eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKomunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego › Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
  • Data: 2013-01-31 22:47:26
    Temat: Re: Komunikacja dźwiękowa za pośrednictwem światła widzialnego
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:15lhzds0bpqsy.1cmo9gj7t7xmi.dlg@40tude.net...
    > Jeśli już zamierzasz użyć modulacji AM, to raczej nie bezpośredniej a z
    > falą nośną rzędu kilkudziesięciu kHz. Wtedy odbiornik robisz selektywny i
    > ten sposób znacznie zwiększasz stosunek sygnał/szum. Dopóki obce światło
    > całkiem nie nasyci fotodiody będziesz miał odbiór.

    Ale sprawność AM z dwiema wstęgami po bokach, jest malutka, max 50% (ze
    wstęg bocznych), bo drugie 50% leci na nośną i ulatuje w pizdu. Zaś nie
    bardzo sobie wyobrażam tutaj ucięcie nośnej i jednej ze wstęg, jak się to
    robi - SSB (BTW. "SSB" nie implikuje wycięcia nośnej!).
    Przy zakłóceniu obcym światłem przekaz może być zniekształcony, prędzej bym
    widział współczynnikiem wypełnienia... na myśl przyszedł mi magnetofon i
    prąd podkładu - tutaj teoretycznie można by było odtworzyć sygnał całkując
    przejścia przez zero (zmienia się wypełnienie sygnału nośnego), dla
    zrozumiałości przekazu powinno wystarczyć chyba... A tu, dopóki uda się
    rozróżnić 0/1 nawet przy dużym świetle obcym, to przekaz nie powinien byc
    IMHO znacząco zniekształcony. Przy dużych zakłóceniach można by zaprząc
    jakiś DSP, jeśli w normalny sposób nie dało się wyciągnąć 0/1.