  • 21. Data: 2011-01-27 20:20:55
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.01.2011 16:59, Przemysław Ryk pisze:

    > Udowodnij proszę.

    Wiesz co, udowodnić jest łatwo. Czy trzeba 4 GiB RAMu, żeby
    obrobić zdjęcie powiedzmy 2000x1600, zapisane w formacie
    JPEG przez typowy "kompakt" cyfrowy? :) Myślę, że i na kom-
    puterze z 1 GiB RAMu można to zrobić całkiem sprawnie.

    Owszem, profesjonalna obróbka zdjęć to całkiem coś innego.
    Wszystko zależy od skali prac, umiejętności i wymagań opera-
    tora i jakości materiału źródłowego. Photoshop i Lightroom
    sugerują raczej przynajmniej średnią klasę, ale warto by to
    najpierw ustalić zanim wyda się kategoryczny sąd "nie wyko-
    rzystasz więcej niż 4 GiB RAMu" lub "wykorzystasz więcej niż
    4 GiB RAMu". Szczególnie, że w Polsce wciąż pokutuje podejście
    do oprogramowania na zasadzie "zamiast Notatnika użyję naj-
    nowszej wersji Quark Xpressa" i czasem używa się narzędzi
    za grube tysiące do całkowicie amatorskich zadań :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 22. Data: 2011-01-27 20:47:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 21:20:55 +0100, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    [cut]

    Taaak, 16. bitowy obrazek z 10. megapikselowego aparatu to ,,jedyne''
    60 Mb, kilka wersji obrazka otwartych, każdym ma ,,trochę'' historii,
    do tego wołarka rawów, jakieś pomocnicze drobnostki i na pewno
    zmieścimy się w 640 kb pamięci, jak to było obiecane ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 23. Data: 2011-01-27 21:06:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.01.2011 21:47, Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > do tego wołarka rawów, jakieś pomocnicze drobnostki i na pewno
    > zmieścimy się w 640 kb pamięci, jak to było obiecane ;)

    Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem, a potem ewentualnie
    - jeśli musisz - odpowiadaj nie na temat, ok? :)

    PS. Gdzie masz moduł RAW np. w IrfanView? I historię? I kilka
    wersji zdjęć? Tak trudno zrozumieć, że dla niektórych
    "komputer do obróbki zdjęć" może być dumną nazwą dla
    maszyny, która właśnie w takim programiku będzie "obra-
    biała" zdjęcia? Stąd mój apel o określenie zakresu zasto-
    sowań i potrzeb pytającego przed definitywnymi sądami.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 24. Data: 2011-01-27 21:29:56
    Od: "pp" <n...@w...pl>

> [...]
    > biała" zdjęcia? Stąd mój apel o określenie zakresu zasto-
    > sowań i potrzeb pytającego przed definitywnymi sądami.

    Myslalem, ze jesli napisze, ze uzywany bedzie Lightroom + Photoshop to
    sugeruje to powazniejsze zastosowania niz zmniejszenie zdjecia w Picasie czy
    innym Irfanie celem wystawienia na nasza-klase. Ale to prawda, ze u nas
    czesto jest tak, ze zeby dokonac powyzszego uzywa sie kradzionych kombajnow
    graficznych. Wiec odpowiadam: tak - beda uzywane ciezkie rawy, tak - w PS
    bedzie czasem potrzeba otwarcia kilku wielowarstwowych plikow 16bit i pracy
    na nich.

    A na marginesie: tak sobie rozwazam i dochodze do wniosku, ze chyba jednak
    jesze za wczesnie na SSD z takim budzetem.

    Pozdrowienia.

  • 25. Data: 2011-01-27 21:30:52
    Od: "abs" <t...@w...pl>

  • 26. Data: 2011-01-27 21:36:01
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 22:06:11 +0100, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    > biała" zdjęcia? Stąd mój apel o określenie zakresu zasto-
    > sowań i potrzeb pytającego przed definitywnymi sądami.

    Cytuję i podkreślam:

    >Bardzo proszę o rzucenie okiem czy nie polełniłem jakiego? głupstwa
    >konfiguruj?c komputer do Photoshopa i Lightrooma. Bez OC i grania.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Zestaw będzie zamawiany w proline.pl Oto konfiguracja:

    Lightroom = wołaczka rawów z bajerami
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 27. Data: 2011-01-27 22:15:29
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    tak z ciekawosci sie spytam: czy photoshop/lightroom "potrafia"
    wykorzystac 4 rdzenie? czy nie lepiej wyszloby /skoro nie chcesz
    podkrecac/ zakupic cos z dwoma rdzeniami, ale za to- per rdzen-
    szybszymi niz te z quada? sa przeciez z HT, wiec i nie beda ssaly przy
    jakims multitaskingu /fakt, quady bylyby lepsze/.
    poza tym: procki sandy bridge obsluguja zestaw instrukcji AVX- maja
    one zastosowanie przy obrobce multimediow- glownie filmow- w
    niektorych programach /nowych oczywiscie/- czy fotoshop oraz lightroom
    obsluguja je? moze nowsze wersje beda je obslugiwaly /czy adobe cos
    oglosil etc/?
    takie moje 3 grosze- od kogos kto sie niezbyt zna na obrubce zdjec
    etc- jesli pisze glupoty, to prosze mnie poprawic

    szymon

  • 28. Data: 2011-01-27 22:24:03
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Szymon von Ulezalka wrote:

    http://blogs.adobe.com/jnack/2010/09/how-to-set-up-a
    -great-photoshop-machine.html

    --
    Wojtek

  • 29. Data: 2011-01-27 22:27:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Szymon von Ulezalka" napisal:

    > takie moje 3 grosze- od kogos kto sie niezbyt zna na obrubce zdjec
    > etc- jesli pisze glupoty, to prosze mnie poprawic

    Skoro tak ladnie prosisz - to poprawiam: obrÓbce.

    JoteR

  • 30. Data: 2011-01-27 23:25:28
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Skoro tak ladnie prosisz - to poprawiam: obrÓbce.
    >
    > JoteR

    dzienki

    ;)