eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKomunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego › Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    Date: Sun, 3 Feb 2013 11:56:57 +0100

    Dnia Sun, 03 Feb 2013 09:26:34 +0100, Atlantis napisał(a):
    > Znalazłem coś takiego:
    > http://modulatedlight.org/optical_comms/using_laser_
    pointers.html

    > Czy zamiast 1N914 przy 555 mogę użyć innej diody, np. 1N4148?

    Pewnie tak. Najlepiej byloby Schotky, ale pewnie dowolna zwykla da rade.
    Nawiasem mowiac to i bez diody powinno dzialac w zasadzie tak samo dobrze.

    Z tym ze to nadal jest tylko PWM - ja bym sie pokusil o jakas modulacje z
    czestotliwoscia nosna - AM (moze byc przez PWM) czy FM ..

    Nadajnik moglby byc niemal ten sam, ale odbiornik jednak rezonansowy..

    J.