  • 11. Data: 2009-06-09 20:29:22
    Temat: Re: Kondensatory o dużym ładunku.
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sqeeb pisze:

    > Szukam kondensatora o dużej pojemności i relatywnie niewielkim napięciu.
    > Nie szukam konkretnej pojemności, im większy tym lepszy.
    > Planuje połączyć kilka(naście) sztuk w jedną baterię.

    Wszystko zależy, na ile to ma być duże. W modemach GSM (do zjadania
    pików prądowych) stosuje się np. takie kondziołki:
    http://www.cap-xx.com/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2009-06-10 08:16:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...

    Nawet nie domyślałem się.
    Gdzie to w Polsce kupić?

    http://mse.beep.pl/listtest.php?grupa=KON50
    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=&
    idp=1#id_category%3D100260%26cleanParameters%3D1
    P.G.

  • 13. Data: 2009-06-10 08:30:34
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 09 Jun 2009 19:19:49 +0200
    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Za odpowiedź - podstawowe pytanie brzmi ile tych cewek trzeba... Jak na
    > plastikowym karkasie rurkowym to rozumiem ze jakieś cewki w.cz. W
    > produkcji masowej oczywiście nawija się to na stosownych automatach ale
    > w przypadku prototypu szukanie dojścia do nawijarki może zająć znacznie
    > więcej czasu jak ręczne nawinięcie.

    Zaraz po napisaniu tamtego posta znalazłem kilka 'nawijarek'.
    To nie na moją kieszeń... Raczej myślę nad wykorzystaniem tokarki,
    tylko musiałbym troche zmniejszyć jej obroty i zamontować kawałek igłby
    któryby dociskał zwój do zwoju podczas nawijania.

    Jak podpatrzyłem ceny drutów nawojowych to też mnie troche zwolniło
    w działaniu.

    A dla tych co chcą wiedzieć co chce zmajstrować - coil gun albo po
    naszemu działo magnetyczne. Mam duuużo wolnego czasu, chciałem zabrać
    się za programowanie uC, ale doszedłem do wniosku że to nie na moją kieszeń.

    Mam około 2m szklaner rurki o średnicy fi = +/-2cm. Ale jak policzyłem
    mniej więcej ile mi trzeba tego zwoju nawinąć to zacząłem szukać drobniejszej
    rurki... W najlepszym przypadku tylko 1000 zw. co daje około 8kg, w najgorszym
    (a technicznie najlepszym) 5000zw. co daje około 53kg.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 14. Data: 2009-06-10 08:32:13
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 9, 4:24 pm, Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    > Szczena mi opadła.
    > Może być. Baterie na 9/12V sobie z tego złożę ;-)

    8 w szereg, naladowac do 14V, zimnego diesla mozna odpalic 4-5 razy z
    rzedu zanim sie rozladuja (sprawdzone, przy 5tym razie diesel nie jest
    juz taki zimny).
    Prad zwarciowy rzedu 1kA jest.

    Marek

  • 15. Data: 2009-06-10 10:08:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sqeeb schrieb:

> [...]
    > tylko musiałbym troche zmniejszyć jej obroty i zamontować kawałek igłby
    > któryby dociskał zwój do zwoju podczas nawijania.

    Wiertarka z regulacją obrotów, dwa imadła, łożysko do rurki, taśma
    klejąca i dobre rękawiczki do prowadzenia drutu, coby sobie paluchów nie
    popalić (najlepiej z jakiegoś leroja czy inne po parę zł). Jedną łapą
    prowadzisz drut, drugą regulujesz obroty. Da się.

> [...]
    > się za programowanie uC, ale doszedłem do wniosku że to nie na moją kieszeń.

    no to musisz trochę pomyśleć. Na uczelni mieliśmy podobny projekt. Na
    rurze nie była jedna cewka tylko ich 4 sztuki. Trick polegał na tym,
    coby te cewki tak po kolei załączać i wyłączać, by otrzymać najlepszego
    kopa przy najniższym prądzie. Aha, między cewkami były jeszcze bramki
    optyczne do pomiaru prędkości i pozycji. Bolcem nie strzelaliśmy po
    okolicach (bo co potem ze zwłokami robić). Rura miała w sumie 5m, była
    ustawiona w pionie, coil gun był na dolnych 1.5 metrach. Bolec chyba
    fi10x50mm, na końcu czujnik piezo. W sumie ciekawy projekt.

    Waldek

  • 16. Data: 2009-06-10 19:39:03
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 10 Jun 2009 12:08:53 +0200
    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > ustawiona w pionie, coil gun był na dolnych 1.5 metrach. Bolec chyba
    > fi10x50mm, na końcu czujnik piezo. W sumie ciekawy projekt.

    Myślałem o wielocewkowej lufie, ale na początek chcę zrobić chociaż
    prosty 'miniprojekt'. Pomiar prędkości i pozycji... A ja bym wolał
    wyliczyć wszystko 'na papierze', żeby w odpowiednich odległościach
    umieścić cewki i fototranzystory a żeby było to w 100% analogowo.

    No i wstępne kalkulacje wielocewkowego działa troche zaskoczyły
    mnie kosztami...

    Ten pomiar prędkości i pozycji był zrealizowany na jakimś uC, tak?
    To były pojedyńcze bramki optyczne czy po kilka sztuk/cewka?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb