  • Data: 2020-02-07 11:20:12
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.02.2020 10:25, J.F. wrote:

    > Taki telewizor nalezy ogladac ze stosownej odleglosci.
    > I pikseli nie widac.
    >
    > A jak sie zblizysz, to neiostrosc widzisz, bo trzeba piksele interpolowac.

    Ten sam argument słyszałem kilkanaście lat temu, gdy na rynku zaczęły
    się pojawiać "duże" (jak na ówczesne standardy) telewizory LCD. Słyszało
    się wówczas głosy, że to bez sensu, bo przecież jakość DVD jest w
    zupełności wystarczająca, a znaczenie ma odległość od telewizora i to,
    jakąś część pola widzenia zajmuje. Jak widać nie - w przypadku większych
    telewizorów większa rozdzielczość miała sens. Przekątne ekranów ciągle
    się zwiększają, więc nie dziwi mnie, że towarzyszy temu także wzrost
    rozdzielczości.

    Poza tym mam wrażenie, że brak widocznych pikseli to jeszcze nie
    wszystko. Pozostaje jeszcze pewien "obszar przejściowy", w którym co
    prawda pikseli już nie widzisz, ale jednak dostrzegasz subiektywną
    różnicę w jakości obrazu.

    > I masz trudnosc z trafieniem myszka :-)
    >
    > Tudziez trzeba wiecej pamieci i mocy graficznej, a efekt ... ten sam, bo
    > oko ma ograniczona rozdzielczosc.

    Przy odpowiednio dużym ekranie masz ten sam rozmiar elementów
    interfejsu, ale o wiele większy obszar roboczy - bez dzielenia go na
    kilka ekranów.