silverwing a skuterem motorowerem.

    Jest dokladnie taka sama jak jazda po miescie maxiskutem a wazaca 80 kg
    piedziesiatka.
    Znaczy sie tak mnie sie wydaje - okazji nie mialem co do tej gleby.
    Powiem nawet wiecej - roznica jest miedzy maxiskutem na 12 czy 14 calowych
    kolkach a tzw miejskim skutem
    czyli brzydalami takimi jak Skarabeo, SH czy moj Password.
    Nie raz uslizglem siem juz na swoim, przyszlifowalem centralke zapominajac
    ze to nie zolte. I z wyjebki nici
    Ale to moje subiektywne uczucie.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 40. Data: 2011-05-13 05:59:36
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "PB" Nie wiem, miesiąc temu w kurtce i grubym polarze zaliczyem szlif
    > skutem na mokrej nawierzchni przy ok. 20km/h. Skończyo się złamanym
    > lewym obojczykiem.

    No to mozna uznac juz za pech - bo przeciez do 20 km/h to pewnie potrafisz
    sie rozpedzic biegnac.
    Tu chyba maja znaczenie tez osobiste predyspozycje, ja kilka razy dosc
    powaznie wyglebilem w zimie na nartach i mam sie dobrze - skonczylo sie na
    siniakach i pobolewajacym przegubie lewej reki - za to wiem teraz zeby nigdy
    nie jezdzic slalomu w lekkich rekawicach :).
    Na motorku w zeszlym roku wyrobilem norme gleb za ostatnie 15 lat ale
    wspominam to dobrze zwlaszcza ostatnia na torze gdzie przybylo mnie milion
    pkt w skali lansu KJ'a i przez chwile szlifujac asfalt lublinringu czulem
    sie jak nasi "czolowi zawodnicy".

    --
    Tytus
    żółta motorynka