  • 1. Data: 2011-08-08 05:41:43
    Temat: Koniec (porządnych) certyfikatów dla Symbiana...
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Jeśli było- proszę nie bić, przejrzałem googlarką archiwum
    i nie znalazłem, pamięć białkowa też nie podsuwa żadnych
    wyników wyszukiwania...

    Od pewnego czasu (czerwiec b.r.?) nie można już u przyjaciół
    Chińczyków wyrobić sobie certyfikatu deweloperskiego
    dla Symbiana na podstawie nr IMEI. Nokia na symbiansigned.com
    pozwala sobie wyrobić wykastrowany certyfikat, którym podpiszemy
    wyłącznie aplikacje z tzw niezabezpieczonego zakresu,
    lub własne z zakresu UID, który Nokia nam przyzna,
    ale też bez pełni możliwości.

    Czyli utrudni się ciut życie tzw. piratom (Bóg z nimi),
    ale przede wszystkim sporo trudniejsze będzie niejakie
    złamanie systemu, w celu np. wgrywania patchy (nie każdy
    lubi być uszczęśliwiany pikaniem przy nagrywaniu
    czy słownikiem T9 na własne słowa w rozmiarze 4 KB).
    Także aplikacje w Pythonie czy mShell ciut bardziej
    skomplikowane, niż "Hello world" będzie można sobie
    darować (ot, choćby wyświetlenie czegokolwiek na ekranie
    gotowości).

    Wnioski i decyzje pozostawiam PT Czytelnikom grupy.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 2. Data: 2011-08-08 06:26:27
    Temat: Re: Koniec (porządnych) certyfikatów dla Symbiana...
    Od: "Tomek" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał:

    > Wnioski i decyzje pozostawiam PT Czytelnikom grupy.

    Wniosek jest jeden, jeśli ktoś ma pojęcie o hackowaniu i jest mu to potrzebne,
    to wgrywa sobie rozblokowany soft i po sprawie.

  • 3. Data: 2011-08-08 07:37:21
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > skomplikowane, niż "Hello world" będzie można sobie
    > darować (ot, choćby wyświetlenie czegokolwiek na ekranie

    jeśli chodzi o moje osobiste spostrzeżenia to
    to już tylko kolejny gwóźdź do trumny dla symbiana i noki :)
    do tego gdzieś doczytałem ze Windowsa chcą wprowadzać

    od 97 roku użytkowałem tylko telefony nokia, symbian wydawał mi się
    niesamowitym skokiem do przodu i twierdziłem, ze nie potrzeba nic więcej,
    oczywiscie temat hello ox , odpa itp. przerabiałem, likwidowanie sygnału
    dzwiękowego przy nagrywaniu itp.
    Mając E51, która 7 razy lądowała w serwisie, w końcu po wielu wymianach pism
    wymienili ja na nową, zdecydowałem przesiąść się na HTC z systemem android i
    nie mam zamiaru wracać do noki Tobie proponuję to samo, a na pewno nie
    będziesz zawiedziony.
    pozdrawiam
    AT

  • 4. Data: 2011-08-08 08:14:49
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Dominik & Co <d...@c...invalid> wrote:
    > Jeśli było- proszę nie bić, przejrzałem googlarką archiwum
    > i nie znalazłem, pamięć białkowa też nie podsuwa żadnych
    > wyników wyszukiwania...

    <ciach długą resztę i biadolenie>

    Niczego Chińczycy nie zabrali wszystko działa i można robić certyfikaty jak złoto.

    http://www.shoujizu.net/en/cer.php

    darmowa rejestracja wymagana potem dajesz apply certtificate i w ciągu kilku dni
    roboczych jest gotowy do pobrania.

    --
    gs

  • 5. Data: 2011-08-08 08:32:03
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 08-08-2011 10:14, Grzegorz S rzecze:

    > <ciach długą resztę i biadolenie>

    Jakie tam biadolenie... Daleki jestem od oceny faktów
    i twierdzeń, że to się należy itd itp....

    > Niczego Chińczycy nie zabrali wszystko działa i można robić certyfikaty jak złoto.

    Miło by było...

