  • 11. Data: 2010-04-14 21:27:12
    Temat: Re: Komputer - odtwarzacz mp3
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** rex <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Witam, wszystko OK. Tyle, że potrzeba TV żeby poruszać się po menu,

    A to chciałeś to obsługiwać bez monitora?

    > potrzeba wzmacniacza do dźwięku. Nie o to mi chodzi.

    Whatever. To se składaj peceta. Beżowego najlepiej. :-)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 12. Data: 2010-04-14 21:30:30
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** rex <a...@p...onet.pl> wrote:

    > potrzeba wzmacniacza do dźwięku. Nie o to mi chodzi.

    "Oczywiście całość z założenia podłączona ma być do wzmacniacza"

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 13. Data: 2010-04-14 21:36:12
    Od: Simon <s...@A...onet.pl>

    > czy ktoś z Was przerabiał temat wykonania z PC odtwarzacza mp3?
    Tak, nawet zbudowałem HTPC na ION z softem XBMC.
    Niektórych Twoich założeń nie spełnia, ale da się je poprawić.
    > Założenia:
    > - szybki start (szybka dystrybucja linuxa?),
    Każdy pełny start jest dość wolny.
    Najgorzej jest z Biosem szczególnie przy płytach PC, długie testy POST
    nawet przy tzw "szybkim starcie", choć jak się przegrzebie może się
    znajdzie szybko startującą płytę. Pamiętam MSI KT3V z biosem AMI,
    startowała w kilka sekund, bios AWARD rzadko szybko startował.

    Lepszym rozwiązaniem jest jakaś płyta z notebooka, np NC4010.
    W tym kierunku bym szedł, dodatkowa zaleta niski pobór prądu.

    Najlepszym chyba rozwiązaniem jest korzystanie z uśpienia, tryb STR
    (Suspend To Ram). Start powinien odbywać się w parę sekund da się to
    robić w obie strony za pomocą pilota.

    Dysk to najlepiej z notebooka cichy i chłodny, można się pokusić o SSD w
    miarę możliwości finansowych, skróci również start.
    60GB to naprawdę spora kolekcja muzyczna.

    Moje doświadczenie mówi, że każdy odtwarzacz, który nie ma jakiejś
    zaawansowanej opcji "biblioteki" jest niewystarczający. Szukanie po
    katalogach itp jest mało wygodne. Dlatego skorzystałbym z Squeezecenter
    do tego Squeezeslave - menadżer biblioteki audio + odtwarzacz konsolowy.
    Każdy dobry odtwarzacz musi mieć wyświetlacz, co najmniej
    alfanumeryczny, najlepiej kilka linii np 4x20 LCD, ale lepiej VFD.
    Kolejny wymóg to sterowanie pilotem. Pilot z czujnikiem USB to
    kilkanaście złotych.
    Z powyższych założeń potrzebny jest konkretny software, po kolei:

    - system to najlepiej linux, dos odpada z powyższych założeń. Jakiś tam
    soft to jest, ale ja bym się w to nie bawił. Win95, 98 ee to juz było :)
    Pozostaje linux, jakaś mini dystrybucja debiana lub ubuntu.
    - Squeezecenter + squeezeslave
    - Lirc do pilota
    - lcdproc do wyświetlacza
    - dobrze skonfigurowane, odchudzone jądro

    Mówisz żadnej sieci. Mogę się domyślać dlaczego. Przemyślałbym to, poważnie.
    Zrobienie szybko, fajnej playlisty poprzez WWW to dobra rzecz.
    Zreszta sieć nic nie kosztuje, a nie powinna wpłynąć na zwolnienie
    uruchamiania, przy STR to wogóle nie ma o czym gadać.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 14. Data: 2010-04-14 21:36:14
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:
> [...]
    owy_xtreamer_hd_gw_2lata_nowy.html

    > Używałeś tego? Jak wrażenia?

    Przymierzam się i sam szukam kogoś kto używa.
    Wkurzające jest to, że wszystko trzeba dokupić.
    Mogli chociaż jakiś mały dysk dać w komplecie.
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-04-14 21:41:52
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Dawid <m...@n...pl> wrote:

    > Przymierzam się i sam szukam kogoś kto używa.

