  • Data: 2020-02-07 09:43:34
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale szczegółowość obrazu od tego nie wzrośnie. Poza tym jakie 1080,
    > kanałów HD jest w DVB-T całe 4, z czego 2... no, nieważne...

    > Dla mnie nie ma sensu, bo obraz się staje nieczytelny. Pracuję na komputerze
    zawodowo i nie jestem w stanie tego robić na wyświetlaczach 4k w ich rozdzielczości
    natywnej. Niestety w pracy mam tylko takie, więc muszę
    > skalować do 1920x1080. Wtedy problemu nie ma -- widzę piksele, bo właśnie na tym mi
    zależy, by je widzieć. Nie zajmuję się edycją video
    > i zbyt duża rozdzielczość mi przeszkadza.
    >
    > Musiałem się sporo nakombinować przy zakupie prywatnego laptopa;
    > przy tej klasie procesora i ilości pamięci, jakiego potrzebowałem
    > niemal wszyscy starali się mi wcisnąć matrycę 4k, której z wielu powodów nie
    chciałem, m.in. jej masy.

    > Tylko to oznacza, że wykorzystanie telewizora w pełnym zakresie jego możliwości nie
    jest możliwe w zastosowaniu, do którego został stworzony,
    > tj. odbioru sygnału telewizyjnego. A że technika idzie do przodu i niedługo
    telewizory będą tylko 4k, bo inne wyświetlacze po prostu przestanie się opłacać
    produkować, to rozjazd między DVB i możliwościami
    > urządzeń odbiorczych się tylko pogłębi. Streaming, CBDO.

    Dla mnie najciekawsze jest to że praktycznie wszystkie filmy są kręcone z 4k i
    więcej.
    Potem to jest pomniejszane do 2k, poddawane edycji w studio i z powrotem powiększane
    do 4k.