-
1. Data: 2012-07-24 20:31:44
Temat: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
Ktos tu kiedys jeczal ze brakuje mu wskaznika paliwa a ktos wrzucil linka
do przeplywomierza, o tego:
http://www.conrad.pl/Przep%C5%82ywomierz-BioTech-FCH
-M,-2x6-mm,-5-24-V,-10000-strokes%2Fl,-%2B2-%25.htm?
websale7=conrad&pi=155374
Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci
elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy
ktora mialem zamontowana.
Do pina 3 podpinamy +12v po stacyjce, do pina 2 mase + czerwony przewod z
Sigmy, do pina 1 czarny przewod z Sigmy. Ustawiamy wielkosc kola na 1000mm
i voila ;-)
Akurat ten przeplywomierz ma za male krocce (6mm) wiec u mnie odpada ale na
conrad.de mozna kupic przeplywomierz BioTecha z kroccami 9mm i tylko dwoma
kablami bo jest na kontaktronie a nie hallu.
W moim przypadku aktualne wskazanie mozna sobie w buty wlozyc (a i tak jest
w litrach na godzine) bo pompa pracuje jak spadnie cisnienie wiec przy
rozgrzanym silniku potrafi przez kilkanascie sekund pokazywac 0,0 l/h a przy
zimnym potrafi skakac 0,2 l/h i zaraz 3,0 l/h. Ale aktualne to raczej bajer.
Laczna ilosc spalonego paliwa wyglada na w miare prawdziwa, musze spalic
caly zbiornik i to dokalibrowac.
--
Artur
ZZR 1200
-
2. Data: 2012-07-24 21:56:12
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:
> Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci
> elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy
> ktora mialem zamontowana.
(...)
Fajny pomysł.
Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania?
Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem
dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest
inaczej.
--
MN
-
3. Data: 2012-07-24 22:09:30
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-24, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> W dniu 2012-07-24 20:31, AZ pisze:
>
>> Zakupilem od razu ale tak sobie lezal bo nie bylo czasu na realizacje czesci
>> elektronicznej az wkoncu przyszedl pomysl podlaczenia do tego rowerowej Sigmy
>> ktora mialem zamontowana.
> (...)
>
> Fajny pomysł.
> Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania?
> Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem
> dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest
> inaczej.
>
Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.
Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
zajmuje dobre 3-4 km.
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2012-07-24 22:11:39
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-24, AZ <a...@g...com> wrote:
>> (...)
>>
>> Fajny pomysł.
>> Tylko dlaczego takie nierówne te wskazania?
>> Skoro przepływomierz ma 10 tys tików na litr - to powinien całkiem
>> dokładnie pokazywać chwilowe zużycie. Nie za bardzo rozumiem, czemu jest
>> inaczej.
>>
> Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
> cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
> ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.
>
> Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
> jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
> zajmuje dobre 3-4 km.
>
Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2012-07-24 22:20:00
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-07-24 22:11, AZ pisze:
> Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
> bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
> korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.
To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?
Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to
odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza.
Głośno myślę, może idę na manowce.
--
MN
-
6. Data: 2012-07-24 22:30:42
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-24, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
>> Aaa i moze na dniach zrobie sobie maly ukladzik na IC z LCD ktory bedzie
>> bral srednia z paru sekund w zaleznosci od ilosci impulsow a dodatkowo
>> korelowal to z predkoscia, no i wtedy da sie policzyc l/100km.
>
> To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?
> Dawka paliwa w cylindrze jest chyba stała więc wystarczy tylko raz to
> odpowiednio skalibrować i nie trzeba używać przepływomierza.
>
> Głośno myślę, może idę na manowce.
>
Oczywiscie, ze idziesz. Pomysl logicznie, skad sie bierze wzrost obrotow no
i po co ludzkosc wymyslala takie skomplikowane urzadzenie jak gaznik? :-)
Na wtryskach sprawa jest prosta bo da sie to policzyc majac cisnienie
na listwie i dlugosc trwania impulsu.
