    From: kocyk <k...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Koniec sezonu czyli jednak zostane skutersem :)
    Date: Thu, 12 May 2011 20:44:30 +0200

    Jarek Pudelko wrote:

    > Kiedys sie nad tym zastanawialem i nie wymyslilem... Czy wywrotka i
    > slizg na skuterze mniej boli niz wywrotka i slizg na motocyklu i dlatego
    > na skuciakach sie jezdzi w krotkich portkach i koszulkach?

    Skuter jest lekki, ciezko sie nim wywalic.

    > Pytam bo nie wiem - nie mialem nigdy skuciaka wiec i nie bylo okazji sie
    > wywrocic. I zaznaczam, ze nie chodzi mi o to, ze "czysta na kole" sie
    > skutersonem jechac nie da wiec jest bezpieczny. Raczej o taki ruch
    > miejski, o taki jak ostatnio w Kraq pod Kauflandem na bratyslawskiej...
    > Dostawczak na lewoskrecie zajechal droge motocykliscie na DT o ile
    > pamietam. Typowy dzwonek, motocyklista w ciuchach wlasciwych. Myslicie,
    > ze jakby jechal skuterem na golasa to by mu sie nic nie stalo bo "jedzie
    > skuterem"?

    E nie. To nie tak. Skuter nie ma az takich przyspieszen, to raz. Dwa, ze
    siedzi sie bardziej w skuterze, niz na skuterze. Przy nawet ewentualnej
    glebie skuter nie przyciska ci nog do asfaltu, przy dzwonie tez jestes
    czyms z prozdu osloniety, ogolnie brzmi to dziwnie, ale latwiej jest sie
    pozdzierac rowerem, niz na skucie.
    Poza tym pamietaj, ze powyzsze jest prawdziwe tylko w przypadku
    motocyklisty na skuterze, a nie skutersa amatora. Jak idziesz sie
    poscigac gokartami tez nie ubierasz kombi z ochraniaczami, nie? A
    teoretycznie jedziesz ostrzej, niz autem. Ale doswiadczenie z auta
    procentuje.
    K.