  • 41. Data: 2014-01-12 12:16:07
    Temat: Re: Koniec komuny
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 15:31, Trybun pisze:

    > Dobrobyt, jak dobrobyt, ale w stosunku do swoich kapitalistycznych
    > sąsiadów życie na Kubie jest rajem.

    Chyba jesteś odosobniony w swej opinii, bo jakoś nie słyszałem, aby ktoś
    z własnej woli przeprowadził się na Kubę by tam żyć jako szary obywatel,
    natomiast ruch z Kuby (głównie w stronę Florydy) jest całkiem spory...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 42. Data: 2014-01-12 12:17:34
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-11 10:19, Trybun pisze:
    > Przez te 60 lat
    > Polak z dumą mógł wszem i wobec w każdym zakątku świata mówić/krzyczeć
    > że jest Polakiem, a wzbudzał tylko sympatię, Dzisiaj w razie takiego
    > zachowania może liczyć tylko na pogardę bądź nienawiść.

    Byłeś kiedyś za granicą?

    Pozdr,

  • 43. Data: 2014-01-12 12:24:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 15:28, Trybun pisze:

    > Do USA uciekają w znacznie większym z Haiti i tych krajów które
    > wymieniłem, ale propaganda nagłaśnia tylko wyjazdy Kubańczyków.

    Różnica zasadniczo jest taka, że z Haiti wyjeżdżają, a z Kuby uciekają.

    Pozdr,

  • 44. Data: 2014-01-12 20:51:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jan 2014 10:18:29 +0100, Trybun napisał(a):

    > Jesteś pewny że chodziło o kartki na żywność? Owszem były kartki na
    > paliwo czy tekstylia itp., ale o kartkach na żywność w czasie trwania II
    > WŚ na terenie Anglii pierwsze słyszę.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rationing_in_the_United
    _Kingdom
    "Almost all foods apart from vegetables and bread were rationed by
    August 1942."

    > Nie wiem, wiem tylko tyle że stal z powodu odbudowy Niemiec była po II
    > WŚ na terenie GB towarem (ujmując to terminologią PRLowską) - wielce
    > deficytowym.

    Hm, inni pisza ze Niemcy dlugo nie byly odbudowywane, a okupanci
    utrzymywali glodowe racje.
    Dopiero gdzies w 1950 Marshall stwierdzil ze Europa bez niemieckiego
    przemyslu sie nie podniesie. Byc moze stad braki stali.

    > A mi się wydaje że sytuacja była odwrotna - to NRD (radziecka strefa
    > okupacyjna) płaciła odszkodowania wojenne na rzecz ZSRR. Gdy były one
    > już nieomal spłacone to sowiet wspaniałomyślnie darował ostatnia ratę,
    > mało tego - wymógł na Polsce i innych krajach bloku wschodniego
    > odstąpienie od żądań takich odszkodowań.

    Tu jakis inny zapis
    http://en.wikipedia.org/wiki/Potsdam_Conference

    "Agreement on war reparations to the Soviet Union from their zone of
    occupation in Germany. It was also agreed that 10% of the industrial
    capacity of the western zones unnecessary for the German peace economy
    should be transferred to the Soviet Union within 2 years. Stalin
    proposed and it was accepted that Poland was to be excluded from
    division of German compensation to be later granted 15% of
    compensation given to Soviet Union"

    J.

  • 45. Data: 2014-01-17 14:23:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-01-10 13:49, masti pisze:

    > jasne bo ucieczki do stanów łódeczkami to wymysły propagandy są

    I co to m mówi w kwestii tego, czy lepiej jest na Kubie, czy na Dominikanie itp?
    Obywatele każdego z wymienionych krajów chcieliby osiedlić się z Stanach.

    Żeby dane o migracjach coś mówiły, to po pierwsze Kuba musiałaby otworzyć granice,
    a po drugie, najlepiej żeby w pobliżu nie było takiego silnego ośrodka jak USA,
    gdyż w ich obecności reszta ruchów staje stapia się pomijalna.

  • 46. Data: 2014-01-17 14:31:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-01-12 20:51, J.F. pisze:

> [...]
    > proposed and it was accepted that Poland was to be excluded from
    > division of German compensation to be later granted 15% of

    Czyli nie szwedzki a radziecki, i nie pornograficzny, a panoramiczny.
    Ale czemu niszczysz w zarodku piękny flejm czymś tak przyziemnym, jak fakty?