  • 21. Data: 2009-03-30 12:25:31
    Temat: Re: Konfiguracja kompa do foto i grafiki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Jesli w pliku jest profil barwny to nie ma klopotu.

    Nie potrzeba. I tak trzeba wszystko malować od początku żeby się ładnie
    skomponowało ze sobą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-03-30 12:38:30
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Nie potrzeba. I tak trzeba wszystko malować od początku żeby się
    > ładnie skomponowało ze sobą.

    To co marudzisz? ;)

  • 23. Data: 2009-03-30 12:50:23
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 13:59:30 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > A to ja nie znam takich guru, co by machali i w Corelu i w Adobe.

    Wydaje mi sie ze wiekszość ludzi z dłuższym doświadczeniem pracujących na
    PC zaczynała od corela jako programie do składu a aktualnie używa w tym
    celu Indesigna.

    --
    www.warszawski.info

  • 24. Data: 2009-03-30 13:15:30
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-30 10:03:55 +0200, Howk <p...@p...onet.pl> said:

    > ęcej niż
    >
    > tia napewno wymiana Q9550 na E8400 to świetny pomysł :))))
    > Nowy wydajny procek na starego rupiecia.

    Śmiałe słowa (z tym rupieciem). Fakt jest taki, że póki co, to wciąż
    MHz mają większy wpływ na szybkość pracy w aplikacjach
    okołograficznych, niż ilość rdzeni. Nehalem to zmienia, ale jak na
    razie współczynnik cena/wydajność wychodzi mało rozsądnie.

    > Obecnie różnicy nie zobaczy
    > żadnej a za rok jak wszystko będzie chodziło na 4 rdzeniach zauważy
    > ale spadek wydajności o 50%. Super rada

    Od paru lat słyszę te hurra-optymistyczne prognozy, jak to w końcu
    czołowe aplikacje pokaża lwi pazur, po zoptymalizowaniu pod procki
    wielordzeniowe. I wciąż jest to pieśń (ciągle nieodległej) przyszłości.
    Pozwól więc, że Twoją prognozę umieszczę razem z poprzednimi - na półce
    z bajkami.

    > tylko, że np. nowy PS kożysta właśnie z procesora karty graficznej

    W czym? I jak to się przekłada na codzienną pracę?

    > A wg mnie kupa wirusów i trojanów na kompie
    >
    > Normalnie ten komp nie powinien nawet pisnąć przy takiej prostej pracy
    > do jakiej jest wykorzystywany

    Pochopne wnioski. Choćby dlatego, że Corel i choćby dlatego, że nie
    wiemy jak wygląda kwestia higieny pracy. "Zdolny" grafik jest w stanie
    zamulić każdy komputer, niezależnie od bebechów, softu zresztą też.

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-03-30 13:23:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-30 13:48:21 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > W raidy imo bez sensu - nowe dyski zapierniczają 100MBps.

    Może mieć sens, ale to przy naprawdę dużych plikach. I nie, 50-80 MB to
    nie są duże pliki.

    > Ja tam sceptycznie podchodzę do wydawania pieniędzy na takie coś,
    > ale... zależy, kto stawia.

    IMHO dobry zestaw. Nie wiem jakie w nim znajdujesz powody do sceptyzmu.

    > Za dużo. Potrzebne to wszystko?

    To wszystko to zestaw Design Collection czy jak on się tam teraz
    nazywa. Podstawowe składniki - PS, AI, ID, Acrobat - tak, są potrzebne.
    Reszta to bonusy i śmieci, które i tak są w zestawie. Ostatnich dwóch
    można wogóle nie instalować.

    > Duży dysk w kieszeni razy dwa. Nie daj się wciągnąć w ''systemy
    > backupu'' - normalnie przegrywasz co dzień na końcu pracy, a raz na
    > miesiąc robisz w tym porządek (w miesiącach parzystych na jednym, w
    > nieparzystych na drugim dysku.

    Ja bym jednak wolał, podobnie jak Jakub, zewnętrzny e-SATA (szybciej)
    lub FW (wolniej, ale ciut większa kompatybilność). Plus jakiś prosty
    soft do bakapu przyrostowego.

    de Fresz

  • 26. Data: 2009-03-30 13:32:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Może mieć sens, ale to przy naprawdę dużych plikach. I nie, 50-80 MB to
    > nie są duże pliki.

    No właśnie.

    >>> 1. monitor - 24,1" Eizo S2431W 3890zł

    > IMHO dobry zestaw. Nie wiem jakie w nim znajdujesz powody do sceptyzmu.

    Za dobry :)

> [...]
    > Podstawowe składniki - PS, AI, ID, Acrobat - tak, są potrzebne. Reszta
    > to bonusy i śmieci, które i tak są w zestawie. Ostatnich dwóch można

    Sorry, teraz doczytałem że skład tez ma być.

    > Ja bym jednak wolał, podobnie jak Jakub, zewnętrzny e-SATA (szybciej)
    > lub FW (wolniej, ale ciut większa kompatybilność). Plus jakiś prosty
    > soft do bakapu przyrostowego.

    O takim myślałem - w kieszeni zewnętrznej. Esata szybciej, ale do
    przyrostowych kopii jeden pies, a usb zawsze można gdzieś podejrzeć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 27. Data: 2009-03-30 13:44:28
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > O takim myślałem - w kieszeni zewnętrznej. Esata szybciej, ale do
    > przyrostowych kopii jeden pies, a usb zawsze można gdzieś podejrzeć.

    Wiekszosc kieszeni ma kilka lacz - moja ma e-sata, f-w, USB.

    Zby jeszcze nie wymagala zasilacza :(

  • 28. Data: 2009-03-30 13:50:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-30 15:44:28 +0200, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Wiekszosc kieszeni ma kilka lacz - moja ma e-sata, f-w, USB.

    O! Jakiś czas temu szukałem czegoś z FW na dyski SATA była kupa - tylko
    USB. Jaki model?

    > Zby jeszcze nie wymagala zasilacza :(

    To byłoby zbyt piękne... Niestety.

    de Fresz

  • 29. Data: 2009-03-30 13:55:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > To byłoby zbyt piękne... Niestety.

    Ja lecę na prądzie ''z paczki'' - wyprowadziłem 12V i bangla.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a patronem mym święty Niedaś i błogosławiona Nieochota.../

  • 30. Data: 2009-03-30 14:03:48
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > O! Jakiś czas temu szukałem czegoś z FW na dyski SATA była kupa -
    > tylko USB. Jaki model?

    Haha naklamalem :) E-SATA i USB, f-w mam w starej PATA.