  • Data: 2009-09-25 19:32:03
    Temat: Re: Koniec dokumentalnej fotografii
    Od: rs <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Sep 2009 18:42:57 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Nawet Chińczycy dostrzegają problem i przepraszają za zmanipulowane
    >zdjęcie antylop:
    >http://www.china.org.cn/english/China/243049.htm
    >fotoblogia.pl/2008/03/02/chiny-przepraszaja-za-oszu
    kane-zdjecie-prasowe/
    >Co im nie przeszkodziło oszukać widzów podmianką dziewczynek na otwarciu
    >olimpiady.

    podany przez ciebei przypadek jest innego typu, bo dotyczy manipulacji
    zdjecia zgloszonego na konkurs. ja staram sie rozmawiac o mediach.
    jak pisalem, zdarzaja sie wypadki, ze fake zostanie zauwazony a
    fotograf ukarany, niemniej jest znacznie wiecej wypadkow, ze agencje
    publikujace, nawet po tym jak fake zostanie wykazany, nie robia
    zupelnie nic, ewentualnie trywializuja problem. fotografowie nadal
    pracuja dla reutera, ap, a ich zdjecia publikowane. w pewnych
    sytuacjach nie ma mozliwosci aplikacji kodu etycznego, bo fotograf
    moze sie zaslonic wizja artystyczna, wykonujac np. odwpowiednie
    ulozenie obiektow w scenie, w odpowiednik kontextem. i zasadniczo mu
    wolno. <rs>