  • 11. Data: 2011-01-27 14:41:31
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-27 14:15, Użytkownik abs napisał:

    > Rzeczywiście, przydalo by się USB3. Jakieś propozycje płyty?

    http://www.proline.pl/?p=ASUS+P7H55%2FUSB3
    http://www.proline.pl/?p=ASUS+P7H55-M%2FUSB3
    lub trochę droższe gigabyte, a może nawet coś tej
    firmy z karta na płycie.

    > Jeśli będzie problem z grzaniem, załatwi się wiatraczek :) Póki co upieram
    > się przy pasywnej karcie.

    Ja właśnie sugerowałem kupienia taniego wiatraczka za kilka zł.
    Jak zacznie tak hałasować że będzie słyszalny to się go wywala
    i kupuje następnego za kilka zł. :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-01-27 14:41:36
    Od: "zbigniew" <z...@w...pl>

    proponuję płytę Asus P7h55/USB3

  • 13. Data: 2011-01-27 14:55:30
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > Skupiasz sie na komputerze a ja zapytam, jaki masz monitor?
    > Bo wbrew pozorom to do obrobki zdjec zarowno dla grafika jak i fotografa
    > najwazniejsza czesc zestawu.

    Jestem tego świadom :) Monitor jest, Eizo na PVA kalibrowany i1.

    Podrowka.

  • 14. Data: 2011-01-27 15:59:14
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 27 Jan 2011 14:34:31 +0100, januszek napisał(a):

    > Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu.

    Udowodnij proszę.

    (ciach...)

    [ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać. ]
    [ (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

  • 17. Data: 2011-01-27 15:59:14
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 15:55:30 +0100, abs napisał(a):

    > Jestem tego świadom :) Monitor jest, Eizo na PVA kalibrowany i1.

    Z ciekawości czystej - jaki model? :)

    [ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. ]
    [ (Gary Jules "Mad World") ]

  • 15. Data: 2011-01-27 15:59:14
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 14:23:32 +0100, abs napisał(a):

    (ciach...)

    > Jeśli tak to ok, zaraz zmodyfikuję.

    Nie wiem, jak duże zdjęcia obrabiasz. Ja pracuję w CS3 robiąc DTP i znacznie
    mi się komfort pracy poprawił od momentu, kiedy ramu mam 8 GB.

    > Jest pasywna :)

    Nie wiem tylko, czy spokojnie nie starczyłby Ci ASUS GF210 512MB 64bit PCI-E
    Silent (http://www.proline.pl/?p=ASUS+GF210+512+S)

    > Niestety. wsadzenie rozsądnego SSD spowoduje przekroczenie budzetu. Dlatego
    > wybralem proste rozwiazanie - jeden dysk na system i programy a drugi na
    > baze Lightrooma, swap Photoshopa i rozne inne swapy. Chociaż przy 8 GB ram
    > mam nadzieję zbyt często ze swapów nie korzystać. Magazyn to jeszcze inna
    > historia ale to już jest.

    Jak masz magazyn i miejsce na backup, to zepnij te dwa dyski w RAID0. Ale
    _tylko i wyłącznie_ pod warunkiem, że miejsce na backup i sensowną politykę
    robienia kopii zapasowych masz.

    [ Tylko głupcy się nie zmieniają. (G. Zapolska) ]

  • 16. Data: 2011-01-27 15:59:14
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 14:15:01 +0100, abs napisał(a):

    (ciach...)

    > Rzeczywiście, przydalo by się USB3. Jakieś propozycje płyty?

    Wysyp urządzeń z USB3 jest naprawdę tak potężny...

    (ciach...)

    [ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never ]
    [ getting it. (Max Payne) ]

  • 18. Data: 2011-01-27 16:28:17
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości czystej - jaki model? :)

    Ugh, musiałbym zapytać zainteresowanego. Jakaś starsza 19".

    Pozdrowienia.

  • 19. Data: 2011-01-27 17:19:49
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 16:59:14 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dnia Thu, 27 Jan 2011 14:15:01 +0100, abs napisał(a):
    >
    > (ciach...)

    > Wysyp urządzeń z USB3 jest naprawdę tak potężny...

    Dyski zewnętrzne, pendrive, trochę tego jest.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 20. Data: 2011-01-27 19:12:24
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Udowodnij proszę.

    Ale po co, skoro wiesz, że to bzdurne twierdzenie ;)
    U mnie kiedyś mały program GISowy przy próbie wczytanie podkładu (nie
    za dużego) na pececie z 2GB RAMu i automatycznym swapem zaczął
    krzyczeć, że mu pamięci brakuje i prosi o więcej, choć on tylko te
    grafikę wyświetla i nic poza skalowaniem z nią nie robi. Wolę nie
    myśleć ile by potrzebował coś z tym robiąc ;))

    --
    Wojtek