  • Data: 2017-07-26 15:42:05
    Temat: Re: Kondensator elektrolityczny 400V 12000uF jak sprawdzić?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mario napisał:

    > Owszem pomysł zacny, tylko wymaga zastosowania komparatora.

    Co w praktyce oznacza opornik, tranzystor, bateryjkę i led -- jeśli kto
    chce oldskulowo mierzyć stoperem. Albo transoptor czy cóś, gdy kto sobie
    obmysli system pomiarowy z raspberrey, orange czy innego arduino.

    > Ja zamiast robić taki układ to bym po prostu zmierzył brymenem
    > podłączonym do komputera.

    O, brymen podłączony do komputera też może robic za komparator. Z tym że
    nie każdy musi mieć.

    > Ale nawet odczytując ręcznie to jest jakieś 2-3 minuty pomiaru i potem
    > wklepać do excela. Dokładność oznaczenia energii by wyszła rzędu 2%.

    Jest pewnien problem przy mierzeniu domowymi środkami wartości, które się
    zmieniaja w czasie. Ja na przykład nie wiem jak długo trwa pomiar chińskim
    multimetrem i kiedy mogę być (w miarę) pewny wyniku.

    --
    Jarek