  • Data: 2009-06-23 20:50:43
    Temat: Re: Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "GLaF" napisał:
    > Zależy od mocy. Słabsze są poniżej 200. W każdym razie od zasilaczy
    > poniżej
    > 150 zł trzymałbym się z daleka. Tak orientacyjnie.

    teoria że drogie jest dobre nie jest prawdziwa:O)

    > Są produkowane w Chinach.

    a jednak, czyli dobrze zauważyłem w sklepie:O(

    > Że co? Mowa była o zabezpieczeniach. Co do tego ma miejsce umieszczenia
    > radiatorów. Zresztą na zewnątrz radiatory mają chyba tylko zasilacze
    > pasywne.

    tak, mowa o zabezpieczeniach, a dokładniej o jakości zasilacza, skoro sama
    konstrukcja jest wadliwa (chińska) to wielce prawdopodobnie zabezpieczenia,
    oraz cały zasilacz jest podobnej jakości:O(
    mi wystarczył jeden żut oka na konstrukcję i się przekonałem że nie mam
    szans kupić dobrego zasialcza, bo go po prostu w sklepie nie mają, mają
    tylko chińszczyzne:O(
    a dobry zasialcz powinien być pasywny!:O)

    > A ja kupiłem. Co prawda sporo droższe niż tania chinszczyzna, ale Made in
    > China (choć projekt japoński).

    włąsnie dzisiaj szlag mnie trafił!:O(
    znajomenu w kompie stopiła się wtyczka łacząca zasilacz z płytą, wiec
    chciałem mu ją wymienić, gdy sie zabrałem do roboty okazało się że kupiona 2
    lata temu stacja lutownicza (gorące powietrze, rozlutownica, lutownica,
    odciąg oparów) nie działa prawidłowo i nie byłem nawet w stanie wylutować
    wtyczki, stacja wcześniej działała, ale po roku leżakowania w szafie
    zdechła, a była made in china i wszystko jasne!:O(

    > Masz jakieś konkretne zastrzeżenia wobec działów produkcji i kontroli
    > jakości w fabrykach produkujących ww. zasilacze? Czy tylko tak sobie
    > offtopujesz?

    mam zastrzezenia do produktów wszelkiej maści robionych w chinach!!!

    > Jesteś pewien? Na oscyloskopie owszem, ale na zwykłym mierniku?

    a niby dlaczego nie? juz mówiłem, miernik nie zmierzy poprawnie, zazwyczaj
    pokaże dziwny wyniek i to już będzie informacja ze coś jest nie tak:O)

    > Zresztą to tylko pomiar jednego z wielu parametrów zasilacza. Dobry
    > wynik wcale nie oznacza, że zasilacz nie jest padnięty.
    > Wspominałeś o obciążeniu zasilacza opornikiem. Abstrahując od sensowności
    > tego pomiaru, żeby obciążenie było miarodajne, musiałoby być conajmniej
    > 100
    > watowe. Pożyczyć taki zestaw rezystorów nie jest łatwo, a tanie nie są.

    żarówki halogenowe 100W chodzą chyba po zeta, czy dwa:O)