    Oj to radzę uważać. Się już raz na takim noname przejechałem - tzn. zwróciłem
    ale szkoda moim zdaniem zachodu. To wszystko co jest w specyfikacji to ładnie
    wygląda ale w praktyce okazało się, że nie radził sobie kompletnie np.
    zawieszał się jak było za dużo plików na dysku NTFS (chociaż w opisie
    oczywiście z NTFS sobie radził) obsługa była tragicznie niewygodna, menu
    brzydkie, zdjęcia ładowały się w tempie ślimaczym. To co miałem to też była
    jakaś nieznanej firmy chińszczyzna.

    Z czystym sumieniem mogę Ci polecić tego WD Live HD bo on faktycznie działa
    świetnie - menu/obsługa jest przejrzyste i minimalistyczne ale ma wszystko
    czego potrzeba i po prostu działa zgodnie z opisem.

    Do wad zaliczam brak wifi (jedynie ethernet, a nie każdy ma możliwość i chęć
    ciągnięcia kabla do salonu) no i nie współpracuje z udostępnianiem via Windows
    7 HomeGroup (trzeba przełaczyć w zwykłe), ale to drugie może poprawią w
    kolejnym firmware.

    Ergo radzę jednak kupić coś markowego.

    > Wkurzające jest to, że wszystko trzeba dokupić. Mogli chociaż jakiś mały
    > dysk dać w komplecie.

    Ale w gruncie rzeczy po co Ci dysk? Potem jest tylko problem coś na tym dysku
    umieścić, pliki to ja wolę trzymać na serwerze plików/NAS, a na pececie mieć
    skomponowane playlisty - urządzenie tylko się wpina po sieci do innych
    komputerów i z nich ciągnie media.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 16. Data: 2010-04-14 21:44:42
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Simon <s...@a...onet.pl> wrote:

    > Dysk to najlepiej z notebooka cichy i chłodny, można się pokusić o SSD w
    > miarę możliwości finansowych, skróci również start.

    Z tym bym polemizował. *Tani* dysk SSD startu raczej nie wydłuży ale też i nie
    skróci. Jedyna sytuacja w której będzie widoczna różnica na starcie przy
    tanim/wolnym dysku SSD to fragmentacja systemu plików - dla SSD to praktycznie
    nie ma znaczenia.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 17. Data: 2010-04-15 06:38:44
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Simon" <s...@A...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kolejny wymóg to sterowanie pilotem. Pilot z czujnikiem USB to

    Co to "pilot z czujnikiem USB"

    Artur(m)

  • 18. Data: 2010-04-15 13:10:34
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    W dniu 2010.04.14 23:23, Konrad Kosmowski pisze:

    owy_xtreamer_hd_gw_2lata_nowy.html

    > Używałeś tego? Jak wrażenia?

    Mam od 4 miesięcy. Oglądam głównie seriale i czasami filmy. Większość
    mkv. Nie obsługuje napisów txt i trzeba je na srt przerobić. Jak na
    razie działa płynnie i wszystko co mam odtwarza. Długo się włącza bo ok
    40 sekund, ale za to przewijanie filmów działa bez zająknięcia.

  • 19. Data: 2010-04-15 13:23:27
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-15 15:10, ŁR pisze:

> [...]
    > razie działa płynnie i wszystko co mam odtwarza. Długo się włącza bo ok
    > 40 sekund, ale za to przewijanie filmów działa bez zająknięcia.

    A to nie jest lepsze?
    http://www.manta-sklep.com.pl/opis.php?t=Manta%20Emp
    eror%20ALL%20Player%20C-200%20Full%20HD&towarID=9390
    &kategoriaID=48

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-04-15 13:26:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 14 Apr 2010 23:36:14 +0200, Dawid <m...@n...pl> wrote:

    owy_xtreamer_hd_gw_2lata_nowy.html

    >Przymierzam się i sam szukam kogoś kto używa.
    >Wkurzające jest to, że wszystko trzeba dokupić.
    >Mogli chociaż jakiś mały dysk dać w komplecie.
    >Pozdrawiam
    Mam i działa, MKVki obsługuje bez problemu. Dysk 500GB podłączony po
    USB. Jak zamówisz bezpośrednio z ich strony do chyba dodają
    antenkę/WiFi ,,n'' gratis. Do tego możesz u nich dokupić NASa a już
    chyba sprzedają taką wersję dwa-w-jednym xtreamer+NAS
    --
    Grzegorz Krukowski