  • Data: 2020-02-07 11:37:22
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 07.02.2020 10:25, J.F. wrote:

> [...]
    >się pojawiać "duże" (jak na ówczesne standardy) telewizory LCD.
    >Słyszało
    >się wówczas głosy, że to bez sensu, bo przecież jakość DVD jest w
    >zupełności wystarczająca, a znaczenie ma odległość od telewizora i
    >to,
    >jakąś część pola widzenia zajmuje. Jak widać nie - w przypadku
    >większych
    >telewizorów większa rozdzielczość miała sens. Przekątne ekranów
    >ciągle
    >się zwiększają, więc nie dziwi mnie, że towarzyszy temu także wzrost

    Z przekatnymi ostroznie - jest inny ksztalt, wiec nie mozna tych z CRT
    wprost przeliczac na nowe.

    Dodaj jeszcze, ze te TV sobie radza z interpolowaniem, wiec nie
    zobaczysz tych pikseli.

    Ba - w przypadku kompresji typu JPEG (a o ile sie orientuje, to jest
    uzywana takze w MPEG), nawet nie trzeba tego nazywac intepolowaniem -
    jest kompresja do kosinusoid, wystarczy wyliczyc ich wartosci na nowej
    rozdzielczosci.

    Tylko ... na komputerze jakos tak zawsze najlepszy obraz mialem przy
    powiekszeniu 2:1, 3:1 itp.

    >Poza tym mam wrażenie, że brak widocznych pikseli to jeszcze nie
    >wszystko. Pozostaje jeszcze pewien "obszar przejściowy", w którym co
    >prawda pikseli już nie widzisz, ale jednak dostrzegasz subiektywną
    >różnicę w jakości obrazu.

    Nie mowie nie - ale to musisz slepy test przeprowadzic :-)

    >Przy odpowiednio dużym ekranie masz ten sam rozmiar elementów
    >interfejsu, ale o wiele większy obszar roboczy - bez dzielenia go na
    >kilka ekranów.

    Owszem. Tylko trzeba naprawde duzy, duzej rozdzielczosci,
    no i aplikacje miec taka, ktora wymaga duzo ekranu.
    I nie narzekac, ze szyja boli od krecenia :-)

    J.