    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kondensator elektrolityczny 400V 12000uF jak sprawdzić?
    Date: Wed, 26 Jul 2017 12:26:44 +0200

    W dniu 26.07.2017 o 10:06, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 26.07.2017 o 00:05, Mario pisze:
    > [...]
    >
    > Niekoniecznie, jeśli weźmie czystą wodę, nawet tylko przegotowaną, to
    > prąd przez wodę będzie minimalny. Woda ma niewielkie przewodnictwo.

    Używałem swego czasu grzałki z dwóch żyletek.

    > Przy 50 ml wody temperatura wzrośnie o 5 stopni. Bez problemu do
    > zmierzenia. Nie chodzi o tu pomiar temperatury, a o pomiar różnicy
    > temperatur.

    Czyli mały rezystor/grzałka umieszczony w małej ilości wody, a przy ty,
    ten rezystor miałby pojemność cieplną pomijalną z pojemnością cieplną
    wody. Do zrealizowania aczkolwiek ktoś kto to źle przygotuje może mieć
    wynik dość mocno oderwany od rzeczywistości.

    > A jeszcze lepiej tak, jak zaproponował Jarek.

    Owszem pomysł zacny, tylko wymaga zastosowania komparatora. Ja zamiast
    robić taki układ to bym po prostu zmierzył brymenem podłączonym do
    komputera. Ale nawet odczytując ręcznie to jest jakieś 2-3 minuty
    pomiaru i potem wklepać do excela. Dokładność oznaczenia energii by
    wyszła rzędu 2%.

    --
    pozdrawiam
    MD