    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 29 Jan 2020 06:07:12 -0800 (PST)
    Subject: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 13:27:32 UTC+1 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > I tak i nie. Technika się skomplikowała i nie mamy już w telewizorze
    > elementów w podstawkach jak lampy, które by każdy sobie wymienił sam, bez
    > narzędzi.

    Za to sa gotowe moduły- moduł zasilania, płyta główna, matryca

    > Nie wiem jak z > telewizorami,

    Kilka miesiecy temu zaczał szwankowac 59calowy tv samsung
    Przyjechał gość z serwisu, stwierdził że padła płyta główna. Wymienił w pół godziny.
    Najwiekszy kłopot to było zdjęcie tylnej obudowy tak aby zatrzasków nie uszkodzić. Bo
    to naweet już na śruby skręcane nie jest tylko na zatrzaski.
    Facet mówił ze jak jedzie do wymiany płyty głównej to ma zawsze w zapasie obudowę
    tylna jakby mu zatrzask podczas otwierania pękł
    No więc jak facet tą tylną obudowę zdjął to były tam w sumie dwie płytki wielkości
    kartki papieru z zeszytu- jedna to zasilanie, druga płyta główna
    Wymiana tego banalnie prosta, odpięcie i wpięcie kilku złączy
    akurat wtedy zrobili mi to w ramach gwarancji ale podpytałem człowieka o ceny. Płyta
    główna ponoć ok 700zł, płyta zasilania polowe tańsza.
    A na alle czy innych olxach używki można dostać po ok 200zł(z rozbitych tv)
    Wiec naprawa dzisiejszych tv to ani specjalnie skomplikowana ani kosztowna(pomijając
    wymianę matrycy)
    Oczywiście zakładam ze na tej uszkodzonej płycie głównej faktycznie do wymiany mógł
    być element za kilka zł. Ale czy przy cenie całej płyty nowej 700zł/używki 200zł jest
    sens bawić się w naprawę takiej płyty?