    > http://www.shoujizu.net/en/cer.php

    Sprawdzę- najpierw DNS stwierdzał, że takiej strony nie ma,
    ale poszło...

    > darmowa rejestracja wymagana potem dajesz apply certtificate i w ciągu kilku dni
    > roboczych jest gotowy do pobrania.

    Sprawdzałem choćby http://www.s60certkey.com czy http://cer.s603rd.cn.
    Rejestracja OK, prośba o cert OK, po czym status "pending" i tyle...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-08-08 09:02:40
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Dominik & Co <d...@c...invalid> wrote:
    > W dniu 08-08-2011 10:14, Grzegorz S rzecze:

    > Jakie tam biadolenie... Daleki jestem od oceny faktów
    > i twierdzeń, że to się należy itd itp....

    Bo Symbian umarł i nie żyje :-)

    złoto.

    > Miło by było...

    Robiłem tam certyfikat jakieś 2 tygodni temu i poszło OK.
    Daj znać czy się udało.

    > Sprawdzę- najpierw DNS stwierdzał, że takiej strony nie ma,
    > ale poszło...

    Czasem są problemy z dostępem do strony, mi działa dość wolno, ale działa

    > Sprawdzałem choćby http://www.s60certkey.com czy http://cer.s603rd.cn.
    > Rejestracja OK, prośba o cert OK, po czym status "pending" i tyle...

    Od zawsze używałem http://cer.opda.cn który od jakiegoś czasu zmienił adres
    na ten co podałem powyżej. Za każdym razem bez najmniejszych problemów.
    Darmowy cert jest w ciągu kilku dni, jak zapłacisz to masz praktycznie od ręki.

    No ale sprawdź sam.

    --
    gs

  • 7. Data: 2011-08-08 09:54:14
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 08-08-2011 11:02, Grzegorz S rzecze:

    > Bo Symbian umarł i nie żyje :-)

    Fakt- Nokia robi co może, żeby go pogrzebać.
    Normalnie jak ś.p. Commodore z Amigą :-)

    > Robiłem tam certyfikat jakieś 2 tygodni temu i poszło OK.
    > Daj znać czy się udało.

    Dzięki- już posłane, może do piątku będzie.
    Dam znać.

> [...]
    > Darmowy cert jest w ciągu kilku dni, jak zapłacisz to masz praktycznie od ręki.

    No właśnie tego pierwszego adresu używałem z powodzeniem wcześniej.
    Teraz nie mogłem znaleźć, a różniste szemrane stronki informowały,
    że "starych" certyfikatów już nie ma. Ot, choćby:
    http://www.ipmart-forum.pl/showthread.php?t=72996

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 8. Data: 2011-08-08 10:57:52
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Wniosek jest jeden, jeśli ktoś ma pojęcie o hackowaniu i jest mu to
    > potrzebne, to wgrywa sobie rozblokowany soft i po sprawie.

    Na kilku moich znajomych z symbianem tylko ja mam wersje "odblokowna".
    Ludziom po prostu sie nie chce grzebac (nie dziwie sie)
    i fajnie jak aplikacja ma aktualny certyfikat.

  • 9. Data: 2011-08-10 07:55:52
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "AT" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mając E51, która 7 razy lądowała w serwisie, w końcu po wielu wymianach
    > pism wymienili ja na nową, zdecydowałem przesiąść się na HTC z systemem

    hehe.. miałeś kurde anielską cierpliwość.
    Ja szefowi powiedziałem, że albo mi to ścierwo wymieni na porządny telefon,
    albo się do mnie już nie dodzwoni.

    Prywatnie też zakończyłem przygodę z Nokią na 6310i, i teraz mam prostą SE
    X8 (z Link2sd, bo 100MB to mało pamięci)

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2011-08-16 05:31:06
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 08-08-2011 11:02, Grzegorz S rzecze:

    > Robiłem tam certyfikat jakieś 2 tygodni temu i poszło OK.
    > Daj znać czy się udało.

    Do dzisiaj (8 dni) status "Pending"- na wszystkich stronach,
    właczając shoujizu.net. Czekam dalej ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)