--
Artur
ZZR 1200
-
7. Data: 2012-07-24 23:02:41
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jun018$7g7$...@n...task.gda.pl...
> To może lepiej spróbować pobierać impulsy z przewodów wysokiego napięcia?
To moze po prostu przerobic tarcze obrotomierza, zeby wskazywala spalanie?
> Głośno myślę, może idę na manowce.
To jest tak, ze spalanie jest zalezne nie od obrotow (ktore mozesz mierzyc
przy pomocy liczenia impulsow) lecz od obciazenia silnika i zaleznosci
obciazenia do mocy/momentu podczas danych obrotow.
Prosty test - wez puszke gdzie masz komputer (teraz o takie latwo) i uzywaj
tylko pierwszych 3 biegow, ale do konca. Przykladowo w lancerze spalanie w
miescie przy takiej jezdzie bedzie wynosilo w okolicach 10-12l/100km. W tym
samym lancerze jazda w okolicach 5tys obr. i przy predkosci na 180-200
bedzie spalal w okolicach 15-18.
Inny samochod bedzie mial inne przelozenia/moc/moment i bedzie odwrotnie.
Sprawa jest rownie skomplikowana co rozpatrywanie "walenia sie motocykla w
zakret" pod katem praw fizyki.
Najpewniej jest wlasnie przeplywomierz i odpowiedni uklad. Tylko nie bardzo
wiem po co to komu - czy w aucie czy moto;) Ja widze tylko sens podczas
jazdy probnej - wsiadam i widze o ile producent klamie w folderach
reklamowych.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
8. Data: 2012-07-25 07:51:57
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: WIADRO <w...@g...com>
> Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
> cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
> ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.
>
> Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
> jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
> zajmuje dobre 3-4 km.
nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu, przepływ to przepływ nie zależnie
czy w całym układzie (przed i za przepływomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA -
przepływ będzie taki sam..
możesz pokazać jakiś filmik, zdjęcia jak to działa?
jest jakiś na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywał dane z 'dwóch kół', tj np
dane z przepływomierza i dane z obrotów niezależnie?
-
9. Data: 2012-07-25 08:05:48
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: Ivam <filipz@WYTNIJ_TO_poczta.fm>
On Tue, 24 Jul 2012 22:51:57 -0700 (PDT), WIADRO <w...@g...com>
wrote:
> nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu
Pompa pracuje impulsowo w zależności od ciśnienia w układzie. Duze
ciśnienie-pompa nie działa. Ciśnienie maleje-pompa rusza.
--
pzdr:
Ivam
-
10. Data: 2012-07-25 10:23:33
Temat: Re: Komputer spalania w gaznikowym moto DIY
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-25, WIADRO <w...@g...com> wrote:
>
>> Bo jest pompa a dokladnie dwie na trojniku ktore pompuja tylko do pewnego
>> cisnienia, jak cisnienie jest a pewnie na postoju potrafi utrzymywac sie
>> ta chwile to nie pompuja i paliwo nie leci, podczas jazdy jest w porzadku.
>>
>> Ale ten przeplywomierz to nadaje sie do malych silnikow, po dynamiczniejszej
>> jezdzie zaczyna brakowac paliwa a ponowne napelnienie gaznikow podczas jazdy
>> zajmuje dobre 3-4 km.
>
> nie załapałem, co ma zmiana ciśnienia do przepływu, przepływ to przepływ nie
zależnie czy w całym układzie (przed i za przepływomierzem) jest po 1 kPA czy 10 kPA
- przepływ będzie taki sam..
>
No ma, bo jak pompa osiagnie wymagane cisnienie to sie wylacza i przeplywu nie
ma, cisnienie spada bo paliwo jest wypalane, pompa sie zalacza jest przeplyw
i sie wylacza. Pozniej zrobie filmik.
>
> możesz pokazać jakiś filmik, zdjęcia jak to działa?
> jest jakiś na rynku licznik typu rowerowego co by pokazywał dane z 'dwóch kół', tj
np dane z przepływomierza i dane z obrotów niezależnie?
>
Chyba nie :-)
--
Artur
ZZR 1200